Vybrali jsme pro vás pět největších bludů, kterým se ale obecně věří a který se berou jako holý fakt


Kategorie motorek…

Na každý motorce fouká, na každý zmoknete, žádná vás nepodrží a může nechat upadnout – a z každý spadnete unavení, když pojedete moc dlouho. Při četbě a sledování motocyklových testů tedy berte všechny ty naše kecy s nadhledem, jakože hledáme a pojmenováváme POUZE DETAILY – podstata motorky je totiž pořád jen ta jedna! (A to je dobře.)

 

Mně se to stát nemůže…

Tohle je naprosto základní motorkářská nepravda, protože – jak se často říká – motorkáři se rozdělují do dvou skupin: na ty, co už spadli, a na ty, co teprve spadnou. Každopádně!!! Nikdy nesmíte usedat na motorku s vědomím, že určitě spadnete či snad že vstupujete do nějakého rizika. Strach totiž plodí chyby. Obezřetnost, respekt, to je v pořádku, ale všeho s mírou – není nutný se toho bát víc, než je potřeba.

 

80 koní je směšně málo…

Klasický omyl všech těch teoretiků, kteří si motorku vybírají jen podle velikosti čísla vypsanýho v kolonce katalogu. Když budete jezdit trochu dýl, pochopíte, že to hlavní kouzlo je v hravosti, ovladatelnosti motorky a hlavně ve využitelnosti jejího výkonu. A že je daleko větší frajeřina umět to pořádně rozbalit na malý pětistovce než hrkat se na litru a bejt lidem pro smích. Tohle si musí srovnat v hlavě každý sám.

 

 

Dám si závodní gumy…

Čistě okruhové gumy mají větší grip než silniční homologované obutí, ale pouze při určité pracovní teplotě. Většina z nich totiž začíná správně pracovat až při dosažení teploty minimálně 80 °C!! To nemáme nikdo na silnici možnost takhle moc zahřát. Závodní gumy potřebují před použitím nahřát pomocí nahříváků a až teprve potom poskytují skvělou přilnavost.

Ale připravte se na to, že můžete přijít o zpětnou vazbu, protože prostě nebudete vědět, kde leží jejich limit. Tím pádem pojedete pomaleji, než kdybyste měli čistě silniční gumy, které poskytují lepší odezvu při nižších teplotách. Stačí se podívat na závody Super Stocků – jezdci jezdí strašně rychle na homologovaných gumách. Oni slicky nepotřebují, a vy tím pádem také ne.

 

Kontrola trakce mě zrychlí….

Ne vždycky tomu tak musí být. Aby vás kontrola trakce zrychlila, musí vám poskytnout mnohem větší důvěru v motorku. Pro někoho, kdo už teď jede tak rychle, jak mu mozek dovolí, není přepínač na řídítku něco, co ho přesvědčí, aby přidal plyn dřív a tvrději. Velmi rychlý jezdec zase bude nadávat na to, že ho trakce brzdí, protože mu do řízení zbytečně moc kecá. Pro většinu lidí je to ale velmi dobrá záchranná síť a něco, co jim dovolí přiblížit se limitu přilnavosti v relativním bezpečí.

 

Foto: archiv

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno