Pomalu si zvykáme, že písmeno X v názvu značí u Aprilia něco opravdu speciálního. Rozhodně tomu není jinak ani v tomto případě.

Trenta je italsky třicet a přesně tolik let uplynulo od prvního titulu Aprilie v silničním mistrovství světa. Oslava přichází ve velkém stylu. Motor RSV4 má vyšší kompresi, pro chlazení vody i oleje používá superbikové chladiče Taleo Tecnoracing, výfukové svody z titanu a karbonová koncovka SC-Project.

Výsledkem budiž úchvatná hodnota 230 koní. Motor samozřejmě není tím jediným na špici, pánové z oddělení Aprilia Racing zamakali také na podvozku, tlumiče pochází od Öhlinsu a prošly úpravou u Andreaniho. Brzdy samozřejmě Brembo, monoblokové třmeny GP4-MS vpředu brzdí velké 300mm T-kotouče.

 

 

Zmínit se musíme také o hořčíkových ráfcích Marchesini M7R Genesi. O tom, že je na MotoGP úrovni také elektronika, asi není potřeba mluvit. Zvláštní pozornost byla věnována kapotám.

Ty vyrobila značka PAN Compositi stejným procesem, jakým dělá kapoty do MotoGP. O 25 % větší přítlak, o 4 % nižší odpor než u sériové RSV4 má na svědomí nejen přední kapota, ale také boční křidélka nebo spoiler pod kyvkou. Takovej skvost si fakt chcete prohlížet donekonečna.

 

 

Pokud náhodou máte přebytečných 50 000 EUR (tolik totiž bez DPH stojí), vyrazte na factoryworks.aprilia.com, kde si ji můžete objednat. Vyrobeno bude pouze 100 kusů, tak dlouho neváhejte. My ostatní si necháme zdát.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno