F 750 GS a F 850 GS
Nové F 750 GS a F 850 GS ještě více než jejich předchůdci míří na svou osobitou klientelu. F 750 GS je určeno všem jezdcům, kteří upřednostňují vzhled a koncepční pojetí cestovního endura v kombinaci s nízko umístěným sedlem, vysokým výkonem, nízkými náklady a všestrannými schopnostmi. Naproti tomu nové F 850 GS, které kromě výše zmíněného nabízí vyšší výkon a točivý moment, oplývá ještě větším zaměřením na cestování, doplněným o špičkové schopnosti v terénu.
Nový je především motor – hlavním cílem vývoje bylo zvýšit výkon motoru i jeho točivý moment. Kromě toho konstruktéři věnovali zvýšenou pozornost také snížení spotřeby paliva. Objem spalovacích prostorů nového motoru činí 853 cm3 (ve srovnání s 798 cm3 předchozího modelu), což představuje vrtání 84 mm a zdvih 77 mm. S výkonem 57 kW (77 k) při 7500 1/min a maximálním točivým momentem 83 Nm při 6000 1/min dosahuje nové F 750 GS působivé dynamiky.
Nové F 850 GS generuje výkon 70 kW (95 k) při 8250 1/min a točivý moment 92 Nm při 6250 1/min. Nové F 750 GS tak dosahuje maximální rychlostí 190 km/h, zatímco F 850 GS zvládne přes 200 km/h. Nechybí tady ani antihoppingová spojka a můžete mít dokonce i obousměrný quickshifter.
Změn doznal i design obou modelů a podle nás vypadají fakticky dobře. Ta trikolora vypadá jednoduše výborně na každé motorce a GSu mimořádně sluší.
https://www.youtube.com/watch?v=nafwTgo95hM
K 1600 Grand America
Řada K se u BMW hodně žádaná, proto je tady další model, který ji rozšiřuje. Design BMW K 1600 Grand America je inspirován fascinací pro uvolněné, luxusní cestování, které je obzvláště rozšířené v USA. Za tímto účelem byl design vyvinutý pro motocykl typu bagger – BMW K 1600 B – upraven a doplněn o mnoho charakteristických prvků. Kromě dynamicky prodloužené boční linie, která plynule klesá směrem k zádi, je dalším jasně rozpoznatelným prvkem kapkovitá silueta, vytvořená vizuálním napojením vysokého větrného štítku a nízko umístěných bočních zavazadlových schránek.
Špičkové výkony dělají z dlouhých cest na novém BMW K 1600 Grand America potěšení plné pohody. Nejnovější verze typického šestiválcového motoru od BMW Motorrad dodává v každé jízdní situaci své výkony nenuceně. Nejkompaktnější šestiválcový motor nabízí nejvyšší výkon 118 kW/160 k při 7750 1/min a maximální točivý moment 175 Nm v 5250 1/min. V novém BMW Grand America nabízí nejen oblíbené a prakticky nevyčerpatelné zásoby výkonu, ale také výjimečnou charakteristiku. V rámci principu „amerického způsobu jízdy“ je jeho maximální rychlost omezena na 162 km/h. To bere v úvahu fakt, že úpravy dodatečnými doplňky v zadní části – populární v tomto segmentu motocyklů – mohou znatelně ovlivnit rozložení hmotnosti. Takto je za všech okolností zajištěna patřičná jízdní dynamika, stabilita a bezpečnost.
Ve standardu dostanete exklusivní lakování, elektronické odpružení Dynamic ESA nebo zpátečku, která se k takovému kolosu výborně hodí.
C 400 X
Představením velkých prémiových skútrů BMW C 600 Sport a BMW C 650 GT dalo BMW Motorrad v roce 2011 vzniknout nové produktové kategorii městské mobility. Nyní učinilo další krok představením nového středně velkého prémiového skútru BMW C 400 X.
Z hlediska pohonu je pro BMW C 400 X dynamickou vstupenkou do městského prostředí nově vyvinutý úsporný jednoválcový motor s výkonem 34 k/25 kW. Přenos hnací síly obstarává převodovka s plynule měnitelným převodem CVT (Continuously Variable Transmission) a torzně tuhé kyvné rameno s inovativním ložiskem kyvného ramena pro minimální vibrace, a tedy pro maximální komfort. Automatická kontrola stability ASC je zárukou vyšší bezpečnosti během akcelerace, a to především na kluzkých površích. Ve standardu máte i ABS.
Design je hodně divoký, ale je nutné uznat, že se BMW nebojí. Všechno je přizpůsobené tomu, aby byla jízda co nejpříjemnější, takže tady máte účinné plexi, odkládací schrány nebo LED světla. Když si připlatíte, můžete mít i konektivitu BMW Motorrad. Jezdec má tak vždy rychlý přístup k funkcím motocyklu a jeho konektivitě, aniž by byl rozptylován od dění na silnici. Kromě pohodlí při používání telefonu a poslechu hudby během cesty je výhodou také bezproblémová navigace pomocí praktického systému se směrovými šipkami.
https://www.youtube.com/watch?v=TMm-2f5S_Fs