Tchajwanskou značku SYM už musíte ze stránek Motohousu znát. Koncern Chinfon Group, mimochodem produkující i vozy značky Hyundai, se výrobou skútrů zaobírá víc jak čtvrt století. Tudíž je jasné, že tady nejde o žádnou rychlokvašku vybastlenou uprostřed čínskýho průmyslovýho šílenství, nýbrž o motorku, u jejíž výroby se přece jen trochu přemýšlí…

Maloobjemové čtyřtakty dnes vážně frčí, tak proč se nepodívat na jednu moc zajímavou dvacku. Jednoválec, kapalinou chlazená stopětadvacítka, objem 124,5 cm³ a hlavně výkon kolem 13 koní, to nás zaujalo, a velmi. Takovéhle motorky na vysokých kolech mají pro jízdu ve městě nesporné výhody v jednoduchosti ovládání. Taky jsou o dost pohodlnější než ty na kolech malých.

Nečekáme tedy na nic a pálíme to trochu projet, abychom věděli… A výsledek? No, docela hodně spokojenosti, vážení. Uváděný výkon se sice dostaví až ve vyšším otáčkovém poli, ale i tak zabírá fajnově.

Na semaforu stačí jen trošku víc motor roztočit a motorka ochotně vyrazí tam, kam jste si to předurčili. Zrychlení je vážně skvělé, spokojeni jsme i s běžnou cestovní rychlostí.

Manipulace na místě také nečiní žádné větší problémy, váha přes 130  kilogramů se dá pohodlně přesouvat přes oba dva stojany, i když ten menší (policajt) má snad až zbytečně moc napnuté pružiny a má tendenci k zaklapávání. Naopak na ten hlavní ho bez mrknutí vyhoupne i holka. Řidítka mají měkké a do ruky přjemné hefty. Po hodince sezení si nestěžujeme ani na sedlo.

Jako by snad ani nebylo nic, co by se dalo téhle motorce vytknout… Hledáme chvíli, pátráme společnými silami a při hrubším zmáčknutí brzdy přece jenom nacházíme něco, co by se dalo nějakým způsobem vylepšit – podvozek je až moc měkký a při akutní potřebě zabrzdit se hlavně přední část motorky dost znatelně potopí. Přední brzda má na kotouči o průměru 220 mm přece jenom stisk. Zadek na to zase naopak jde trochu s rozvahou.

A to je celé. Pro úplnost doplňme ještě rozměry, 2065 x 705 x 1255 mm, to abyste věděli, zda se vám HD 125 vůbec vejde do garáže.

Plus přidejme ještě cenu, která je jen 59 990 Kč, což nám za takovej kus motorky přijde víc než výborný. A když už jsme u těch praktických informací, tak ještě doplnění – pod sedlem je samozřejmě velký úložný prostor, kam se vejde ledacos, včetně běžné otevřené přilby.

Foto: Honza Karásek

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno