Malá YZF-R125 je naše neoblíbenější čtyřtaktní malorážka. Zamilovali jsme si ji kvůli skvělému vzhledu, točivému motoru a jistému podvozku. Teď Yamaha představila modernizovanou verzi, která má být ještě lepší a taky krásnější.

Čeho si všimnete při první pohledu, je nová maska. Ta se ještě víc podobá ultra-ostrému supersportu R6 a dokonce tady nechybí ani nasávací otvor mezi světly. Malé eRko je vážně moc pěkně vypadající strojovna a z dálky si ji opravdu můžete splést se šestistovkou. Mise splněna!

Změn ale doznala i použitá technika. Nové jsou přední vidlice typu upside-down, které jsou pevnější, stabilnější a posílají do řídítek mnohem čitelnější odezvu. Tím pádem budete moci jet rychleji s větší jistotou. Přepracováno bylo i uchycení zadního centrálního tlumiče, který zvyšuje komfort pro pilota i spolujezdce. Změn se dočkaly i nějaké detaily jako nový karbonový přední blatník nebo upravený výfuk.

Technika motoru zůstala stejná, takže pořád máte k dispozici 15 koní a spoustu otáček, se kterými si můžete pohrávat. Nové je ale vstřikování paliva, které díky nové palivové mapě bude o 11% efektivnější a motorka tím pádem o kousek úspornější. Další výhodou jsou menší provozní náklady a nebudete muset tak často k pumpě.

Přední brzda má radiální třmen s plovoucím kotoučem, který by měl zaručit lepší cit na páčce a větší prvotní zákus – u stopětadvacítek věc zatím moc nevídaná. Nové jsou i pěkně vypadající ráfky z lehké slitiny s pneumatikami o rozměrech 100/80-17 a 130/70-17. Na gumy jsme u minulého modelu nadávali, takže doufáme, že to tentokrát budou o fous lépe fungující pryže.

Zcela jiná je palubka s plně digitálním multifunkčním budíkem. Nechybí tady například ukazatel maximální a průměrné rychlosti nebo spotřeby paliva. Chytrým řešením je ovládání přepínačem na řídítkách bez nutnosti mačkat v rukavicích většinou ne zrovna šikovně umístěná tlačítka na budících.

Už se těšíme, až ji dáme pořádně za uši. Než novinka dorazí na český trh, což by mělo být v průběhu března, přečtěte si náš test předchozího modelu.

Foto: Yamaha

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno