Jak se zdá, Triumph nám bude nové motorky servírovat pěkně vždycky jako limitku a až pak sérii. Poprvé se tak stalo s Rocketem, nyní se po pár týdnech situace opakuje s Daytonou.

Její nová podoba byla představena během domácí MotoGP v Silverstone a důvod je zcela jasný. Triumph je dvorním dodavatelem motorů pro kategorii Moto2 a hodlá toho náležitě využít. V tomto případě jde o první motorku oficiálně licencovanou pořadatelem celé série mistrovství světa Dorna.

Motor samozřejmě nebude 1 : 1, ale podle Triumphu se sériová verze té závodní hodně podobá a know-how ze závodního motoru bylo použito při navrhování titanových sacích ventilů, pístů a čepů, nových profilů vačkových hřídelí, ojnic, klikové hřídele a vložek. Výsledkem budiž 130 koní při 12 250 ot./min. a 80 Nm při 9750 ot./min.

Podle Triumphu má navíc motor větší sílu v celém rozsahu otáček než Street Triple. Hodně dobře je na tom Daytona také s komponenty – podvozek Öhlins (vidle NIX30, zadek TTX36), brzdy Brembo Stylema, lehká litá kola a ze závodů vycházející elektronika včetně oboustranného rychlořazení.

Vyrobeno bude 765 kusů pro Severní Ameriku a dalších 765 pro Evropu, Asii a zbytek světa. Chcete svoji?

Tak pospěšte na www.triumphczech.cz

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here