Italské Piaggio letos nahrnulo velkou pozornost především na Moto Guzzi, u které jsme se dočkali nového motoru. Ovšem stranou nezůstali ani supersportaři s jednou lahůdkou u Aprilie

MOTO GUZZI V9 BOBBER/ROAMER

Už když se vloni představila nová generace modelu V7, mluvilo se o tom, že motor je postaven tak, aby bylo možno zvětšovat jeho objem a tak se tomu letos také stalo. U Guzzi pochopili, že hlad po retro motorkách trvá, ale že zákazníci začínají toužit po větších objemech. Obě verze V9 tak vycházejí ze stejného základu v podobě nového motoru 850 cm3.

Ten sice slibuje “pouhých” 55 koní a 62 Nm, čímž se nedostává ani na úroveň starších Triumphů, ale Guzzi slibuje lineární zátah v celém spektru otáček, což je u takového druhu stroje důležitější, než maximální hodnoty. Spolu se zvětšením objemu bylo potřeba přepracovat skříň klikovky, která je nově hliníková a také kompletní mazání včetně nového olejového čerpadla. Posílení se dočkala také šestistupňová převodovka a suchá spojka.

 

Motor je umístěn do nového ocelového rámu, který se ale drží typického tvaru s rovnou vrchní linkou. Podvozek je standardně jednoduchý, vpředu teleskopická vidlice, vzadu dvojice tlumičů s nastavitelným předpětím. V eletkronické výbavě potom najdeme jen základ v podobě ABS a kontroly trakce. I když pardon, zapomenout nesmíme ani na novinku v podobě USB zásuvky pod sedlem, která dovolí nejen dobíjení, ale také umožní propojit motorku s vaším telefonem pomocí speciálního software.

 

A teď k oběma verzím. Ty se liší stylem, se kterým jdou ruku v ruce nejen rozměry kol. Roamer s předním 19″ kolem má vyšší řídítka, vyšší sedlo a také nějaký ten chrom. Bobber naopak sází na množství černých doplňků a svůj jedinečný design dotváří drobným sedlem a hlavně balónovými pneumatikami s rozměry 130/90-16 a 150/80-16. Tak která z nich vás zaujala víc?

MOTO GUZZI V7 II STORNELLO

Stávající modely V7 zůstávají po loňské inovace ve hře a přidává se k nim tato novinka v podobě limitované edice. Stornello je vzpomínkou na legendární stopětadvacítku, která se od roku 1972 vyráběla také ve verzi Scrambler, ze které pak novinka přebírá barevné provedení. Stornello stojí na stejném základu, jako ostatní V7 a to včetně 18″ předního a 17″ zadního kola. Ta jsou ale nazuta do offroadových pneumatik, a hle máme tu scramblera.

Tomu pak odpovídají také další doplňky v podobě laděného výfuku Arrow, čelního štítku nebo podsedlových krytů. Po technické stránce pak přibyla dvojice zadních tlumičů Bitubo, která by si měla lépe poradit s nerovnostmi na nějakých těch polňačkách. Stornello je pro Moto Guzzi exkluzivním modelem, takže každý kus bude kompletně ručně montovaný ve staré fabrice v Mandellu Del Lario.

 

MOTO GUZZI MGX-21 FLYING FORTRESS

Třetí letošní novinka na stánku Moto Guzzi navazuje na loňský koncept, který proměňuje v sériovou výrobu. A Italové tímto krokem rozhodně šokovali, Létající pevnost je svým designem hodně futuristickým baggerem. Základ samozřejmě MGX přebírá od modelu California 1400, se kterým sdílí nejen dvouválcový motor s kroutícím momentem 120 Nm, ale také rám, zadní kyvnou vidlici s integrovaným kardanem a výkonné radiální brzdy od italského Bremba.

Ovšem dál už je všechno jinak, především v použitých materiálech. U MGX totiž hraje prim karbon, ze kterého jsou nejen nádrž, blatníky a zadní kufry, ale také optická výplň předního 21palcového kola. Zásadní roli hraje také přední kapotáž, ve které je ukrytý velký světlomet s LED technologií denního svícení a z druhé strany pak dvojice analogovo-digitálních budíků a reproduktory. Do těch dostanete hudbu pomocí Bluetooth technologie umožňující propojení s mobilním telefonem. Tím samozřejmě elektronická výbava MGX nekončí, najdeme tu i jízdní asistenty v podobě dvouokruhového ABS, kontroly trakce, tempomatu nebo volitelných palivových map. Prostě moderní cestovní cruiser, jak se sluší a patří.

 

APRILIA RSV4 RF/RF-W

Chtěli byste mít doma opravdovou repliku motorky ze seriálu WSBK? Aprilia vám to umožní, tedy pokud budete mít dostatečně naditou peněženku. Na trh totiž přichází speciální řada RF. Ta stojí na základu RR, tedy čtyřválcovém motoru s výkonem 201 koní a balíčku elektroniky s označením APRC, který obsahuje kontrolu trakce, ABS 9MP, palivové mapy, rychlořazení, startovního asistenta a kontrolu zdvihu zadního kola při brzdění. K tomu pak přidává Race Pack zahrnující lehké kované ráfkyplně stavitelný podvozek Öhlins včetně tlumiče řízení.

 

Pokud byste ale chtěli víc, pak je tu RF-W, které je možno si zvolit v různých specifikacích dle jednotlivých pohárů. RF-W Stock 1 je bez ABS a tím pádem lehčí, RF-W Stock 2 má programovatelnou jednotku APX2 a vrcholem je RF-W SBK vybavená všemi systémy, se kterými jede Aprilia Mistrovství světa superbiků. Víc už chtít nemůžete.

Foto: Piaggio Group

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno