Do projektu Yard Built se krom customových dílen zapojují aktivně také někteří dealeři Yamahy. V německém Dillingenu se povedlo moc pěkné XJR

Je pozitivní, že ve světě, kde je aktuální módou café racer, někdo pojal XJR jinak, sportovněji. Dominik Klein, majitel dealerství Motorrad Klein (web), se se svým týmem zapojil do projektu Yard Built Dealer Contest 2016 (najdete zde) a podle nás má jeho XJR velkou šanci na vítězství. U Kleina totiž poskládali celou řadu zajímavých komponentů a udělali to decentně a vkusně.

Už při prvním pohledu na motorku je jasné, že tady padlo nejen hodně tisíc euro, ale také hodně hodin práce. Motorka je sice jednoduchá, bez jakýchkoliv opičáren, ale zpracování vypadá 1A a navíc je tu pár technických prvků, které prostě práci dát musely. Začněme předkem – tady originální vidlici nahradila USD Öhlins FG48 uchycená ve frézovaných brýlích vlastní výroby. Ani brzdy nezůstaly původní, radiální Bremba jsou doplněny o radiální pumpu a spojkovou páčku Magura HC3. Velkou libůstkou jsou pak frézované ráfky Kineo s magickým výpletem. To vynikne především na zadku, kde je kolo letmo uchycené. O monoshocku víme jen, že byl na zakázku dělaný, původ kyvné vidlice bohužel neznáme (Poznáváte někdo? Ducati 996/998?).

Už tohle by bohatě stačilo, abychom mohli mluvit o zajímavém XJR, ale u Kleina šli dál. Motor zůstal beze změn, krom otevřeného sání a kompletního výfukového systému SC-Project. Zadní část a sedlo jsou vlastní výroby, nádrž zůstala v originále. Vše pak doplnila dvoudílná řídítka BKG, budíky Motogadget (použije ještě někdy někdo jiné?) a přední i zadní LED světla. Vše pak hozeno do závodních barev Yamahy. Motorka působí moderně, byť s prvky 80. let, a hlavně dynamicky. Mrzí nás, že u Kleina neudělali video, vážně bysme chtěli XJR slyšet s těmito výfuky.

Foto: Motorrad Klein

1 komentář

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno