Vždycky jsem tvrdil, že výfuk by měl být jeden z prvních tuningů, do kterého se na motorce pustíte. Jde o výkon, jde o hmotnost a v neposlední řadě o vzhled. A pokud jste, tak jako já, majitelem BMW, platí ty poslední dvě věci dvojnásob

 

Pravdou totiž je, že většina starších Bawců má místo koncovky ohavnou záležitost, která navíc váží tolik, že byste s ní utloukli mamuta. Nejinak tomu bylo i u Rockstera, kterého jsem si pořídil vloni na podzim, a tak jsem měl přes zimu co řešit. Pravdou je, že zrovna na tenhle typ motorky zrovna moc výfuků na výběr nebylo, našel jsem jich řekněme deset (což stačí, ale oproti desítkám typů na jiné motorky nic moc).

Nejvíc mě bavil Remus. Klasický tvar, možnost výběru mezi karbonem, titanem a hliníkem, homologace pro silniční provoz, a navíc jsem věděl, že spolupráce Remusu a BMW je dlouholetá, takže by to mělo fungovat. A funguje…

Koncovku jsem si nechal poslat domů, instalaci nebyl problém zvládnout. Jelikož jsem se rozhodl nechat prozatím katalyzátor, šlo opravdu o tři šrouby a práci na deset minut. Jelikož mě ale zajímalo, co udělá koncovka výfuku s výkonem a krouťákem, domluvil jsem si odbrždění ve svém servisu (Michal Tomiška v Jablonci, dlouhodobě jednička s hvězdičkou). A musím říct, že jsme byli všichni překvapeni.

Výkon pouhou výměnou koncovky vzrostl o téměř deset koní a točivý moment o nějakých 8 Nm. To jsem fakt nečekal. Výměna výfuku ale není jen o výkonu, takže co zvuk? I tady jsem potěšen. Nechtěl jsem žádný rámus a také jsem se ho nedočkal. I při vyndané homologační vložce není výfuk nijak nepříjemně hlučný, spíš jenom změnil zvuk do basu. Slyšel jsem tento výfuk na R 1150 bez katalyzátoru, a tam už se dalo mluvit o hlučnější záležitosti.

Po výměně mám na Rocksteru najeto nějaké 4 tisíce kilometrů a nemůžu říct jedinou kritickou poznámku. Jednoduchá instalace, super zvuk, citelný nárůst výkonu a točivého momentu, příjemný design, a dokonce ani spotřeba nevzrostla. A cena? Lehce přes deset tisíc za karbonovou a titanovou verzi, hliník je dokonce o dva tisíce levnější. Kompletní nabídku a více info najdete na www.bikerscrown.cz.


 

Hodnoty v grafu:

graf /1/ Originál – 82 koní @ 6425 ot./min. a 96,7 Nm @ 5490 ot./min.

graf /2/ Remus – 91,4 koní @ 6565 ot./min. a 104,8 Nm @ 5574 ot./min.

Foto: autor

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno