Superleggera… Zní to jako nějaké kouzelné slovíčko. A pravda je, že v podání Ducati tomu tak je.

Už dvakrát se v historii ukázalo, že pokud nějaká motorka dostane tento název, je to opravdu něco výjimečného. Nyní přivítejte královnu okruhů, novou Superleggeru postavenou na základě čtyřválcové Panigale.

Tak předně, Superleggera V4 má karbonový rám, kyvku i ráfky. Jako první silničně homologovaná sériovka. Oproti Panigale shodila 6,7 kg. Kapotáž má aerodynamickou efektivitu na úrovni MotoGP a nelze přehlédnout dvě křidélka na každé straně. Ty dávají při rychlosti 270 km/h přítlak až 50 kg.

 

 

Motorem budiž samozřejmě Desmosedici Stradale R, ten z Panigale V4 R. Jsme tedy velmi blízko světu WSBK. Suchá spojka, obráceně rotující klikovka, hmotnost o 2,8 kg menší než u Panigale a ve finále 234 koní.

Ovšem to bez závodního kitu s výfukem Akrapovič, který dostanete k motorce. Hups, deset kobylek navrch a pár kilo dolů. Finále tedy „superlehkých“ 152 suchých kilogramů (cca 180 kg plná s blinkry a zrcátky).

Suché polknutí? Nedivíme se….

 

 


foto: ducati media

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno