Zdá se, že pro H-D je 115leté výročí něčím opravdu výjimečným. Kromě velkolepých oslav, které se v rámci Evropy odehrají v Praze, bude rok 2018 zlomovým i v nabídce motocyklů. Tento týden na konferenci ve Státech představil Harley novou modelovou řadu a mnohým z nás tím způsobil velký šok.
Tak předně, řada Dyna je mrtvá. V katalogu 2018 najdeme už “jen” řady Street, Sportster, Touring, CVO a Softail. A právě té poslední zmiňované se týká ona revoluce. Osm modelů, každý rapidně jiný, všechny vycházející z předchozích Softailů a Dyn, ale se zcela novou technikou. „Nové motocykly řady Softail jsou výsledkem nejrozsáhlejšího programu výzkumu a vývoje v dějinách celé naší značky. Nová konstrukce těchto cruiserů si vyžádala tisíce hodin výzkumu a testování. Soustředili jsme se na intenzivní jízdní zážitek, ve kterém se autentičnost, tradice a duše spojuje se špičkovými moderními technologiemi. Výsledkem je svezení, které musíš sám prožít, abys mu uvěřil,“ říká Paul James, Product Portfolio Manager Harley-Davidson.
Jádro podvozku motocyklů Softail 2018 tvoří nový trubkový rám z vysokopevnostní uhlíkové oceli, který v kombinaci s kyvnou vidlicí podstatně zvyšuje pevnost podvozku. Samotný rám je o 65 % tužší než u předchozí řady Softail, jeho konstrukce se také vyznačuje jednodušší stavbou s 50% snížením počtu součástí a 22% omezením svarů. Nové modely využívají dvě kyvné vidlice, jedna pro úzké a druhá pro široké zadní kolo. Široký podvozek je o 5,89 kg (15 %) lehčí, zatímco úzký podvozek ušetřil 8,16 kg (20 %). Kyvná vidlice přenáší pohyb zadního kola do jednotky odpružení monoshock ukryté nově pod sedlem, takže si zachovává klasický vzhled hardtailového rámu.
Úplně nové je také odpružení. Vpředu využívá technologii s dvojitým průtokovým ventilem a vyznačuje se výkonným tlumením podobně jako kazetová konstrukce, ale s vylepšeným, citlivějším charakterem tlumení. Nové zadní odpružení typu monoshock si zachovává klasický vzhled hardtailu, modernizovaná geometrie zlepšuje kvalitu jízdy, trakci a ovladatelnost. Snadno nastavitelné předpětí pružiny umožňuje rozsah nastavení zatížení 217 kg pro větší pohodlí spolujezdce a optimální ovladatelnost.
Ve všech modelech Softail 2018 pak buší nové srdce v podobě nejvýkonnějších motorů, jaké kdy byly v nabídce Harley-Davidson Big Twin cruiserů, čtyřventilové motory Milwaukee-Eight 107 a 114 (u Fat Bob, Fat Boy, Breakout a Heritage Classic bude možnost volby objemu). Nový motor jsme měli možnost vyzkoušet už letos u modelů řady Touring a musíme uznat, že jeho síla a zároveň kultivovanost jsou fascinující.
Osm nových modelů Softail & jejich klíčové prvky
Fat Boy®
- Agresivní, robustní výraz a ucelený design od předku až po záď
- Moderní ztvárnění klasického světlometu
- Přední pneumatika o šířce 160 mm, nejširší pneumatika, jaká kdy byla u produkčního modelu Harley-Davidson použita, je obutá na plném předním kole Lakester.
- Systém ABS jako součást standardní výbavy
- 240 mm zadní pneumatika s plným zadním kolem Lakester
- Snížení hmotnosti o 16 kg oproti předchozímu modelu
- Volitelné: Motor Milwaukee Eight 114
- Nový odnímatelný čelní štít
- Nové pevné, uzamykatelné a vodotěsné boční brašny
- Odpružení s delšími zdvihy a větším maximálním zatížením
- Snížení hmotnosti o 17 kg oproti předchozímu modelu
- Volitelné: Motor Milwaukee Eight 114
- Tempomat a systém ABS jako součást standardní výbavy
Low Rider®
- Tachometr a otáčkoměr umístěné v konzole, maska světlometu a grafika na nádrži v retro stylu
- 19palcové přední a 16palcové zadní lité kolo Radiate
- Výfuk Shotgun v uspořádání 2-2
Softail Slim®
- Tmavé zpracování zvýrazňuje efekt vyplétaných kol, řídítek Hollywood a nového designu od předku až po záď
- Nízko uložené sedlo Tuck-And-Roll
- Odvážné a plynulé tvary předního světlometu a krytů přední vidlice
- Snížení hmotnosti o 17 kg oproti předchozímu modelu
Deluxe
- Led osvětlení vepředu i vzadu: světlomet, provozní světla, koncové světlo Tombstone a směrovky
- Charakteristická dozadu protažená řídítka
- Snížení hmotnosti o 17 kg oproti předchozímu modelu
- Systém ABS jako součást standardní výbavy
Breakout®
- Nová čistě řešená nádrž o objemu 13,2 litru
- Dlouhá a široká stavba s nízkou a předsunutou 49mm přední vidlicí
- 18palcové zadní (pneumatika 240 mm) a 21palcové přední (pneumatika 130 mm) lité kolo Gasser s černým práškovým lakováním
- Charakteristický LED světlomet Daymaker Signature
- Digitální přístrojový panel osazený na prodlouženém nástavci
- Snížení hmotnosti o 17 kg oproti předchozímu modelu
- Systém ABS jako součást standardní výbavy
- Volitelné: Motor Milwaukee Eight 114
Fat Bob®
- Zalomený výfuk s uspořádáním 2-1-2 s customovým lakováním
- Největší pneumatiky s agresivním dezénem od Motor Company: 150 mm vepředu a 180 mm vzadu
- Dvojitá přední kotoučová brzda
- Palivová nádrž o objemu 13,2 litru
- Snížení hmotnosti o 15 kg oproti předchozímu modelu
- Obrácená přední vidlice s kazetovou konstrukcí o průměru 43 mm
- Volitelné: Motor Milwaukee Eight 114
Street Bob®
- Čistě řešená nádrž o objemu 13,2 litru
- Černá litá kola s useknutými blatníky
- Digitální přístrojový panel osazený na prodlouženém nástavci
- Snížení hmotnosti o 7 kg oproti předchozímu modelu
- Nejnižší doporučená cena výrobce v celé řadě Softail
Nové technologie u všech modelů Softail
- LED světlomet Daymaker Signature u všech modelů
- Vylepšený elektrický systém s více než dvojnásobným výkonem při volnoběžných otáčkách
- Snadno nastavitelné předpětí zadního odpružení (metoda se liší v závislosti na modelu)
- Nastavovací klíč pod sedlem: Softail Slim, Street Bob, Low Rider
- Vnější ruční otočný regulátor: Fat Bob, Fat Boy, Breakout
- Nastavení pomocí regulace pod sedlem: Deluxe, Heritage Classic
- Nové přístrojové vybavení
- Bezklíčkové zapalování a bezpečnostní systém jako součást standardní výbavy
- Nabíjecí zásuvka USB na hlavě řízení
- Nové palivové nádrže
Část novinek H-D 2018 bude k vidění už příští víkend na Prague Harley Days. Redakce Motohouse pak bude mít jako první možnost svezení, koncem září letíme do Španělska na test. Naše dojmy tak očekávejte v Motohouse 11/2017.
[…] motoru a šasi pro řadu Softail, která se spojila s Dynou. O novinkách jsme vás informovali zde a v minulém čísle Motohouse jste si mohli přečíst náš první test ze Španělska. Ovšem […]