Už na podzim roku 2021 proběhla světem zpráva, že je legendární americká značka Buell zpět. Tentokrát už definitivně.
Bez svého zakladatele a geniálního konstruktéra Erika Buella a samozřejmě také bez účasti H-D. V tomto případě se historie neopakuje.
Noví majitelé před těmi dvěma a půl roky slíbili nejen návrat superbiku Hammerhead 1190 a jeho nahaté verze SX, ale také další stroje s nadupaným dvouválcem vycházejícím z Rotaxu Helicon, ke kterému Buell přešel poté, co ho Harley nechal bez motorů. A světe div se, ono se opravdu něco děje.
A ne jen tak něco! Buell se totiž spojil s další legendou – Rolandem Sandsem – a společnými silami připravili koncept cruiseru. Ten kolem motoru vyladěného na 175 koní postavil trubkový rám a otevřeně přiznává, že se inspiroval u ikonického H-D FXR, kterému chce tímto vzdát hold.
Chybí ovšem pro Dyny tradiční dvojice tlumičů, místo toho Sands použil monoshock a hliníkovou kyvku z Buellu 1190 SX. Stejně tak najdeme jeho komponenty na předku, kromě USD vidlice i typické brzdy s kotouči na obvodu kol. Dozadu řetěz, masku a sedlo ve stylu Club a mají hotovo.
Co byste řekli na takový ostrý cruiser se 175 koni a nadupaným podvozkem? Buell slibuje, že v roce 2025 půjde do výroby.