Švýcarský výrobce závodních motocyklů Suter Racing potvrdil, že připravuje svůj debut při Tourist Trophy Isle of Man 2016.

Švýcarská firma Suter Racing se zúčastní letošního závodu Tourist Trophy Isle of Man, pro který si připravila speciální motocykl Suter MMX 500, s dvoutaktním motorem o objemu 580 ccm. S tímto strojem, který byl představen na milánské výstavě EICMA, nastoupí Suter Racing do kategorií RST Superbike a PokerStars Senior TT.
 
 
„Za normálních okolností by tento motocykl neměl být nijak efektní, ale skutečnost, že tento Suter má dvoutaktní motor, vyvolává téměř hysterické emoce při vzpomínce na divoké dny závodů Grand Prix 500, kde legendy jako Kenny Roberts, Eddie Lawson a Wayne Gardner, pravidelně bojovali v napínavých soubojích o pódium. Zuřivá síla bývalých dvoutaktních motocyklů je ještě v pamětích opravdových fanoušků a je považována za zlatý věk motocyklového závodění,“ říká majitel firmy, pan Eskil Suter.

Čtyřválcové dvoutaktní véčko vyvíjejí u Suter Racing Technology už od roku 2011 a zkušeností se závoděním mají víc, než dost. Jejich motorky jsme viděli nejen v MotoGP (Suter-BMW CRT v roce 2012 a 2013), ale i v nižších objemových kategoriích. Zároveň dodávají komponenty pro řadu týmů v seriálech MS. Ale zpět k projektu MMX. Motor o objemu 576 cm3 (56 x 58,5 mm) ve vybaven nejmodernějšími komponenty, jako jsou karbonové ventily, dvojité elektronicky řízené klapky a samozřejmě elektronické vstřikování. Výsledkem je potom fantastických 195 koní v 13 tisících otáček.

 

Už to samo o sobě je dost fascinující, ale tím rozhodně nekončíme. U Suteru si sami vyrobili kazetovou šestistupňovou převodovku a suchou spojku. Sekundární převod samozřejmě řetěz a dle jeho nastavení dokáže MMX pelášit rychlostí až 310 km/h. Ohromující je suchá hmotnost stroje 127 kg. Jak toho dosáhli? Odpovědí je hliník, ze kterého je vyfrézována nejen kyvná vidlice, ale také rám, který navíc dovoluje nastavení úhlu hlavy řízení, rozvoru, jízdní pozice a světlé výšky. Kola hořčíková (OZ Racing), nádrž a karoserie z karbonu. A co si u Suteru nevyrobili sami, to koupili od těch nejlepších. Konkrétně mluvíme o podvozku Öhlins a brzdové soustavě Brembo.

Foto: Suter

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno