Manažer továrního týmu italské Ducati ve WSBK zachovává klid a je přesvědčen o tom, že se továrně podaří s novým limitem maximálních otáček vyrovnat.
Při prvních letošních testech šampionátu Mistrovství světa Superbiků tovární tým italské Ducati výrazně zaostával za svojí čtyřválcovou konkurencí v podobě Kawasaski, Yamahy, Aprilie a Hondy. Vedení týmu ale zatím zůstává klidné a tvrdí, že zatím se rozhodně nejedná o důvod pro paniku.
Hlavní příčinou této ztráty je skutečnost, že v šampionátu byl pro sezonu 2018 zaveden nižší limit maximálních otáček v motoru. Přitom právě vyšší otáčkové spektrum pomáhala dvouválcovým motorům Ducati dotáhnout svůj výkonový deficit na čtyřválcovou konkurenci.
„V minulých letech jsme pracovali s vyššími otáčkami motoru, kde jsme měli k dispozici vyšší točivý moment. Nyní byl náš maximální limit otáček snížen o 800/min, to znamená, že musíme naši křivku točivého momentu posunout do nižšího otáčkového spektra. Já osobně si ale myslím, že kvůli změně pravidel se zas tak nic dramatického nestane. Tovární týmy své motory upraví, zatímco privátní týmy budou jen snižovat otáčky, rozdíly dle mého názoru zůstanou stejné. My u Ducati máme naplánované tři vývojové fáze, některé věci jsme testovali nyní v Jerezu, další díly budeme mít k dispozici na Phillip Islandu. Nebude to snadné, ale chceme se, i přes tento deficit prosadit a s Panigale bojovat o titul,“ řekl týmový manažer Serafino Foti
Test WSBK Portimao – pondělí
- Jonathan Rea (GBR, Kawasaki) 1:41,485
- Leon Camier (GBR, Honda) +0,138
- Alex Lowes (GBR, Yamaha) +0,148
- Michael van der Mark (NED, Yamaha) +0,543
- Toprak Razgatlioglu (TUR, Kawasaki) +0,620
- Tom Sykes (GBR, Kawasaki) +0,827
- Eugene Laverty (IRL, Aprilia) +1,015
- Chaz Davies (GBR, Ducati) +1,057
- Marco Melandri (ITA, Ducati) +1,117
- Jordi Torres (SPA, MV Agusta) +1,197
- Xavier Fores (SPA, Ducati) +1,261
- Loris Baz (FRA, BMW) +1,305
- Lorenzo Savadori (ITA, Aprilia) +1,749
- Michael Ruben Rinaldi (ITA, Ducati) +2,464
- Jake Gagne (USA, Honda) +3,359
- Patrick Jacobsen (USA, Honda) +3,439
- Ole Bjørn Plassen (NOR, Ducati) +3,879 stk1000
- Alessandro Delbianco (ITA, BMW) +4,138 stk1000
- Ayrton Badovini (ITA, MV Agusta) +4,154 ssp
- Kenan Sofuoglu (TUR, Kawasaki) +4,276 ssp
- Niki Tuuli (FIN, Honda) +4,897 ssp
- Raffaele de Rosa (ITA, MV Agusta) +5,000 ssp
- Mike di Meglio (FRA, Yamaha) +5,556 ssp
- Hikari Okubo (JPN, Kawasaki) +5,730 ssp
- Andrew Irwin (GBR, Honda) +5,854 ssp
Zdroj: bikeracing.cz/speedweek.com/ foto Ducati