Taky se vám po vůni dvoutaktů stýská tak jako nám? Vysvitla jiskřička naděje!

Na svědomí ji má partička konstruktérů týmu Ferrari F1, kteří se sdružili do projektu Vins, aby vymysleli závodní i silniční dvoutakt. Začněme tedy motorem. Ten bude vyrábět ve dvou verzích, na silnici menší 249 cm3, na okruh 288 cm3.

Oba motory dvouválcová véčka s válci proti směru jízdy. Elektronické vstřikování a u silniční verze splnění normy Euro 4. Zatím není jasné, kolik se jim z toho podaří dostat, závodní verze by měla mít přes 80 koní. Ovšem pozor, celá motorka by měla vážit cca 85 kg, silniční pak o deset víc.

Takže skoro 1 : 1, to je nářez! Však je taky velká část motorky z karbonu, včetně třeba přední vidlice typu Hossack, zadní kyvky nebo kol. V současné chvíli jsou hotovy první prototypy a pomalu se chystá malosériová výroba. Pokud jste se zaradovali, musíme vás trochu zklamat cenou – začínat by měla na 40 tisících eur….

 
Mrkněte na www.vinsmotors.com, ať víte, o čem je řeč.

 


text: Jan Somerauer, foto: archiv vinsmotors

3 KOMENTÁŘE

  1. Je blbost, aby nějaká motorka měla 80 koní na 80 kilo, když superbiky mají běžně 200 koní na 200 kilo. Chtělo by to znova projet si technické tabulky.

    • Nemůžu se přít, neznám tento projekt. Ale závodní 125GP dvoutakty mají okolo 70 kilo a 55 koní – a to tam není po karbonu ani potuchy. Tedy, asi by se mohlo celkem lehko stát, že 2T dvěpade s odlehčenými materiály se přiblíží oněm 80/80 – je to reálý. Přeci jen, ty superbiky jsou 4takty 😀

      Nic, budeme pro vás dál hledat podrobnosti, tohle je zajímavý téma…

      • Máte pravdu. V dobách když se po okruzích proháněli “50” měli hmotnost kolem 65 – 70 kg. Kdo chtěl vyhrávat závody musel být malého vzrůstu a nesměl moc vážit. A to mluvím o době, kdy 100% závodních motorek mělo trubkový rám, chlazení vzduchem a o karbonu v té době ještě nikdo nikdy neslyšel. Nemohu si pomoct ale třída “50” byla v té době nejvyrovnanější v závodním poli a byl to vždy boj na ostří nože do posledního kola.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno