Ducati Monster 796 pasuje přesně mezi stávající modely 696 a 1100. Je to jenom chytře zaplněná díra v trhu, nebo ho máme brát jako plnohodnotnou alternativu k japonským šestkám?

Bylo by naivní myslet si, že to v Itálii nemají dobře vymyšlený. Příchod tohohle Monstra byl zcela logickej krok. Osmistovkový objem jde do módy, a víte co? My s tím nemáme jedinej problém. Ba co víc, po svezení s prostředním Monstrem se nám chce dokonce zařvat do světa: Bravissimo!

Tahle motorka má totiž všechno, co byste od opravdu dobrýho bajku mohli očekávat. A začněme hned motorem. Ten je stejný jako v malém Hypermotardu a má oproti modelu 1100 zvětšený kompresní poměr na 11,1 : 1. Ve finále dává velmi slušných 86 koní, a to při hmotnosti 167 kg (suchých) dokáže s mašinou řádně zacvičit.

Není tak vzteklý jako litr, který se staví do svíčky už od volnoběhu – tenhle pašák chce otáčky, touží po souhře. Na dvouválec je až neskutečný, jak jemně a přitom silně zrychluje.

A je to zábavný? No to si pište! Ten motor dokáže rozjet koutky jak začátečníkovi, tak i chlápkovi, kterej je zvyklej na řádně překoňovaný agregáty.

Cítíte z něj jemný vibrace, ale na rozdíl od některých dalších V-twinů nejsou protivný, dokonce ani na dálnici ve vyšších rychlostech. Hodně se nám líbila mokrá spojka APTC, která je ovládaná hydraulicky a její páčka je krásně měkká. Ta má dokonce funkci omezující brzdění motorem při podřazování, i když to není klasický antihop.  

Pocit z nového Monstera je tedy fantastickej a hned po prvním svezení se bezesporu stává velkým favoritem naší redakce. Jezdecká pozice je celkem lepší než na 11stovce, která válcuje rozkrok a pod stovku se s ní prakticky nedá jet. Tady si sedíte pohodlně, řidítka mají dobrou šířku a Monster se s nimi lehce vede.

Přístrojovka je sice malinká, ale dobře se čte a má všechny potřebný funkce. Ovládá se přepínačem na levém řidítku, který je ale dost titěrný a docela jsme s ním bojovali (v tlustých rukavicích bude jeho přesný ovládání docela oříšek).

Podvozkově je na tom prostřední Monster moc dobře, a to i přesto, že přední USD vidlice Marzocchi není nastavitelná. Tlumiče si dobře poradí i s rozbitým městským asfaltem, i když samozřejmě motorka na nerovnostech lehce poskakuje.

Na překrásných pětipaprskových ráfcích (vzadu je samozřejmě letmák) jsou obuty pryže Pirelli Diablo Rosso, takže o potřebný grip se bát nemusíte. Monster umí jet řádnej trap a v zatáčkách krásně drží. Na brzdy od Bremba si stěžovat nemůžeme a 796ku si můžete pořídit dokonce i se systémem ABS.

Pokud jste člověk, který jezdí hodně ve městě a potřebuje krásnou, ovladatelnou a pořádně rychlou motorku, Monster 796 je bajk, o kterém byste měli uvažovat. Má totiž obrovské charisma, a to je něco, co spoustě mašinám v tomhle segmentu naprosto chybí – a za docela solidní peníze!

Foto: Honza Karasek

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno