Doslovný přepis rozhovoru s Joskou Kubíčkem poté, co v neděli večer přišel za námi do tiskového střediska se stuhou z pódia okolo krku.

Joska Kubíček: Ahoj Petře, jak se máš?
Petr Štola: Já se mám skvěle, ale co ty, pár desítek minut po zisku pódia?


JK: Koukám chlapci, že vy tady na tom stole máte taky pěkný vybavení, to by na sezonu v Mistrovství ČR asi taky dalo… nerosí se vám z toho trochu čelo?
Jaromír Havránek: (se smíchem): Hlavně to všude vykládej, aby nás někdo přišel v Brně vybrat… Probíhá počítání pořizovací ceny foťáků, objektivů a ostatních sraček k focení, které máme rozházené po stole
PŠ: no máme toho tady asi tak ze 700 tisíc pořizovací hodnoty…
JH:
Další má Mara v Assenu…


JK: Tak to by dalo na dvě sezony v Alpe Adrii. Chlapci máte pěkný vybavení, tak jak, těšíš se domů?
PŠ: Já se domů těším, ale ty mi řekni, co ty a tady ten závod v Aragonu?

JK: Člověče, dobrý… dobrý… musím říct, že tento ten hodnotím hodně vysoko. S mým parťákem Gerardem Joskem jsem si nepatrně zabulil… v kamionu, aby mě nikdo neviděl. Nedělal jsem žádnej tyátr, nelíbal jsem žádnou zem, schoval jsem se a jsem opravdu hodně rád, že se to povedlo. Myslím, že celej tým lidí, který se mnou zůstal, a který se mnou je, si tohle neskonale zasloužil. Myslím také, že tímto závodem jsme zpět v dění okolo příček nejvyšších, v tomto Mistrovství světa. To si myslím, že z JZD Předměřice je tohle dobrý počin. A rovnou předejdu tvé otázce…. ano, Fabien Foret je velmi zvláštní člověk, docela blázen chlap, který je schopen koupit bečku piva a krabici nanuků, když se dobře pracuje, ale pak taky třeba zabit mechanika montpákou… dnes nám ale říkal, že za svých necelých 40 let života ještě od nikoho nikdy nedostal „tečku“ v asi 260 km/h. Je to dnes prý prvně a je proto tak trochu překvapenej a rád, že to dobře dopadlo.

 

PŠ: Co se na toto téma dělo v zákulisí?
JK: U Kawasaki se řeklo, že jsme jedna „family“, že si to chlapci musí vyříkat mezi sebou. Tak jsme si dali dalšího panáka, no a snad je všechno dobrý… Uvidíme na dalších závodech, a ty jsou Petře kde? Kde jsou další závody, víš to? Já to otočím, dávám otázku tobě…

 

PŠ: No já si tak nějak matně pamatuju, že ten Peterka tam měl zapíchlou ceduli „Tady je Krakonošovo“.
 JK: Ne, tam bylo napsáno tady je Brno a Petře, kde je Brno? To je přece u nás doma! Já se tam moc těším, protože si myslím, že by to mohly být bez jakéhokoliv pardonu skvělé závody. Český motosport si zaslouží opravdu pěkný závody, dobrý lidi, dobrý týmy, dobrý organizátory. Kdo u nás tohle chce dělat, tak to dělá hodně srdcem. Věřím tomu, že se rozední a vyčasí, a že to bude ku prospěchu českého motosportu. Rozhodně stojí za to přijet se do Brna podívat na pěkné závody. My tam určitě budeme a pokusíme se udělat tu nejlepší práci, jakou umíme. Chceme předvést lidem v Čechách, že se závody v Čechách umějí dělat. Že to FIM stejně vzniklo u nás v Pacově…. pan Vondřich uměl jezdit na prvních motorkách, že ta tradice u nás je.

Dnešní druhé místa Fabiena tady v Aragonu je pro mě možná větší, než vítězství v Imole. Pokaždé to vnímáš jinak, ale toto pódium nám pomohlo, celý tým se cítí dobře a myslím si, že nás čekají již jen lepší doby.

 

PŠ: Takže Misano zapomenuto? Navíc i tady trochu ty řády zahabrovaly…
JK: Každý víme, že je to diskutabilní. Já si vážím všech lidí, kteří umějí připravit závody. Ono připravit závod Mistrovství světa je velký oříšek. Nejen se ho zúčastnit a třeba ho vyhrát, ale udělat ho, celý to připravit, zorganizovat to, je to neskutečný tým lidí a neskutečná práce. Lidi si v tý sezoně nevydechnou. Jsou daná nějaká pravidla, musí být, nejde to bez pravidel, ať v životě nebo na závodech. Když už pak někdo musí rozhodnout, tak pak už je to samozřejmě o lidech. Je zde nějaké ředitelství závodu, které má tu pravomoc rozhodnout a musí se rozhodnout rychle. Máme tu nové řády, které zavádí nové tresty. Abych to osvětlil… ředitelství závodu může za různé přestupky udělit nějakou penalizaci a je pouze na nich, jaká to bude. Uděluje se za nebezpečnou jízdu, zkrácení trati, ohrožení soupeře, nebo cokoliv dalšího. Oni se musí rozhodnout, jaký udělí trest a nemusí to být jen jako dříve, kdy se udělovala penalizace, průjezd boxy nebo varování. Dnes můžeš dostat třeba časový trest, nebo například, že musíš postoupit o pozici, o dvě, tři, dozadu. Je to tak, že komise několika lidí rozhodla, že Kenan má odstoupit o tři místa. Trest udělily čtyři kola před koncem závodu a jezdec tento trest musí vykonat do pěti kol od oznámení. To znamená, že Kenan projel první cílem, ale trest nevykonal, tak automaticky sestoupil o tři místa. V tomto jsou pravidla jasné. Nyní se však můžeme domnívat, proč třeba jury tolik kol váhala, než ten trest udělila. Tři kola probíhalo vyšetřování incidentu. Zajímavé taky je, proč Fabien dostal trest v Misanu až za tak dlouho, proč si tenkrát počkali, až bude druhý jezdec za ním zpět o 20 sekund? Na druhou stranu se musí někdo dohodnout a někdo rozhodnout, ten čas běží strašně rychle. Kolik třeba teď už si tady spolu povídáme? Kolo se jezdí přes dvě minuty, takže tři kola máš přes šest minut…

 

PŠ: 8 minut 30 sekund…
 JK: 8:30… tak ale řekli jsme toho dost… to je taky pravda… já tohle posouzení nechám na čtenářích tvého webu, aby si to posoudili sami. Já bych chtěl jen vyzdvihnout, že jsem neskutečně hrdý na mé kluky. Je to nesmysl, někdo může říct, že je to komunistickej výraz, ale já jsem na ty kluky opravdu hrdej. Je to parta lidí, která se mnou dělá ty závody v podmínkách, řekl bych o mnoho, mnoho skromnějších, než to dělají týmy, se kterými v supersportech závodíme. Snažíme se proto udělat maximum. Snahou a vůlí se jistě dokážou dohonit nějaké peníze. Proto těm lidem, kteří nám na tohle závodění nějakou korunu dají, patří náš dík.

 

PŠ: Dobrá, tak díky za tento otevřený rozhovor a hodně štěstí do dalších závodů.
JK: grazie mille

Zdroj: www.bikeracing.cz

Foto: bikeracing.cz

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here