SX 125 a RX 125

Byť jsou obvykle na pokraji zájmu, prodávají se stopětadvacítky v rámci Evropy velmi dobře, takže není divu, že Aprilia navrátila do hry malorážkové endurko a supermoto. Ovšem nejde jen o reinkarnaci staršího modelu, až motor z něj samozřejmě vychází. Úpravy se dotkly kapalinou chlazeného jednoválcového motoru, který nově splňuje normu Euro 4.

Úplně nový je také rám obou malorážek a jejich tlumiče. Přední kolo vede 41mm USD vidlice se zdvihem 240 mm, zadek potom monoshock s 200 mm zdvihu. Brzdy jsou osazeny ABS od firmy Bosch. Inovace je znát také na přístrojovce, která je plně digitální. Rozdíl mezi modely RX a SX zůstává tradiční – SX na 17“ kolech má větší brzdové kotouče, RX si vystačí s 220mm a do terénu je lépe připraveno kombinací kol 21“ a 18“.

SX 50/Factory a RX 50 Factory

Dvoutakt žije! Ke dvackám se totiž v nabídce Aprilie přidaly i padesátky s dvoutaktním jednoválcem. Ten je vybaven elektronicky řízeným karburátorem a třemi katalyzátory, takže je schopen splnit Euro 4. Padesátky nejsou žádné pitbiky, výška sedla 860 mm napoví dost, stejně jako rozvor 1365 mm. Motard SX bude v nabídce jak ve standardní verzi, tak vylepšené Factory s USD vidlicí a silnějšími brzdami, enduro RX jen ve verzi Factory.

RSV4 a Tuono

Oba top modely, jak naháč, tak supersport, se dočkaly několika změn. V Itálii se pracovalo na čtyřválcovém jádru, které slibuje při zachování stejného výkonu zvýšení spolehlivosti a také 300 otáček k dobru ve vrchní části (u Tuona dokonce 500 otáček). Úspory hmotnosti se týkají palivového systému (-500 gramů) a u RSV4 RF také podvozku, který využívá nejnovějších verzí tlumičů Öhlins – vidlice NIX a tlumiče TTX (-800 gramů). Lehčí jsou také brzdové kotouče.

Zásadní změny se odehrály na elektronice. U elektronického plynu a jednotky slibuje Aprilia přesnější vyhodnocování podnětů. Změna nastavení kontroly trakce už nepotřebuje zavření plynu, stejně jako wheelie  control. Launch control nabízí nastavení ve třech stupních, stejně jako nové cornering ABS od Bosche. U verze RF je ve výbavě systém V4-MP nabízející možnost doladění nastavení na vybraných okruzích a data recording. Systém se také umí propojovat s telefonem a hlasově ovládat příchozí a odchozí hovory.

Další inovací je sada RSV4 Factory Works, která přináší možnost pořídit na RSV4 kapoty vybavené aerodynamickými křidélky, které známe z MotoGP. Ovšem, to zdaleka není jediné – nové písty, hlavy a výfuková soustava zvýší výkon na 215 kg. Karbonové díly, lehčí nádrž a baterka pak uberou 10 kg.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno