V thajském Buriramu se rozjel nedělní program druhého kola letošní sezóny WSBK a zde jsou výsledky závodů.

Třída Superbike – závod Superpole

V letošní sezóně můžeme sledovat novinku ve třídě Superbike, kterou je nový vložený závod Superpole. Jde o krátký desetikolový závod, který rozhoduje o postavení na startovním roštu druhého klasického závodu. Na startovním roštu se všichni seřadili na základě včerejších výsledků ze Superpole. Do závodu nejlépe odstartoval Jonathan Rea, který jel z druhé pozice a okamžitě se dostal na čelo závodu. Álvaro Bautista ale využil druhé dlouhé rovinky a při nájezdu do třetí zatáčky se dostal do vedení. Na třetí pozici se zařadil Alex Lowes.

Během dalších kol si začal Álvaro Bautista postupně zvyšovat náskok a stejně tak vznikly mezery mezi Jonathanem Reou, Alexem Lowesem a zbytkem startovního pole, takže to vypadalo podobně, jako při včerejším prvním závodě. O čtvrté místo to byla nejzajímavější podívaná, protože tu jeli Leon Haslam, Michael van der Mark, Marco Melandri a Sandro Cortese, kteří si nic nedarovali. Za nimi jela dvojice Toprak Razgatlioglu a Chaz Davies a Top10 uzavíral Tom Sykes.

Bohužel čtyři kola před cílem došlo k incidentu ve třetí zatáčce, po kterém byly vyvěšeny červené vlajky. Závod byl přerušen a tím pádem rovnou ukončen. Výsledky se braly po posledním změřeném místě na trati u každého jezdce. Vítězem se tak stal Álvaro Bautista, který je tuto sezónu zatím neporažený, druhý skončil Jonathan Rea a první řadu ve druhém závodě uzavře Alex Lowes.

Do závodu vůbec nenastoupil Eugene Laverty, který zůstal sedět v boxech, když jeho mechanici opravovali motorku. Hned ve druhém kole odstoupil Ryuichi Kiyonari a po závěrečném incidentu byl k lékařům převezen Thitipong Warokorn. Body za tento závod zůstaly neměnné, takže si Álvaro na své konto připsal dalších 12 bodů a v šampionátu už má 99 bodů a náskok 21 bodů. Druhý Jonathan Rea získal 9 bodů a Alex Lowes bodů sedm. V tomto závodě boduje prvních 9 jezdců.

Výsledky závodu Superpole

Třída Supersport – závod

Další závod v pořadí čekal jezdce třídy Supersport. Závod byl vypsán na 17 kol a v Thajsku stále panovalo horko, když měl vzduch 35°C a trať 56°C. Až z konce startovního roštu startoval Lucas Mahias, který do zahřívacího kola vyjížděl z pit lane. Nejlepší start předvedl Jules Cluzel, který jel z pole position, takže si udržel první pozici. Velice dobře odjel také Isaac Viñales, který se zařadil na místo druhé a naopak Randy Krummenacher se propadl až na osmé místo. Lucas Mahias rychle získával pozice a po pár kolech už jel na 9. místě.

Během závodu se na čele držela trojice Jules Cluzel, Federico Caricasulo a Isaac Viñales. Chvíli s nimi jel i Thomas Gradinger, ale ten musel ze závodu odstoupit kvůli technické poruše. Za nim pak byla další skupina, kde jeli Hikari Okubo, Raffaele De Rosa a také Randy Krummenacher. Švýcar měl ve druhé polovině závodu nejlepší tempo a začal předjíždět jednoho soupeře za druhým, až se dostal do boje o stupně vítězů hlavně díky tomu, že se na čele začali předhánět Jules Cluzel a Federico Caricasulo. Závod byl nakonec napínavý až do konce, ale vítězství si udržel Jules Cluzel, který se v posledním kole odpoutal od svých pronásledovatelů. Na druhém místě skončil Randy Krummenacher a stupně vítězů doplnil Federico Caricasulo.

Jules Cluzel – 1. místo

„Jsem moc rád za tohle vítězství. Vyhrát je vždycky pěkné. V Austrálii jsme měli problémy, ale tady nám to šlo v každém tréninku a před závodem jsme byli nejsilnější. Kvůli tomu na mě trochu vzrostl tlak, ale myslím si, že jsem tenhle tlak v závodě docela dobře zvládl. Podmínky byly těžké. Chtěl jsem zajet kolo za 1:37, což se mi nepodařilo, protože jsem měl trochu problémy, ale vypadá to, že ostatní je měli také. Děkuji týmu GMT 94, pro které je to první vítězství a je to zároveň první výhra sezóny. Bereme 25 bodů, takže je to pro nás pěkný víkend.“

Randy Krummenacher – 2. místo

„Byl to těžký závod. Na startu to nešlo podle plánu, byl jsem vytlačen a byl široký. Na začátku bylo těžké předjíždět, protože na to všichni tvrdě tlačili. Pak jsem na ně měl trochu víc, takže jsem je začal předjíždět. Byl to skvělý závod a dnes jsme předvedli to nejlepší, co jsme mohli. Musím poděkovat týmu, nemůžu jim nic vytknout. Druhé místo je velice důležité, získali jsme 20 bodů, takže jdeme správným směrem.“

Federico Caricasulo – 3. místo

„Takový souboj jsem neočekával a hlavně jsem nepočítal s Isaacem Viñalesem. Celý závod jsem byl rychlý, ale v posledních dvou, třech kolech už jsem neměl dobrý pocit na zadním kole. Kvůli tomu jsem byl trochu pomalejší. Jsem rád, že si vezeme domů další důležité body, ale příště musíme pro závod pracovat lépe.“

Výsledky závodu

Třída Superbike – 2. závod

Nedělní program na okruhu Chang v thajském Buriramu ukončili jezdci nejsilnější třídy Superbike svým druhým závodem. Ten byl vypsán na 20 kol a podmínky byly stále těžké. Teplota trati vyšplhala na 36°C a trať měla 54°C. Do závodu nenastoupili Eugene Laverty a Leon Camier. Eugene kvůli problémům s motorkou a Leon kvůli zranění ze závodu Superpole.

Celý průběh závodu byl velice podobný jako včera. Od první zatáčky se dostal do vedení Álvaro Bautista, který ostatním nedal šanci a postupně si najížděl náskok. Ve stylu start – cíl si dojel pro další vítězství v sezóně, ve které ho zatím nikdo neporazil. Na druhém místě jezdil Jonathan Rea, kterého se dlouho držel Alex Lowes, ale k předjíždění nedocházelo. Nakonec takhle dojeli do cíle, takže stupně vítězů byly stejné, jako ve všech závodech tohoto víkendu.

Nejzajímavější souboj probíhal o čtvrté místo, kde proti sobě jeli Leon Haslam, Michael van der Mark a Marco Melandri. Chvíli tu s nimi jeli i Chaz Davies a Sandro Cortese, ale Chaz nakonec ze závodu odstoupil, pravděpodobně po technické závodě po kontaktu v 9. zatáčce a Sandro jim nestačil. Čtvrtý v cíli byl nakonec Michael van der Mark. Kromě Chaze Daviese ze závodu také odstoupil Tom Sykes.

Álvaro Bautista – 1. místo

„Nevím, co mám říct. Myslím, že tenhle víkend byl pro nás perfektní, protože jsme dominovali ve všech trénincích i závodech. Musím za to poděkovat Ducati a mému týmu, protože pracuje s úplně novou motorkou. Přijíždíme na nové tratě a musíme pracovat od nuly, abychom měli dobrý základ. Věděli jsme, že to bude těžké, protože tady v minulosti vyhrávala Kawasaki. Byla to pro nás těžká trať, ale podařilo se nám získat stejný pocit, jaký jsme měli v Austrálii. Můžeme být konkurenceschopní a jsem za to moc rád.“

Jonathan Rea – 2. místo

„Druhé místo je v této sezóně moje obvyklá pozice (smích). Samozřejmě, že by to mohlo být lepší, ale Álvaro a Ducati měli velice dobrý víkend a my udělali to nejlepší, co jsme mohli. Při závodě Superpole jsme vyzkoušeli něco jiného, ale to moc nefungovalo, takže jsme se trochu vrátili k nastavení z prvního závodu, ale možná, že jsem moc tlačil na předek. Děkuji týmu, protože během víkendu tvrdě pracovali. Do Evropy se vracíme s dobrými výsledky, ale budeme se snažit naši ztrátu stáhnout a vrátit se dopředu.“

Alex Lowes – 3. místo

„Získat tři umístění na stupních vítězů jsou fantastické výsledky. Jsem s tímto víkendem spokojený, odvedli jsme dobrou práci. Musím také poděkovat thajským fanouškům Yamahy, kteří mě tady podporovali, hodně mi to pomohlo. Je pěkné se cítit jako součást rodiny Yamaha. Už jsem byl také blíž „zeleným,“ takže uvidíme, jak to bude v Aragónu.“

Výsledky závodu

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here