Álvaro Bautista má za sebou závod v továrním týmu Ducati, když na Phillip Islandu nahrazoval zraněného Jorgeho Lorenza. Álvaro v neděli zajel výborný závod, ve kterém bojoval o stupně vítězů, takže byl po dojetí do cíle plný nadšení.
Álvaro Bautista v nedělním závodě Velké ceny Austrálie dojel na výborném čtvrtém místě, když během víkendu poprvé zkoušel letošní tovární Ducati Desmosedici GP18. Po závodě dokonce uvedl, že je “šťastnější, než kdy předtím” s ohledem na přestup do mistrovství světa Superbiků v příští sezoně. Tam bude v továrním týmu Ducati. Po zkušenosti s tím, jak silný je tovární tým v MotoGP, už se těší na rok 2019.
I přes to, že bývalý mistr světa třídy 125 ccm během víkendu třikrát spadl, v neděli si Álvaro užil pěkný závod. Postupně jako náhradník za Jorgeho Lorenza získával pozice a poté jel o stupně vítězů i se svým týmovým kolegou Andreou Doviziosem. Kromě toho, že poznal letošní tovární motorku a její výkon, užil si spolupráci s Cristianem Gabarrinim, šéftechnikem Jorgeho Lorenza, který v minulosti spolupracoval i s Casey Stonerem, Marcem Marquezem a Jackem Millerem.

Álvaro Bautista si letos užívá poslední sezónu v MotoGP, protože pro příští rok nesehnal angažmá. Kvůli tomu se přesouvá do mistrovství světa Superbiků, kde bude chtít s novou tovární Ducati Panigale V4 konkurovat hlavně týmu Kawasaki.
“Všechno se děje z nějakého důvodu,” řekl Álvaro Bautista na dotaz, že je to jeden z posledních výsledků, než v listopadu opustí paddock MotoGP. “Pro mě je důležité mít dobrou motorku na boj o vítězství, ať už je to v MotoGP nebo Superbicích. Vím, že tady v MotoGP nebylo možné, abych měl pro příští sezónu konkurenceschopnou motorku. Nyní jsem ale více spokojenější s mým rozhodnutím jít do mistrovství světa Superibků, protože znám potenciál továrny Ducati. Vím, že udělají opravdu dobrou motorku k boji o šampionát. Do příští sezóny si jsem jistý. Rád závodím, ale také rád vyhrávám. Pokud nemáte konkurenceschopnou motorku, nemůžete vyhrát. Jsem spokojený. Je jedno, kde závodíte, hlavně si to musíte užívat.”
Samozřejmě, že byl také dotazován, jaký je rozdíl mezi jeho současným týmem Ángela Nieta a továrním týmem Ducati. “Je tu rozdíl oproti satelitnímu týmu, protože v satelitním týmu pro vás pracuje jen pár lidí. V továrním týmu máte v boxu stejný počet lidí, ale za boxem máte osm dalších lidí a ti vám hodně pomůžou. V této třídě dělají malé detaily velký rozdíl a tyto malé detaily jsou lepší v továrním týmu.”

A jaká je motorka v továrním týmu? “Samozřejmě, že je motorka jiná. Mě velice ohromil motor, jeho charakter a výkon. Je neuvěřitelné, jak je tahle motorka jiná oproti té loňské, kterou obvykle používám. Rozdíl je docela velký.”
Čtvrté místo Álvara Bautisty je jeho nejlepší výsledek v MotoGP od loňského závodu v Argentině, kde byl také čtvrtý. Nyní dojel za vítězem Maverickem Viñalesem jen o 4,072 s.
“V minulosti jsem měl lepší výsledky, ale samozřejmě, že tohle bylo dobré. Jen dokončit tento víkend, kde jsem jel na jiné motorce, s jiným týmem, kde se pracovalo jinak a také na trati, kde jsme měli v minulosti problémy… Kromě toho jsem během víkendu třikrát spadl a získat zpátky pocit a jistotu do závodu bylo opravdu dobré. Vím, že jsme společně pracovali dobře a v každém tréninku jsme se posouvali vpřed. Do závodu jsem nastupoval opravdu soustředěný, ale zároveň uvolněný, protože jsem neměl žádné reálné cíle, jen jsem si chtěl užít jízdu na Desmosedici GP18. Po docela komplikovaném startu jsem byl schopný docela rychle dohnat vedoucí skupinu a nakonec jsem bojoval o stupně vítězů. Ty mi utekly kvůli tomu, že jsem měl problém s převodovkou. Když jsem přeřadil na trojku – protože je převodovka jiná, než jakou používám – nezařadil jsem rychlostní stupeň a ztratil pár metrů na oba Andrey. V každém případě jsem spokojený, protože jsem si tento závod užil, bojovali jsme na čele. Jsem velice spokojený s mým celkovým výsledkem, zejména pro tým a pro Ducati, kterým bych chtěl ještě jednou poděkovat za důvěrou, kterou ve mě vložili.”
Foto:Ducati Team