Diavel se za pár let své existence stal legendou. Jenom málokdo čekal, že by motorka s tak radikální geometrií a širokou zadní gumou mohla dobře jezdit – jenže ono se to povedlo. A teď je tady nové verze modelového roku 2015 a ta má být ještě o kousek lepší. Takže, co je nového?
MOTOR
– inovovaný motor Testrastretta 11° DS má 162 koní, točivý moment poskočil na ruce trhajících 130,5 Nm při 8000 otáčkách! Díky novému nastavení vstřikování a elektronickému plynu Ride-by-wire je motor jemnější a silnější v celém pásmu otáček. Vyšší je i kompresní poměr s hodnotou 12,5 : 1.
– převodovka má antihoppingovou funkci a díky chytrému servu je páčka velmi lehká na ovládání. Zcela nový je výfukový systém s inovovaným designem dvou koncovek
– servisní interval kontroly ventilových vůlí je až po 30 000 km
DESIGN
– přední světlo dostalo LED diody a má jiný tvar
– držák značky je umístěn elegantně na zadní jednostranné kyvné vidlici
– kryt chladiče má nový tvar
– sedlo je ještě pohodlnější
– budíky mají nové zobrazení palivoměru a rozložení údajů na TFT displeji
BARVY
– Diavel: černé kapoty, černý rám, černá kola a černé koncovky výfuku
– Diavel Carbon: kombinace červených a bílých doplňků
TIP: Podívejte se, jak jsme testovali starší verzi ve Španělsku.
Foto: Ducati