Zdá se, že pro H-D je 115leté výročí něčím opravdu výjimečným. Kromě velkolepých oslav, které se v rámci Evropy odehrají v Praze, bude rok 2018 zlomovým i v nabídce motocyklů. Tento týden na konferenci ve Státech představil Harley novou modelovou řadu a mnohým z nás tím způsobil velký šok.

Tak předně, řada Dyna je mrtvá. V katalogu 2018 najdeme už “jen” řady Street, Sportster, Touring, CVO a Softail. A právě té poslední zmiňované se týká ona revoluce. Osm modelů, každý rapidně jiný, všechny vycházející z předchozích Softailů a Dyn, ale se zcela novou technikou. „Nové motocykly řady Softail jsou výsledkem nejrozsáhlejšího programu výzkumu a vývoje v dějinách celé naší značky. Nová konstrukce těchto cruiserů si vyžádala tisíce hodin výzkumu a testování. Soustředili jsme se na intenzivní jízdní zážitek, ve kterém se autentičnost, tradice a duše spojuje se špičkovými moderními technologiemi. Výsledkem je svezení, které musíš sám prožít, abys mu uvěřil,“ říká Paul James, Product Portfolio Manager Harley-Davidson.

Jádro podvozku motocyklů Softail 2018 tvoří nový trubkový rám z vysokopevnostní uhlíkové oceli, který v kombinaci s kyvnou vidlicí podstatně zvyšuje pevnost podvozku. Samotný rám je o 65 % tužší než u předchozí řady Softail, jeho konstrukce se také vyznačuje jednodušší stavbou s 50% snížením počtu součástí a 22% omezením svarů. Nové modely využívají dvě  kyvné vidlice, jedna pro úzké a druhá pro široké zadní kolo. Široký podvozek je o 5,89 kg (15 %) lehčí, zatímco úzký podvozek ušetřil 8,16 kg (20 %). Kyvná vidlice přenáší pohyb zadního kola do jednotky odpružení monoshock ukryté nově pod sedlem, takže si zachovává klasický vzhled hardtailového rámu.

Úplně nové je také odpružení. Vpředu využívá technologii s dvojitým průtokovým ventilem a vyznačuje se výkonným tlumením podobně jako kazetová konstrukce, ale s vylepšeným, citlivějším charakterem tlumení. Nové zadní odpružení typu monoshock si zachovává klasický vzhled hardtailu, modernizovaná geometrie zlepšuje kvalitu jízdy, trakci a ovladatelnost. Snadno nastavitelné předpětí pružiny umožňuje rozsah nastavení zatížení 217 kg pro větší pohodlí spolujezdce a optimální ovladatelnost.

Ve všech modelech Softail 2018 pak buší nové srdce v podobě nejvýkonnějších motorů, jaké kdy byly v nabídce Harley-Davidson Big Twin cruiserů, čtyřventilové motory Milwaukee-Eight 107 a 114 (u Fat Bob, Fat Boy, Breakout a Heritage Classic bude možnost volby objemu). Nový motor jsme měli možnost vyzkoušet už letos u modelů řady Touring a musíme uznat, že jeho síla a zároveň kultivovanost jsou fascinující.

 

Osm nových modelů Softail & jejich klíčové prvky

 Fat Boy®

  • Agresivní, robustní výraz a ucelený design od předku až po záď
  • Moderní ztvárnění klasického světlometu
    • Přední pneumatika o šířce 160 mm, nejširší pneumatika, jaká kdy byla u produkčního modelu Harley-Davidson použita, je obutá na plném předním kole Lakester.
  • Systém ABS jako součást standardní výbavy
  • 240 mm zadní pneumatika s plným zadním kolem Lakester
  • Snížení hmotnosti o 16 kg oproti předchozímu modelu
  • Volitelné: Motor Milwaukee Eight 114

 

Heritage Classic

  • Nový odnímatelný čelní štít
  • Nové pevné, uzamykatelné a vodotěsné boční brašny
  • Odpružení s delšími zdvihy a větším maximálním zatížením
  • Snížení hmotnosti o 17 kg oproti předchozímu modelu
  • Volitelné: Motor Milwaukee Eight 114
  • Tempomat a systém ABS jako součást standardní výbavy

 

Low Rider®

  • Tachometr a otáčkoměr umístěné v konzole, maska světlometu a grafika na nádrži v retro stylu
  • 19palcové přední a 16palcové zadní lité kolo Radiate
  • Výfuk Shotgun v uspořádání 2-2

 

Softail Slim®

  • Tmavé zpracování zvýrazňuje efekt vyplétaných kol, řídítek Hollywood a nového designu od předku až po záď
  • Nízko uložené sedlo Tuck-And-Roll
  • Odvážné a plynulé tvary předního světlometu a krytů přední vidlice
  • Snížení hmotnosti o 17 kg oproti předchozímu modelu

 

Deluxe

  • Led osvětlení vepředu i vzadu: světlomet, provozní světla, koncové světlo Tombstone a směrovky
  • Charakteristická dozadu protažená řídítka
  • Snížení hmotnosti o 17 kg oproti předchozímu modelu
  • Systém ABS jako součást standardní výbavy

 

Breakout®

  • Nová čistě řešená nádrž o objemu 13,2 litru
  • Dlouhá a široká stavba s nízkou a předsunutou 49mm přední vidlicí
  • 18palcové zadní (pneumatika 240 mm) a 21palcové přední (pneumatika 130 mm) lité kolo Gasser s černým práškovým lakováním
  • Charakteristický LED světlomet Daymaker Signature
  • Digitální přístrojový panel osazený na prodlouženém nástavci
  • Snížení hmotnosti o 17 kg oproti předchozímu modelu
  • Systém ABS jako součást standardní výbavy
  • Volitelné: Motor Milwaukee Eight 114

 

Fat Bob®

  • Zalomený výfuk s uspořádáním 2-1-2 s customovým lakováním
  • Největší pneumatiky s agresivním dezénem od Motor Company: 150 mm vepředu a 180 mm vzadu
  • Dvojitá přední kotoučová brzda
  • Palivová nádrž o objemu 13,2 litru
  • Snížení hmotnosti o 15 kg oproti předchozímu modelu
  • Obrácená přední vidlice s kazetovou konstrukcí o průměru 43 mm
  • Volitelné: Motor Milwaukee Eight 114

 

Street Bob®

  • Čistě řešená nádrž o objemu 13,2 litru
  • Černá litá kola s useknutými blatníky
  • Digitální přístrojový panel osazený na prodlouženém nástavci
  • Snížení hmotnosti o 7 kg oproti předchozímu modelu
  • Nejnižší doporučená cena výrobce v celé řadě Softail

 

Nové technologie u všech modelů Softail

  • LED světlomet Daymaker Signature u všech modelů
  • Vylepšený elektrický systém s více než dvojnásobným výkonem při volnoběžných otáčkách
  • Snadno nastavitelné předpětí zadního odpružení (metoda se liší v závislosti na modelu)
    • Nastavovací klíč pod sedlem: Softail Slim, Street Bob, Low Rider
    • Vnější ruční otočný regulátor: Fat Bob, Fat Boy, Breakout
    • Nastavení pomocí regulace pod sedlem: Deluxe, Heritage Classic
  • Nové přístrojové vybavení
  • Bezklíčkové zapalování a bezpečnostní systém jako součást standardní výbavy
  • Nabíjecí zásuvka USB na hlavě řízení
  • Nové palivové nádrže

Část novinek H-D 2018 bude k vidění už příští víkend na Prague Harley Days. Redakce Motohouse pak bude mít jako první možnost svezení, koncem září letíme do Španělska na test. Naše dojmy tak očekávejte v Motohouse 11/2017.

1 komentář

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno