Je to sice neobvyklé takhle uprostřed léta, ale z Iwaty hlásí novinky. Konkrétně se jedná o superbike v základní i nejvyšší specifikaci a pravda je, že mluvit o nové motorce by bylo trochu přehnané. Spíše tomu říkejme facelift.

Ten je na první pohled rozeznatelný, R1 je nyní víc podobná svým menším sestrám, má takový ty přimhouřený přinasraný očička, co ti do zrcátka říkají, ať uhneš, nebo tě sežere. Kromě designu Japonci zamakali i na technice. Motor má přepracované hlavy válců, upravené sání, přemístěné vstřikovače Bosch a upravené mazání.

Výsledek sice nezvýšil hodnotu maximálního výkonu, ale Yamaha slibuje lepší efektivitu a silnější zátah. Ono taky 200 koní a 112 Nm není potřeba nějak podstatně posilovat. Co naopak potřeba pomalu bylo, bylo uzpůsobení na normu Euro 5, krom úprav motoru se o to postaral nový výfuk s čtveřicí katalyzátorů.

Pojďme od motoru dál. R1 jako první model testuje plynovou rukojeť APSG, která slibuje lepší odezvu a podobný pocit jako ze starého dobrého lanka. Dále tu máme novou inerciální řídicí jednotku, díky níž přibylo ABS s úpravou citlivosti podle náklonu. Nově se dá nastavit také brzdění motorem, a to ve třech stupních (systém EBM).

Změny se odehrály také na podvozku – vidlice Kayaba dostala nové ventily, pružinu i olej, zadek i tlumič řízení jiný setup. Na brzdách destičky s vyšším koeficientem tření, na kolech Bridgestone Battlax RS11. U vyšší specifikace R1M samozřejmě zůstává elektronicky stavitelný podvozek Öhlins, i ten se ale dočkal inovací.

 

 

Vidlice s oddělenou nádobkou a označením ERS NPX, opět nový setup zadního tlumiče. Nový Data Logger Y-TRAC a nastavení motorky pomocí mobilní aplikace YRC Setting. A hlavně… prdelka je od letoška karbonová!

Uff, výčet nekonečný, co? Kam pro R1, je jasné, na www.yamaha-motor.cz.

 

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here