Není nic víc. Víc štěstí, brutality, rychlosti, dokonalosti. Nejnovější litry umí neuvěřitelné věci a my teď máme tu báječnou možnost je navzájem porovnat. Vybereme tu nejlepší? Ducati 1199 Panigale S vs. Honda CBR1000RR Fireblade vs. BMW S 1000 RR vs. Suzuki GSX-R 1000

TESTOVÁNO V ROCE 2012

O tom, co umí tyhle motorky, jste si mohli nechat před deseti lety jen zdát. Jen ti nejlepší závodníci v těch nejprestižnějších světových sériích měli trochu podobný nářadí, ale ani to nejde srovnat, protože vývoj letí dopředu tak strašně rychle, nic jim nestojí v cestě. Nacházíme se na samotném vrcholu technologického vývoje a tyhle motorky jsou to nejrychlejší a nejdokonalejší, co jsme si kdy dokázali vysnít a představit. Pořídíte-li si kteroukoliv z nich, můžete vzít jed na to, že ten stroj toho bude umět několikanásobně víc než vy! A to je na nich právě to nejvíc okouzlující…

TEST: Suzuki GSX-R1000


SUZUKI GSX-R 1000

 Přemýšlíte, co by vás mohlo donutit přemýšlet o GSX-R 1000? Carlos rázem přichází s ráznou odpovědí: „V připravovaných materiálech do dalších čísel magazínu Motohouse figuruje už delší dobu test GSX-R 1000, která v ostrých závodnických podmínkách najela 35 000 racing kilometrů a pořád funguje de facto bez jediné komplikace – to je přesně ten důvod, proč budete přemýšlet o téhle Suzuki – protože je protřelá tolika lety provozu a každý vám z fleku poví, jak bezvadně funguje.“

Ano, tento test je soubojem novot se zaběhlou technikou. A zatímco Italové a Němci nacpou do každého volného koutečku v motorce nějaký procesor, Suzuki si na tohle stále vůbec nehraje a jde si svojí cestou. Chceš superbike? Tak tady ho máš! Tahej a nekecej, to je jejich filozofie.

http://www.motohouse.cz/suzuki-gsx-r-1000-2011

„Miloval jsem K5 a budu ji milovat navždycky,“ začíná obvyklou písničku Kuba, „a letošní model se jí podobá snad opravdu ze všeho nejvíc. Hlavně ta výfuková koncovka do jedný strany ji vrací zpátky do hry.“

„Ale to nejhlavnější, co v ní cítím, to je absolutní talent na silnici, talent pro běžný provoz,“ líčí zážitky ze své první jízdy Carlos. Suzuki je daleko chrčivější, charismatičtější a navztekanější než Honda, ale taky například než BMW, a to bylo pro nás velké překvapení. „Ten motor má neskutečnou sílu, hlavně ve středu otáček, ve kterých jde na zadní kolo děsivá nálož kobyl,“ přemýšlí dál a ještě přidává, „a když začneš opravdu tahat, cítíš ten potenciál a máš chuť se s ní prát, škádlí tě a ty jedeš víc a víc. Je to jinej zážitek než u chytré Ducati nebo BMW, tady máš pocit, jako by byl nefiltrovaný. Suzuki hraje na ryzí a procítěné prožitky.“

http://www.motohouse.cz/suzuki-gsx-r-1000-2011

Suzuki je podle shody nás všech jasnou volbou pro každodenní ježdění, projížďky a pouliční výtržnictví ze všech zde přítomných. „Ducati je taky ohromně svá, ale její image může být pro někoho extravagantní. Oproti tomu Suzuki – to je jasná návaznost na ty nejklasičtější superbikové kořeny, dokonce i Honda vypadá na první pohled až moc moderní,“ zazní designérský verdikt nemladšího z nás.

Každopádně nekoukejte na GSX-R 1000 jako na nějakého dinosaura. Pro rok 2012 přináší veledlouhý výčet novinek a zlepšení. Motor dostal o 11 % lehčí písty, jiný profil mají sací i výfukové ventily, zvýšený byl i kompresní poměr. Má víc síly a jde i citelně radostněji do otáček. I proto se jeví tak zběsile hravá a živočišná.

Změny se dotkly i podvozku, vidlice jsou o 7 mm kratší a mají i nižší zdvih. Na předních kotoučích se nově lesknou i monoblokové radiální třmeny od Bremba. Ptám se tedy svých kolegů, jak moc se změnila tahle motorka pro okruhové účely? Odpovídá mi trochu zeširoka opět Kuba: „Nemůžu si pomoct, ale Suzuki není na okruhu tak obratná jako současné BMW nebo Fireblade. Není těžší, nemá delší rozvor, ale je prostě jinak vyvážená a my se tady bavíme o prvním pocitu – o intuitivnosti ovládání. To tady chybí.“ Karel k tomu dodává: „Mně tahle lehká bachratost na silnici nevadí. Mám rád, když motorku mezi nohama cítím, ale je pravda, že tohle ji na okruhu maličko limituje. Není tak hbitá jako ostatní, hlavně na překlápěčkách musíš víc tlačit na stupačky a pomáhat si výraznějším protirejdem.“

TEST: Suzuki GSX-R1000

Naučíte se s ní ale úplně to samé jako s těmi ostatními, jen to bude chtít trochu delší čas a musí vám být dopředu jasné, že se vám motorka bude vzpínat a zrovna moc nepomůže. Z elektronických fičur jsou zde k mání pouze palivové mapy, ale ty jsou spíš pomocníkem pro rozdílné jízdní režimy v reálném životě (než na okruhu). Takže výzva – holt si budete muset s těmi 185 kobylami poradit pěkně růčo, postaru. Pro někoho ty nejlepší zprávy.

„Před pár lety chtěl každý na okruh GSX-R, protože byla nejsilnější a nejlepší. Dnes tuhle úlohu převzalo BMW, to je lídrem stocksportové scény,“ shrnuje Carlos, „Suzuki je prostě udělaná jinak a tenhle rozdíl je vidět hlavně třeba vedle sebevědomé Panigale. Italka je načapaná, naškrobená honosnost, ale na GSX-R od pohledu vidíte, že má fortelnější základ, že je poctivější a že je dělaná i na mnohem drsnější zacházení. Zatímco Ducati budete převážet na okruh na podvalníku, Suzuki vás předjede uprostřed cesty na dálnici po zadním. A tak to má být, tak je to správný…

 TEST: Suzuki GSX-R1000

Suzuki GSX-R 1000

naše kolo v Brně: 2:16 s
zrychlení z 0 na 200 km/h: 7,5 vteřiny
elasticita ze 130 na 220 km/h: 9,1 vteřiny


Honda CBR1000RR Fireblade …zde

Ducati 1199 Panigale S …zde

BMW S 1000 RR  …zde

Honda CBR1000RR Fireblade ...zde Ducati 1199 Panigale S ...zde Suzuki GSX-R 1000 ...zde bude následovat

Foto: Honza Karásek, Suzuki

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here