Kdo říká, že starý motor musí skončit v retro motorce a naopak, že moderní lehký sportovní naháč musí mít zákonitě 150 koní? Pojďme se trochu vymykat zaběhlým standardům. Tenhle Triumph dokázal, že to jde

Pojďte se s námi podívat do malého městečka Selbyville na východním pobřeží USA, konkrétně do dílny Loaded Gun Customs (web). Její majitel Kevin Dunworth má zálibu ve starých motorkách a přátelé o něm tvrdí, že žije na tenké hranici mezi dobrem a zlem, mezi respektu k tradicím a lásce k novým věcem, což se přesně projevilo u této motorky. Starý motor v moderním rámu.

 

Na první pohled asi většina z vás identifikuje dvouválec od Triumphu. Ovšem nejde o moderní devítistovku sloužící v modelech Bonneville, Thruxton nebo Scrambler, ale o motor z roku 1967, tedy objem 649 cm3, který měl v základu nějakých 46 koní. Tím ale veškerá podobnost s původním modelem T120 končí. Motor prošel fitkem, dostal 10ti šroubovou upravenou hlavu, lehké hliníkové válce s nikasilovým povrchem a také zakázkové výfuky JRC TTdvojici otevřených filtrů K & N. Výsledným výkonem se sice Kevin nechlubí, ale podle nás to bude slušná malá bestie.

 

A teď to nejzásadnější. Obvykle by takový motor skončil buď v originálním rámu, nebo se při troše štěstí podíval třeba do nortoňáckého Featherbedu. Ovšem Kevin se rozhodl jít jinou cestou a pro motor si vyrobil vlastní lehký páteřový monocoque z hliníkové slitiny 7075, která se používá pro stavbu letadel. Do rámu se mu navíc podařilo vpředu schovat olejový chladič. Zadní kyvka vlastní výroby je pak z lehké chrom-molybdenové oceli 4130. Podsedlový rám pak vyrobil z 1palcových karbonových tyčí, což je hodně neobvyklá záležitost. Podle Kevina dokonce předimenznováno.

 

Pro podvozek sáhl Kevin do domácí produkce, konkrétně jde o kola, zadní tlumič a přední USD vidlici z Buellu X1. Vidlice navíc dostala vestavbu Race Tech. Libovkou jsou pak přední čtyřpístky Beringer, které doplňují zadní Bremba. Pár drobných dílů z frézovaného hliníku, hliníková nádrž, krásné prošívané sedlo a to je všechno. Víc prostě netřeba. Podle Kevina je Bucephalus schopná jezdit s mírnými úpravami až 280 km/h, což je pořádnej rachot. Však se také chystá na nějaký ten rychlostní rekord.

A ještě pár pohyblivých obrázků:
 

Foto: Loaded Gun Customs

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno