Robustní,  atletický  design  modelu  NIKEN  dává zřetelně  najevo,  že tato  převratná nová tříkolová Yamaha je předurčena  k energickým  jízdám. Dvě přední  kola tvoří  ústřední  bod, z kterého vychází futuristická kapotáž a na ni plynule navazující palivová nádrž. Výsledkem je jedinečný průbojný vzhled podtrhující výraznou a unikátní siluetu modelu NIKEN.

Konstruktéři společnosti  Yamaha  se  snažili  zvýraznit  charakteristickou  techniku  systému  LMW a rozhodli se konstrukci a jednotlivé prvky tohoto jedinečného systému Yamaha neskrývat, ale naopak je vystavit na odiv.

Z pohledu jezdce má NIKEN robustní, široce rozkročený půdorys, který kontrastuje se štíhlou nádrží, a přináší tak nezaměnitelný styl jízdy, jaký nemůže žádný jiný motocykl nabídnout. Dopředu skloněné a precizně tvarované sedlo jezdce, které je velmi pohodlné, je opatřeno širokým a plochým sedákem poskytujícím vynikající oporu vzadu.

 

Sportovní a lehká kapotáž se dvěma LED světlomety

Sportovní  přední  část se vyznačuje dvěma odlehčenými  LED světlomety zapuštěnými  do skloněné aerodynamické kapotáže přinášející nezaměnitelný vzhled. Dvě obrysová světla podtrhují sebevědomý a odhodlaný výraz dvou předních kol.

Široká kapotáž v přední části se sportovním štítem poskytují jezdci na stroji NIKEN dokonalou ochranu před povětrnostními vlivy a ve spojení s přirozenou jízdní pozicí je toto vozidlo s vícekolovým podvozkem s možností náklonu (LMW) připraveno na vše – od podmanivého průjezdu zatáček po sportovně pojatou  víkendovou  vyjížďku.  Zrcátka  převzatá z modelu  YZF-R1 mají  integrované  LED ukazatele směru a jsou tvarována tak, aby poskytovala jasný výhled vzad i při změně jízdní pozice.

Na rozdíl od široké  přední  části  je  zadní  část štíhlá  a zahnutá směrem  nahoru, oddělené  držáky koncového světla a registrační značky posilují dojem agility a dotváří revoluční styl  modelu NIKEN, který tak přináší do evropských ulic zcela nový vzhled.

Hybridní rám z oceli a hliníku

NIKEN je zkonstruován tak, aby zvládl nejrůznější jízdní situace. S cílem dosahovat vysoké míry stability při jízdě v přímém směru a současně sportovních jízdních vlastností v zatáčkách pro něj byl speciálně vyvinut nový typ hybridního rámu.

Čelní trubková část je vyrobena z lité oceli, část s čepem kyvné vidlice je odlita z hliníku a hlavní rám spojující tyto dvě sestavy je z ocelových trubek. Hybridní konstrukce poskytuje požadovanou  míru pevnosti, tuhosti i flexibility přesně tam, kde je třeba, a přispívá tak k přirozenému pocitu stability přední části se dvěma koly. Současně je zárukou hbitosti na úrovni sportovního motocyklu a nabízí skvělou ovladatelnost.

 

 

Vyvážená konstrukce podvozku

Jedinečné tříkolové uspořádání  vícekolového  podvozku s možností  náklonu (LMW) modelu NIKEN přináší ve srovnání s konvenčními motocykly novou dimenzi a z důvodu optimalizace jízdních vlastností stroje  NIKEN  byla použita  hliníková  kyvná vidlice délky 552 mm. Ta je  tak o 15 mm delší  než v konstrukčním řešení motocyklu MT-09 a toto prodloužení pomáhá posílit pocit stability při jízdě v zatáčkách.

Mezi další důležité prvky designu patří jízdní pozice. V porovnání s motocyklem MT-09 sedí jezdec na stroji NIKEN přibližně o 50 mm více vzadu. Tato poloha zajišťuje ideální rozložení hmotnosti mezi přední a zadní částí 50:50 a je tak zárukou přirozené ovladatelnosti a odezvy řízení.

 

Zdvojená „vnější” obrácená přední vidlice

S cílem dosáhnout jízdních vlastností  na úrovni  sportovního motocyklu  přesahuje maximální úhel náklonu modelu NIKEN 45 stupňů! Toho se podařilo docílit díky využití  Ackermannovy konstrukce řízení se dvěma osami ve spojení s konzolově zavěšeným systémem odpružení osazeným z vnější strany kol.

Zdvojená „vnější” obrácená přední vidlice je vybavena seřizovači tlumení při odskoku a stlačení, pomocí kterých může jezdec odpružení ideálně nastavit. Relativně úzký rozchod 410 mm přispívá k přirozené odezvě řízení stroje NIKEN a současně umožňuje zachovat minimální celkovou šířku.

Zadní  odpružení  modelu  NIKEN  je  plně  nastavitelné  z hlediska  předpětí  i  tlumení  při  stlačení a odskoku. Jezdec si ho tak může přizpůsobit pro nejrůznější podmínky a díky absenci nutnosti použití nářadí je nastavování dokonale jednoduché.


Dvě 15palcová přední kola pro vynikající výkon v zatáčkách

Díky vysoké míře  přilnavosti  a lepšímu  pocitu  stability,  který  přinášejí  dvě přední  kola, je  NIKEN předurčen stát se mistrem zatáček, který dokáže nabídnout na silnicích plných serpentin jízdu nabitou adrenalinem.

Dvě 15palcová přední kola jsou obuta do pneumatik rozměru 120/70R15 V speciálně vyvinutých pro jedinečné požadavky tohoto vícekolového vozidla s možností  náklonu. Nabízejí vysokou přilnavost, odolnost proti  oděru  a skvělé schopnosti  za mokra a významně tak přispívají k vynikajícím jízdním vlastnostem stroje NIKEN při průjezdu zatáček.

 

Dvojité přední 298mm kotoučové brzdy

Dva přední kotouče o průměru 298 mm zajišťují vynikající brzdný výkon a větší kontaktní plocha dvou předních kol pak umožňuje stroji NIKEN rychlé a účinné zastavení. Zadní brzda je vybavena velkým

282mm kotoučem a díky těmto třem kotoučům velkého průměru na třech kolech nabízí jezdcům na modelu NIKEN vynikající  ovladatelnost.

 

Inovovaný motor CP3 o objemu 847 ccm

Tříválec o objemu 847 ccm, který nový NIKEN pohání, byl speciálně vyvinut na základě mimořádně úspěšné pohonné jednotky použité u modelů MT-09, Tracer 900 a XSR900.

Z důvodu jedinečných požadavků modelu NIKEN je motor s klikovým hřídelem crossplane, který nabízí úchvatný točivý moment, doplněn speciálním  nastavením  vstřikování paliva, určeným ke zvýraznění výkonu tohoto radikálního nového motocyklu v jeho oblíbeném prostředí horských serpentin. Nová je rovněž konstrukce klikového hřídele zajišťující skvělou odezvu při jízdě a plynulejší rozjezdy.

Všichni, kdo NIKEN osedlají, si mohou také dopřát výhody nejmodernějších technologií elektronického řízení, například systému YCC-T, D-MODE,  tempomatu a kontroly trakce, a navíc ještě antihoppingové spojky   (A&S) a  rychlořazení.  Ty  zajišťují   vynikající   ovladatelnost  a  dokonalou  zábavu  při  jízdě v nejrůznějších podmínkách.

 

 

Hliníková palivová nádrž stejného typu jako u řady R

Prémiová kvalita a skvělé technické parametry stroje NIKEN jsou zdůrazněny použitím optimálně tvarované  hliníkové palivové  nádrže  vytvořené  stejnou  moderní  výrobní technologií,  jako je  tomu u modelů YZF-R1 a YZF-R6.

Díky ladným, oblým křivkám plynule navazujícím  na širokou  přední  kapotáž poskytuje  tato lehká palivová nádrž s vyklenutými plochami pevnou plochu pro oporu kolen a současně umožňuje jezdci volný pohyb.

Díky objemu 18 litrů umožňuje lehká hliníková nádrž dojezd přes 300 km, který nabízí jezdci na stroji

NIKEN možnost ujet dlouhé vzdálenosti bez nutnosti častého tankování.

Kompaktní přístrojový panel s LCD displejem

Mezi další z prvků, které posilují prémiový vzhled a provedení modelu NIKEN, patří přehledný přístrojový panel  LCD s černým pozadím, na kterém se jezdci bez ohledu na denní  dobu zřetelně zobrazují nejdůležitější informace.

 

1 komentář

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno