Když je ti šestnáct, život je super. A kvůli téhle motorce bude ještě o kus lepší. R125 vypadá jako mini-eršestka a to už samotné je důvod, abychom se u ní chvilku zastavili.

Dlouhé roky byla Honda CBR125R vyvolenou všech teenagerů. Byla levná, slušně jezdila a hlavně – byla to japonská silnice. A když máte čerstvý řidičák, je to dost velký argument, aby se prodávala po vagonech. To se samozřejmě nemohlo obejít bez odezvy a Yamaha vytáhla na maličkou Hondu dost těžkej kalibr. Dvacku, co vypadá jako eRšestka, a teď skutečně nepřeháníme.

4T srdíčko

Pro malou R125 vyvinula Yamaha úplně nový motor, který má oproti svým rivalům delší zdvih (to kvůli většímu točivému momentu) a je to opravdu znát. Není to žádný trhač asfaltu, ale jeho flexibilita je fenomenální. Je schopný jet krokem skoro na volnoběh a když naplno otočíte heftem, statečně a bez cukání se sebere. Kvůli legislativě má výkon omezený na 15 koní, což ale stačí na tachometrových 130 km/h.

Vážně, tohle je dvacka, na které vás na dálnici nebude žrát pocit, že do kopce budete mít starosti i s naloženou Tatrou. Motor se hladce a radostně vytáčí, i když se nemůžeme zbavit pocitu, že by takovéhle motorce mnohem víc slušel dvoutaktní motor. A díky modernímu vstřikování paliva, které dokáže srazit emise i u dvoutaktu, by to mohlo projít i v Bruselu. No nic, to jsem se zas trochu zasnil, ale věřím, že v těchhle úvahách nejsem sám…

Z hlediska spolehlivost a provozních nákladů nemusíte mít starosti, protože motory Yamaha/Minarelli jsou svou spolehlivostí pověstné a spotřeba paliva se u 4T dvacky pohybuje kolem čtyřech litrů a to i v případě, že si budete jezdeckým stylem hrát na Cal Crutchlowa.

Mini eršestá

Na motorku, která má hliníkový rám Deltabox a jednoduchý nenastavitelný podvozek, je chování a ovladatelnost opravdu dobrá. Díky vychytané geometrii a nízké hmotnosti si můžete s motorkou hrát a posílat ji do zatáček v rychlostech, na které by jako malá stopětadvacka neměla mít právo. Po zahřátí pneumatik si budete moct užívat opravdu dospělých náklonů.

Díky tomu, že je R125 doopravdy velká, se na ni v klidu vejde i pilot vyššího vzrůstu. Pozice sedla, stupaček a řidítek je navržena tak, aby byla sportovní a zároveň pohodlná. Nejlepší na ni je ale to, že vážně vypadá jako R6. Má digitální přístrojovku, brzdy Brembo a výfuk à la MotoGP. To stačí na to, aby z ní mělo spoustu teenagerů mokré sny. Pokud chcete dvacku, která vypadá jak dospělý supersport, není moc co řešit.

Foto: Honza Karásek

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno