Dokáže levný naháč nadchnout někoho, kdo je zvyklý trávit svůj čas na nejrychlejších a nejdokonalejších motorkách světa? S prvním jarním sluníčkem jsem se to vydal zjistit.

ER-6n je jednoduchá, veselá a upřímná. To byl už její předchůdce, ale i když jsme tu motorku měli opravdu rádi, nemohli jsme se zbavit dojmu, že je to spíš hračka než opravdová motorka. To se s příchodem modelu 2012 změnilo, ale přijít si na to musel, po týdnu stráveným na týhle krásný žlutý vosičce, až sám.

Co se změnilo?

Starší model byl fajn svezení a líbil se nám – dokonce až tak, že jsme ho nechtěli po týdnu vrátit a nechali si skoro dva měsíce! Bylo na něm ale pár mušek, který radost za řídítky maličko kazily. Ovladatelnost byla někdy až moc „dobrá“, hlavně ve vyšších rychlostech. Ani podvozek nebyl úplně ve formě, občas motorka na hrbolech poskakovala víc, než by musela.

Ve fabrice s námi asi souhlasili, protože nový model prošel důkladným upgradem a my jsme rádi, že se markentingové oddělení Kawasaki nespokojilo pouze s novou maskou a funky barvou. Jasně, nový design a krásná žlutá barva (i v bílé vypadá luxusně) je první, co vás ťukne do oka, ale to nejlepší se skrývá uvnitř.

Zadní péro, na které jsme si stěžovali, má trochu zmenšenou kompresi, takže si toho ve finále víc pobere a na silnici je to znát. V předních vidlicích jsou měkčí pružiny, proto je jízda o hodně příjemnější a motorka na hrbolech tolik neposkakuje. Pomohly i nové gumy Dunlop RoadSmart, které se k charakteru motorky hodí. Nový rám a zadní kyvka už nemají tak radikální geometrii, což pomohlo stabilitě, ale hravost podvozku zůstala, to chválíme.

TEST: Kawasaki ER-6n

Dráček

Motor je pořád ten veselý týpek, kterého jsme znali a který se nám tolik líbil. Nad sedm tisíc otáček parádně zpívá, ale u nového modelu si užijete i o kousek posíleného středu otáček. Tenhle paralelní dvouválec o výkonu 72 koní by měli dát do nějakýho motorkářskýho slabikáře, aby i další generace věděli, jak má vypadat zábavný a jednoduchý agregát, který navíc skoro nic nežere! Vážně, tenhle motor je prostě rád, že se může vrtět. Dejte mu kolem třech tisíc otáček plnej a on s radostí vyrazí dopředu. Žádné zaváhání se nekoná. Kolem šesti nabírá na intenzitě a lehce po osmi se dočkáte i toho radostnýho „grrrrrrrrrrrrr“.

V tu chvíli se budete jenom těžko bránit tomu, aby se vám nerozjely koutky nadšením… Kopněte tam další kvalt a dejte si to znova a pak zase a zase… ER s tím nemá problém, líbí se jí to! Co na tom, že převodovka má docela dlouhý chod a na nejmodernější motocyklové skříně v otázce kultivovanosti nemůže stačit. Nemám jí to za zlé – drobné nedokonalosti přece tvoří charakter.

Jak Kawu honím po svých oblíbených okreskách, začíná mi docházet, že na mou duši víc výkonu na těchhle silnicích asi nebudu nikdy potřebovat, tohle je tak akorát. Pro zkušenýho pilota, pro absolutního nováčka nebo i pro holku. Prostě mě to bavilo a každý kilometr v sedle Kawy jsem si užil…

TEST: Kawasaki ER-6n

Jak se řídí?

Kawasaki si dala na podvozku záležet, to mi dochází hned. A je úplně jedno, že jsou vpředu obyčejné vidlice, a ne moderní upsidy. Motorka poslouchá na slovo, jízda je pohodlná a přitom zábavná. ER-6n je ale tak nějak dospělejší a už z ní nemám pocit, že je to jenom hračka. Dvě hlavní věci však přesto zůstaly – výborně padne do ruky a je s ní sranda! Ve městě oceníte vyvážení a hbitost, na okresce ochotu zatáčet a na dálnici stabilitu ve vyšších rychlostech.

Ano, máte pravdu – podvozek je jednoduchej a s omezenou možností individuálního nastavení. Je ale potřeba si přiznat, že málokomu tohle bude vadit, protože ze série funguje přesně tak, jak bych si to u takový motorky představoval. Na špatný silnici zbytečně neposkakuje, a když se do něj trochu opřete, nebude mu to vadit. Jasně, není to žádná závodní motorka, ale k charakteru motoru se výborně hodí. Funguje a neprotestuje…

TEST: Kawasaki ER-6n

 

 

Co mě štvalo?

Určitě to byla malá ochrana proti větru a nezachrání to ani prťavej štítek kolem otáčkoměru. Od 140 je to už docela pruda… Jenže na co si vlastně stěžuju? Je to naháč a komu tohle vadí, může si koupit verzi s kapotou anebo prostě jezdit v autě! Brzdy by mohly mít trochu ostřejší nástup a budíky by měly být o kousek výš, takhle musí člověk hodně klopit hlavu… Oceňuju ale informace, který se do mě snaží nacpat.

Nechybí tady ani aktuální nebo průměrná spotřeba, to se jen tak nevidí, a pak je tu ještě něco – ukazatel „ekonomické jízdy“, který se ukáže na budíkách, když zrovna zachraňujete planetu… no tak, to má bejt sranda? A ještě něco – za ty řídítka by ve fabrice zasloužili facana, možná i dva! Stačilo by přidat dvě nebo tři čísla na každý straně a byla by to úplná lahoda, takhle jsou pořád moc úzký, sakra. 🙁

TEST: Kawasaki ER-6n

Nevypadá levně!

Z čeho jsem byl ale naprosto odrovnanej, je kvalita zpracování. Je tady nový napínák řetězu, parádní spodky vidlic, draze působící držáky a hezké přepínače. Tohle je minimálně stejně dobré jako u Hondy, možná i o fous lepší. Nejlepší na tom je, že ER-6n je i doopravdy elegantní – vypadá lehce, jakoby vzdušně a moderně. A potom je tady hluboký lak, který se krásně leskne.

Když otevřete garáž a motorka na vás hodí očko, to je vždycky fajn pocit. Ještě nikdy jsem se nepřistihnul při tom, že bych jakoukoliv motorku v této třídě tak dlouze obíhal. Stačilo by ji natřít na oranžovo, plácnout na ni pár samolepek KTM a jsem si jistý, že by to hodně lidí sežralo… Kawasaki, tleskáme!

Nová ER-6n je i přes pár drobných nedostatků bohovsky zábavná malá motorka. V jasné žluté barvě vypadá hodně funky a přesně tak i jezdí. Jde z ní radost a jako zlepšovák nálady na mě zafungovala naprosto přesně. Chci ji! ER-6n ukazuje, že i v dnešní době existují levné motorky, které můžou být zábavné, rychlé a přitom úsporné. Díky bohu za to!

TEST: Kawasaki ER-6n


Jak je rychlá?

Maximální rychlost     202 km/h
0–100 km/h     4,34 s
1/4 s pevným startem 13,1 s / 165 km/h
Brzdy ze 112–0 km/h 52 metrů


Test spotřeby…

Jezdec: 75 kg
Tlak v pneumatikách: 2,5 / 2,8 barů
Teplota vzduchu: 16 °C

Rychlost: dálnice / okresky / obce – 140 km/h / 100 km/h / 55 km/h
Průměrná rychlost – 72 km/h
Spotřeba paliva podle BC – 4,4 l/100 km
Spotřeba paliva odměřená – 4,3 l/100 km

Rychlost: dálnice / okresky / obce – 170 km/h / 120 km/h / 55 km/h
Průměrná rychlost – 86 km/h
Spotřeba paliva podle BC – 5,3 l/100 km
Spotřeba paliva odměřená – 5,2 l/100 km

Rychlost: dálnice / okresky / obce – 110 km/h / 95 km/h / 55 km/h
Průměrná rychlost – 65 km/h
Spotřeba paliva podle BC – 3,5 l/100 km
Spotřeba paliva odměřená – 3,4 l/100 km

TEST: Kawasaki ER-6n

Foto: Honza Karásek, archiv

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno