Projekt Yard Built, ve kterém různí světoví customéři představují svoje vize na nových motorkách Yamaha, pokračuje. Marcus Walz udělala z čopru XV950 café racer

Spojení Marcuse Walze a jeho Walzwerk Racing není žádnou novinkou – německý specialista se podílel už na projektu Hyper Modified, kde si to na téma VMAX a TMAX rozdal s Rolandem Sandsem a Ludovicem Lazarethem. Nyní se také zapojil do projektu Yard Built. V něm si Yamaha vybírá různé světové customéry, kteří pak dle svých představ přetváří motorky z řady Sport Heritage. Vidět jste u nás mohli například XJR od Deus ex Machina (zde) nebo XV950 Pure Sports (zde). Krom toho v posledním čísle Motohouse (MH 12/2014) najdete porovnání čtyř XJR a čtyř SR400 právě z tohoto projektu.

 

Vloni představená XV950 se stala „obětí“ přestaveb v tomto objektu už třikrát a je zajímavé, že ani jednou neskončila jako čopr. Také Marcus Walz ji přetvořil do jiného stylu. „Pro mě tohle nebyla jen další přestavba, Yamaha byla u mých motocyklových začátků v 15ti letech a už tenkrát jsem si RD80 předělal do stylu YZ500 Kennyho Robertse Jr. Takže návrat ke kořenům, krásné vzpomínky“, komentuje tento projekt Walz. A právě odkaz na staré závodní Yamahy je tady čitelný.

 

Pojďme se „El Ratón Asesino“, jak Walz tuto motorku pojmenoval, podívat podrobněji. Již zmiňovaný základ v podobě XV950 Marcus kompletně rozebral a jako první se pustil do úprav rámu. Jeho zadní část se kompletně odporoučela a místo ní navařil vlastní s integrovaným zadním světlem, prodloužil a modifikoval kyvnou vidlici. Další přišli na řadu tlumiče, na předku najdete původní vidlici, kterou bylo ale potřeba zkrátit a krom toho do ní Marcus nainstaloval progresivní pružiny. Na zadku pak dvojice nastavitelných tlumičů Öhlins. Brzdy zůstaly v základu, pouze zmizelo ABS (úspora hmotnosti) a nastěhovali se designové kotouče. Poslední úpravou na podvozku jsou pak lehká magnesiová kola Marvic.

 

Úspora hmotnosti byla jedním z hlavních Walzových cílů, co na motorce nemusí být, to tam není. Celá podsedlová část je vyčištěná, zmizela také původní velká baterka, kterou nahradila malá GP vážící jen 400 gramů. Kila dolu přineslo také vyhození origo výfukové soustavy, kterou nahradila zakázková od SC-Project. Důležité bylo také optické odlehčení, na řídítkách LSL najdete pouze drobné ovladače Motogadget, v ručně vyráběné kapličce světla miniaturní analogový budík Tiny stejného výrobce.

 

Na závěr pak přišly na řadu plechařské práce, ručně vyráběná nádrž, blatník a zadní bobek jsou Marcusovou prací. Krásné prošívané sedlo z exkluzivní kůže má na svědomí dvorní čalouník Walzwerku, lakování připomínající zmiňovanou YZ500 provedli také ve své dílně. K tomu pak řada doladěných detailů a XV je opticky i technicky zajímavý kafáč.

 

Mimochodem základní design kreslil pro Walze Holographic Hammer. Co na ni říkáte?

Foto: Yamaha Motor

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno