Thajský okruh Chang v Buriramu se letos poprvé dostal do kalendáře MotoGP, takže jsou všichni plni očekávání, jaké tu budou závody, protože jsme tu zatím viděli jen WSBK. Ještě před víkendem proběhla tisková konference, které se účastnilo šest vybraných závodníků královské třídy.

Tiskové konference před thajskou velkou cenou se zúčastnili Aleix Espargaro, Andrea Iannone, Andrea Dovizioso, Marc Marquez, Valentino Rossi a Alex Rins.

Marca Marqueze po příletu do Thajska čekala ještě jedna akce, při které se svezl s Tuk-tukem. „Jo, byl to docela náročný den a hlavně, ve městě bylo opravdu velké horko, mnohem větší, než nyní na okruhu. Nicméně to byla zábava se všemi lidmi z Dorny a také jízdou po městě s Tuk-tukem. Líbilo se mi to, protože jsem více poznal Bankok, který jsem nikdy předtím nenavštívil. Včera večer už jsem se přesunul sem do Buriramu a už se koncentruji na MotoGP.“

Poté už Marc mluvil o závodním víkendu: „Samozřejmě, že k tomu přistupujeme stejně jako v Aragónu, Misanu a Red Bull Ringu, kdy od pátku myslíme na to, že chceme v neděli vyhrát. Celý víkend se snažíme dobře připravit na závod. V neděli uvidíme, zda můžu vyhrát a nebo bude lepší získat body do šampionátu. Myslím, že je to nejlepší způsob, ale samozřejmě, že pak uvidíme, zda budu moct riskovat nebo ne. Každopádně se budeme snažit být v dobré formě od prvního volného tréninku, protože tady to bude velice důležité. Testovali jsme tu v zimě, ale myslím, že sem všichni výrobci přijíždí už s jinými motorkami. Bude zajímavé poznat, na jaké úrovni všichni budou.“

Hned poté promluvil druhý jezdec šampionátu Andrea Dovizioso, kterému se vždy v zámoří dařilo, navíc okruh Chang je docela podobný okruhu v Rakousku, což by Ducati mohlo vyhovovat.

„Jo, první polovina trati je podobná, ale druhá vůbec. Druhá část je velice pomalá, jede se tam na dvojku a v testech jsme tam měli trochu problémy. Nicméně nikdy nevíte, tady jsme jen testovali, ale nezávodili, takže neznáme všechny detaily, které jsou úplně jiné, než při testu. Samozřejmě, že situace ohledně rychlosti jezdců je jiná, než v únoru. Nevím, může se stát cokoliv. Samozřejmě, že můžeme začít dobře, ale uvidíme, jak na tom budou pneumatiky, protože jsme při testu něco zkoušeli a přilnavost byla velice nízká. Papírově to vypadá, že pneumatiky budou mít méně gripu, ale uvidíme.“

Následně Dovi dostal otázku na poslední zatáčku, protože často bojuje s Marcem Marquezem právě až do poslední zatáčky.

„Samozřejmě, že je takový typ zatáček důležitý pro boj ve všech třídách. Myslím, že předtím, než budeme myslet na boj v poslední zatáčce, tak musíme porazit jiné proměnné. Nejprve je to horko, protože je tady velké teplo a možná, že to bude podobné jako v Malajsii. Dvacet sedm kol bude těžkých pro všechny, motorky budou rozpálené, ovlivní to všechny a uvidíme, jak na tom budou pneumatiky. Teď nemůžu říct víc, protože nevíme, jaké to nakonec bude.“

Jako třetí v pořadí byl osloven Valentino Rossi, který drží třetí pozici v šampionátu. Okruh v Thajsku je novým v kalendáři a pro Valeho je to již 37. okruh, na kterém ve své závodní kariéře závodil. „Vypadá to, že v této části světa budeme trávit více času, protože vášeň pro MotoGP je tady velice vysoká. Je to důležité také pro všechny výrobce, takže bude zajímavé tady v Thajsku poprvé závodit. Papírově to bude těžké, protože trať není pro M1 dobrá, ale samozřejmě, že to zkusíme. Stejně jak řekl Andrea, bude to těžké s počasím, protože je tady veliké horko a každý den může pršet. Proto budeme doufat, že budeme mít suchý závod. Únorový test tady nebyl fantastický, ale nyní už jsme v jiné situaci. Musíme se dál koncentrovat a snažit se získat co nejvíc.“

Valentino Robssi udržuje třetí pozici v šampionátu hlavně díky konzistentním výkonům, nicméně je vidět, že má s Yamahou problémy. „S rychlostí, kterou jsme během sezóny předvedli, je třetí místo v tuto chvíli dobrým výsledkem. Mám 29 bodů náskoku na Mavericka a také na Jorgeho Lorenza, který je hlavně ve druhé části sezóny velice silný. Myslím, že bude hodně těžké toto třetí místo udržet, nicméně to musíme zkusit, zkusit být dál konzistentní a získávat body.“

Díky dobrému výkonu při posledním závodě v Aragónu byl na tiskové konferenci Andrea Iannone z továrního týmu Suzuki. „Samozřejmě, že v Aragónu to pro nás byl velice dobrý závod pro mě, Alexe a celý tým Suzuki. Od začátku jsme na to hodně tlačili a dokázali se udržet velice blízko Marca a Doviho. Tady je to ale úplně jiná trať. Během testu jsem tu měl hodně problémů, ale pozitivní je, že tu Alex byl rychlý. Nicméně jen zítra získáme první indicie, jaký bude víkend, takže uvidíme, dám do toho všechno.“

Hned poté promluvil jeho týmový kolega Alex Rins. „Myslím, že to v Aragónu byl velice dobrý víkend. Dva týdny před závodním víkendem jsme měli test, který byl dobrý, ale myslím, že nejvíce jsem se toho naučil během závodu od Doviho a Marca. V poslední části závodu jsem měl trochu problémy s přední pneumatikou, snažil jsem se předjet Andreu a bojovat o stupně vítězů, ale málem jsem spadl. Každopádně jsme na velice dobré úrovni, máme konkurenceschopnou motorku a budeme s snažit tady dobře fungovat. Během testu se mi tu dařilo, byl jsem rychlý. Nyní si nemyslím, že to bude o tolik jiné, protože nám Suzuki poskytla lehké aktualizace v Assenu a od té doby nic navíc. Nechci říct, že v továrně nepracují, pracují tvrdě, ale hlavně na předsezónu, abychom měli dobrou motorku.“

„Během testu se mi tahle trať hodně líbila, protože je to rychlá trať a má rychlé zatáčky. Má jen dvě nebo tři pomalé zatáčky, ale celkově se mi rozložení trati líbí a je dobrá pro naši motorku,“ tak Alex zhodnotil novou trať v kalendáři MotoGP.

Jako poslední promluvil Aleix Espargaro z továrního týmu Aprilia, kterému se dařilo hlavně během závodu v Aragónu, kde dojel šestý. „Aragón pro mě byl vždycky dobrou tratí a v neděli jsme měli opravdu výborné tempo. Během této sezóny máme velké problémy v kvalifikacích zajet rychlé kolo, ale v závodech jsme konkurenceschopnější. Během tréninků jsme odvedli dobrou práci, protože jsme se zaměřili na to, abychom tolik neopotřebovali pneumatiky, jezdili jsme s plnou nádrží a věděl jsem, že v závodě budeme blízko k boji o Top10 nebo Top5. Podařilo se mi být blízko sedmého místa a snažil jsem se udržet předních kluků hlavně uprostřed závodu. Dobré je nejen to, že jsme skončili šestí, ale že ztráta na přední kluky nebyla tak velká, takže po všech potížích jsme byli opravdu šťastní. Tahle sezóna byla opravdu těžká, udělali jsme špatné rozhodnutí ve výběru motoru a ztratili jsme spoustu výkonu. Motorka je o trochu lepší, než ta loňská, ale ostatní se zlepšili mnohem víc. Nyní se snažíme poznat, co nám oproti loňské sezóně chybí a směr, ve kterém budeme vyvíjet příští motorku, bude úplně jiný. Loni jsme byli konkurenceschopnější a tady je vidět jasná chyba, jakou jsme udělali.“

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here