Ten kdo očekával, že poslední závod dragsterů neboli Drag day final bude jen taková sobotní pohodovka, tak se hluboce mýlil. Již od ranních tréninků nikdo nikomu nic nedaroval a to nejen mezi jezdci českého mistráku, ale i volně příchozími. Chvílemi to vypadalo, že tohle musí být definitivně poslední závod dragsterů na této planetě, neboť atmosféra plná adrenalinu se doslova dal krájet a organizátoři pro tentokráte nikomu netolerovali ani vteřinu zdržení, což bylo hlavně pro holandské jezdce něco nevídaného.

Pojďme si ale projít tento závod od prvního otočení plynovou rukojetí. Vše začalo již tradičně ranní technickou přejímkou, kde technický komisař Václav Suchý mladší doháněl obzvláště zahraniční jezdce k šílenství, když jim totálně překontroloval nejen motorku, ale i kompletně oblečení. Ti co si mysleli, že u nás je to nějaký vesnický mistrák, tak ti jen třeštili oči nad precizností kontroly.

Ušetřeni tentokráte nebyli ani volně příchozí, nad několika z nichž se chvílemi vznášela hrozba vyloučení ze samotného závodu. Tak striktní respektování pravidel je vidět opravdu málokde a nutno podotknout, že tím maximálně vzrůstá prestiž samotného závodu.

Nejzajímavější podívanou celého dne nabízela opět kategorie SSB , kde kromě našich startovali i tři zahraniční jezdci. V ranních trénincích se nejlépe dařilo Pepovi Čížkovi, který na své vose dokázal trať o délce ¼ míle zdolat za 8,877s, což je samo o sobě skvělé, ale dodáme-li, že v rozmezí jedné vteřiny se pohybovalo celé startovní pole čítající osm jezdců, tak si i nezasvěcený laik dovede představit, o jakou řežbu šlo.

Bohužel v druhém kole vyřazovacích jízd musel ze zdravotních důvodů odstoupit italský jezdec Ezio Passarella, což do značné míry pomohlo k medailovému umístění Robertu Fejtovi, který se ve finále potkal se skvěle jedoucím Čížkem, který svého soupeře pojel o více jak 0,2 s.

Naopak svého černého Petra si tentokráte vybrala třída competition dragster, neboť jediný, komu to tento den skutečně jelo, byl Otto Knebl. Ten hned v první kvalifikační jízdě zajel čas 8,324s a mohl být po zbytek tréninku v naprostém klidu, jelikož jediný, kdo se k němu dokázal alespoň trochu přiblížit, byl André Barták s 9,683 vteřinami. Jenže tomu v samotném závodě vypověděl motocykl službu, takže Otto měl cestu k vítězství ve své podstatě volnou, neboť časy jeho konkurentů byly daleko za standardem této třídy.

Zmínit bychom měli i dvě jména v kategorii volně příchozích. Prvním je Eva Dvořáková, která kategorií Public bikes ladies neměla vážnějšího soupeře stejně jako Petr Novák ve třídě do 750 ccm a oběma tak zaslouženě patří první místo.

O doprovodný program se tradičně postaral vložený závod US cars a kaskadérské vystoupení, v němž Přemek Vaněk s Pavlem Korychem ukázali divákům neskutečné množství dech beroucích prvků, jenže obecenstvo znavené celodenním náporem slunce jej přijalo dosti vlažně, což je velká škoda, protože kluci toho měli v rukávu ještě dost schovaného.

A chcete-li vědět jak to bude v nadcházející sezoně, tak jen dodám, že v současnosti se mluví o uspořádání čtyřech závodů a posunutí časového limitu pro třídu Street ET. Každopádně hnedle jak budeme mít tyto informace potvrzené z oficiálních zdrojů, tak vás budeme informovat.

Foto: Tomáš Němec

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno