Jak se zdá, scramblery ještě stále hýbou světem retro motorek a touha sjet z asfaltové cesty dorazila i do VIP pater. Novinka Brough Superior.
Bavit se o tom, jestli s tak luxusním strojem, jako je Brough Superior, někdo bude jezdit v terénu, nehodláme, to by byla dlouhá diskuze. Ovšem nelze popřít, že Nefud je technicky a designově zajímavý motocykl, který navíc patří k tomu nejvzácnějšímu.
Pořád je řeč o ruční malosériové výrobě, luxusních materiálech a zpracování, o kterém se velkým fabrikám může jen zdát.
Stejně jako ostatní Brough Superiory moderní éry vychází i Nefud z vlastního dvouválcového motoru značky – véčka s úhlem 88°, objemem 977 cm3 (94 × 71,8 mm), výkonem 102 koní a točivým momentem 87 Nm.
Postaven je na základu modelu Lawrence, což je snadno identifikovatelné podle přední vidlice typu Fior, která je na rozdíl od titanového rámu motocyklu vyrobena z hliníku.
Na rozdíl od silničního Lawrence je pak tento stroj, pojmenovaný po arabské poušti, doplněný vyššími řídítky, dvojitými výfuky typickými pro scrambler, krytem motoru a níže umístěnými stupačkami.
Přehlédnout nejde ani drsný vzorek pneumatik Michelin Anakee Wild. Cena limitky Nefud Scrambler zatím nebyla oznámena, ale tipujeme, že nebude daleko od zmiňovaného modelu Lawrence, který u českého dovozce (www.mr43.cz) koupíte za 1 799 000 Kč. Nádech, výdech, zklidni tep a jdi se na tu krásu podívat.
co sem čet testy, tk ty motory žádná sláva za ty prachy