Za posledních pár let se na scéně objevilo tolik přestaveb starých dvouventilových Baworáků, že je už velmi těžké přestavět tuhle motorku tak, aby zaujala. Ovšem dvojici Paul Brauchart (designér) a Philipp Rabl (konstruktér) se to povedlo už po několikáté (jedno jste mohli vidět v Motohouse 6/2016). Tentokrát tato dvojice z rakouského Grazu (web) přistoupila k naprostému minimalismu, ale s podmínkou, že motorka bude použitelná pro každodenní ježdení.

Základem se stalo silniční R 100 R z roku 1993 a jako tradičně všechno začalo kompletní rozborkou. Motor šel do laku, žebra pěkně vyleštit, technicky pouze otevřené sání a laděný výfuk. „Zákazník nám naprosto důvěřoval. Když viděl první skici, dal nám volnou ruku a rozpočet.“, pochválil si práci Paul. Zcela zásadní byla v tomto případě práce s hliníkem, kterou dostal na starosti mistr řemesla Bernard Naumann. Jeho monokok spojující nádrž a podsedlovou část je mistrovské dílo. V nádrži je navíc díra, ve které je umístěn malý digitální budík Motogadget Motoscope Mini a pár kontrolek.

A to není vše. Vedle budíku je ukrytý také pant s hydraulickým mechanismem, který celý monokok zvedá. Tím se jezdec dostane k podsedlovému prostoru, kde je ukryto pár „gentlemanských“ drobností. Navíc je zde chytře schován držák SPZky s blinkry Motogadget, který je pro výstavy a focení sundaný, stejně jako zrcátka. Celá motorka je totiž překvapivě připravena pro legální ježdění a schválena na rakouském STK. A pak, že to nejde!

To sebou samozřejmě přineslo řadu starostí. Konkrétně třeba výfuk – pánové vzali originální svody a vyrobili k nim vlastní koncovku včetně dB killeru, kterou nechali homologovat. Třešničkou na dortu budiž další hliníkový kryt do Bernarda Neumanna, který pak doplnily ještě přední blatník a kaplička světla. Co se týče podvozku, přední vidle Vagabundi zkrátili o 70 mm, aby se motorka nahrbila, a doplnili je komplet novou kartridží. Zadní originální tlumič nahradil nový od YSS. Kola zůstala stejná, brzdy doplnila přední pumpa Grimeca a nové 320mm kotouče.

Od původního záměru s nízkými dvoudílnými řídítky Paul s Philippem ustoupili, z hlediska komfortu lepší jednodílná vyšší. Také díky nim si nový majitel motorku užívá. No, nedivíme se mu, protože ona je nejen zajímavá a krásná, ale už na první pohled hbitá. Jen tak dál Vagabund!

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno