Malá Aprilia Tuono 660 je fantasticky šťavnatá, protože z ní můžete vymačkat i toho posledního koníka bez strachu o vlastní život. Tohle jsou první dojmy z očekávané novinky z Noale…

 

Je maličká, bude suprově pasovat do ruky lidem do 180 cm. Není stísněná, ale čahouni na ní asi budou vypadat blbě. Naprosto ideální bude pro holky, ale bude to chtít delší nohy. Sedlo je totiž celkem vysoko.

Úplně skvělý je, jak rychle mi padla do ruky. Na velké Tuono je třeba si chvilku zvyknout, ale 660 byla okamžitě moje. Žádné záludnosti, ani žádná italská jinakost. Tohle je motorka pro každého.

Ten motor se sakra povedl! Má sílu a chuť se točit. Kolem čtyřech tisíc už dává slušný výkon a nad sedmi letí hodně solidně. Jde z něj radost, on se chce vrtět a řvát u toho. Soundtrack je klasicky hodně hlasitý a vrčí naštvaně. Za obrovskou chybu považuju, že nemá quickshifter už ze série a musíte si ho dokoupit. Hrozně mi chyběl, k tomuhle motoru by se doopravdy hodil.

 

 

Je to chuligán? Je, ale musíte ho k tomu trochu pobídnout. Tuono není motorka, která vyloženě miluje jízdu po zadním, ale pomocí spojky se zvedne i na dvojku. Daleko líp mu jdou dlouhá stoppie, hlavně díky naprosto dokonalým brzdám! Tolik sílu a citu najdete jen u těch nejlepších mašin.

Podvozek je měkoučký, na rozbité silnici hodně pohodlný a Tuono krásně vyhladí nerovnosti asfaltu. Neposkakuje, spíš účinně filtruje. Jasně, když na něj půjdete tvrdě, tak se ozve zadní tlumič, ale ten se dá nastavit. Od prvních metrů ale cítíte, že to není závoďák, ale zábavný naháč na běžnou silnici. Neklade odpor, ovládání je neskutečně hbité a lehké. Působí jako neposedná hračka.

Líbí se mi možnost nastavení elektroniky, ale antiwheelie je natvrdo spojené s kontrolou trakce. To je škoda. Mám radši, když jsou oddělené. Kalibrace asistentů je ale špičková, ABS vůbec neotravuje ani v případě, že jsem ho vyloženě provokoval.

A hlavně, Tuono je doopravdy krásné. Z designu jsem nadšený, a i zpracování je na úrovni, kterou čekáte. Možná jsem čekal většího divocha, ale dostal jsem brilantní silniční mašinu.

 

Technická specifikace
APRILIA TUONO 660 MY2021

 

Motor:
Řadový dvouválec chlazený kapalinou
Zdvihový objem:
659 ccm
Výkon motoru:
95 hp při 10 500 ot/min
Točivý moment:
67 Nm při 8500 ot/min
Palivový systém:
elektronické vstřikování, systém Ride-by-Wire
Rám:
hliníkový dvojitý páteřový
Rozvor:
1370 mm
Sklon:
24.1 °
Přední odpružení:
Kaybaba průměr 41 mm
Přední brzdy:
2x 320mm poloplovoucí kotouče, 4 pístkové radiální třmeny Brembo M4-32 Monoblock, Bosch ABS
Zadní brzdy:
220 mm kotoučová brzda s ABS
Palivová nádrž:
15 litrů
Suchá hmotnost:
169 kg
Barva motorky:
černá, šedá, acid gold
Výška sedla:
820 mm

1 komentář

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno