Tenhle luxusní Café Racer pochází z britského Walesu z dílny Taimoshan Cycle Works. Je to dítě Johna Pellewa, který ulítává na anglické klasice.

John se zaměřil na klasický závodní design podepřený moderními technologiemi. Každý asi tuší kolik hodin musel strávit nad kresbami a sháněním dílů. Když nebyly k dispozici musel si je udělat sám.

Výchozím bodem byl V2 motor z Aprilie RSV a vzorem Norvin z roku 1960. Výběr motoru nebyl náhodný, protože kromě moderní techniky a velkého výkonu se muselo přihlížet i na estetickou stránku věci. Kulišácky je tomto stroji řešeno chlazení.

Velké, ošklivé chladiče před motorem se podařilo nahradit jedním menším schovaným pod sedlem. Vzhled motocyklu tak vypadá mnohem čistěji.

 

Po navržení rámu dostali na starost podvozek kluci z JW Motorcycles, kteří udělali i zadní kyvnou vidlici odpruženou jedním tlumičem. Předek je osazen plně seřiditelnou obrácenou vidlicí.

Původně měl mít Taimoshan Super Cafe Race nádrž z Nortona Sprint, ale nějak se tam nevešla všechna ta elektronika, proto byla zvolena větší nádrž z Nortonu Manx. Ta se nakonec ukázala jako perfektní a mnohem výraznější designový doplněk.

Výfuk z nerezu je domácí práce Johna. Objednal si balík trubek a několik dní řezal a vařil, výsledkem jsou dva svody totožné délky, které končí symetricky. Bohužel, jak se ukázalo, byly trubky moc hlasité, kolem 113 dB, takže musely být doplněny o vložky. Výsledek je 97 db a to splňuje i limit pro GB.

Posledním kusem skládačky bylo naladění elektronického vstřikování. Mapování trvalo měsíce a dokonce místní závodní ladič to vzdal a vrátil motorku v mnohem horším stavu. Ale teď po stovkách hodin jemného doladění běží motor velmi hladce s ostrou odezvou na plyn.

Foto: Taimoshan

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here