Ducati si pro svou prezentaci netradičně vybrala termín již dva dny před začátkem novinářského dne na milánském veletrhu, ale kdo vyrazil do italské metropole dřív, rozhodně nelitoval. Samotná prezentace byla famózní – velké divadlo, úchvatná světelná show, dech beroucí videa, rozhovory s jezdci MotoGP… ale to vše bylo jen předkrmem pro samotné představení novinek.

Multistrada 1260 Enduro

Novinka, která se dala čekat. Stejně jako ostatní Multistrady před ní, dostalo i naše milované Enduro, se kterým jsme prožili fantastickou sezónu 2016, sofistikovanější motor 1260 s proměnlivým časováním ventilů. Nově tedy 1262 cm3 objemu, 158,3 koní a 128 Nm. Rám i geometrie zůstávají stejné, tam nebylo co měnit. Drobných inovací se dočkal elektronický podvozek Sachs s technologií DSS Evolution. Lepší jsou brzdy s předními monobloky Brembo M4.32 a zásadní změny se odehrály také na elektronice.

V hlavní roli Bosch se svou jednotkou 6D IMU, která pracuje se technologiemi jako náklonové ABS, kontrola trakce DTC, wheelie kontrola DWC, rychlořazení, asistent rozjezdů do kopce a tempomat. Navíc je Multistrada 1260 Enudro kompatibilní s ventilky měřícími tlak v pneu a aplikací Ducati Likn App, která nejen umí nastavovat jednotlivé parametry motorky, ale také spoustu dalšího. Doba elektronická je holt doba elektronická. To nic nemění na tom, že Multistrada Enduro je překvapivě schopná motorka a s novým motorem to bude ještě zajímavější. Jak moc se dozvíte už v příštím čísle Motohouse 12/2018, kde najdete první test.

Multistrada 950 S

Očividně i samotnou Ducati překvapilo, kolik zákazníků v segmentu adventure motocyklů raději sáhne po menším objemu, hodnějším motoru Multistrady 950. A jak se zdá, jsou to i zákazníci prémiový, kteří touží po špičkové výbavě. Proto v Borgo Panigale rozšířili nabídku o model S.

Už základní model dostal novou jednotku posílenou o náklonové ABS a asistent rozjezdů do kopce, plus hydraulickou spojku, u verze S toho najdeme ale mnohem víc. Základem budiž elektronický semi-aktivní podvozek Ducati Skyhook. Dále tu máme rychlořazení nahoru i dolů, tempomat, hands free (ovládání základních funkcí telefonu na displeji motorky), 5″ TFT displej a plně LED osvětlení se systémem DCL osvětlujícím vnitřek zatáčky. Zajímavá je také možnost volby mezi litými a drátěnými koly, která i nadále zůstávají v rozměrech 19″/17″.

Hypermotard 950/SP

Na našich silnicích je ho jako šafránu, ale celosvětově si model Hypermotard nevede zle a podle Ducati si zaslouží nejen žít, ale také inovovat. A tak do něj letos řádně hrábli. Zlobivec je lehčí a užší a podle Borgo Panigale ještě ovladatelnější. Změna názvu by sice mohla napovídat, že dostal také nový motor, ale není tomu tak, stále je tu Testastretta 11° s objemem 937 cm3 a maximálním výkonem 114 koní (nárůst o 4 koně), doplněným 96 Nm točivého momentu. To vše při provozní hmotnosti 200 kg, což je o 4 kg méně, než u předchozího modelu.

Nový rám doplňuje podvozek v kombinaci Marzocchi vpředu (45 mm, plně nastavitelná, 170 mm zdvih) a Sachs vzadu (plně nastavitelný, zdvih 150 mm) a krásná hliníková kola s Y paprsky. Brzdy i spojka mají radiální pumpy. U modelu SP pak najdeme podvozek Öhlins s vyššími zdvihy 185/175 mm a jiným úhlem hlavy řízení, kovaná kola Marchesini a nějaké ty karbonové doplňky. Díky tomu pak shodil ještě další 2 kg. Parádní jsou nové výfuky s dvojicí koncovek pod sedlem, po dlouhé době vlastně u Ducati normální koncovky výfuku, ne ty autařské.

Povedená je také nová TFT palubka, na které budete moci ovládat hromadu elektroniky, kterou Hypermotarda vyzbrojil Bosch. Náklonové ABS má novou funkci Slide by Brake umožňující nájezdy do zatáček driftem přes brzdu při zapnutém ABS, doplňuje ho kontrola trakce, wheelie kontrola a samozřejmě jízdní módy s palivovými mapami. Dokoupit pak půjde rychlořazení, vyhřívané hefty nebo propojení s mobilem Ducati Multimedia System. Kdo by to ale potřeboval, tady nebude na telefon ani muziku čas.

Diavel 1260/S

Rok 2011, kdy byl Diavel představen, je přeci jen už daleko za námi a tak se Ducati rozhodla svůj muscle bike od základu přestavět. Tak jako u většiny ostatních modelů s dvouválcovým motorem Testastretta, i tady se základem stala verze s objemem 1262 cm3 a proměnlivým časováním ventilů DVT. Současná verze Diavela bezpochyby nemoha nikomu přijít jako slabá motorka, přesto tu máme nárůst výkonu i točivého momentu na fascinujících 159 koní (v 9500 ot./min) a 129 Nm (v 7500 ot./min.) s tím, že Ducati slibuje nejmohutnější zátah motoru v nízkých a středních otáčkách.

Motor je usazen ve zcela novém příhradovém rámu. Ergonomie, kterou si majitelé Diavelu tolik oblíbili zůstává nezměněna, mění se ale geometrie. Zůstává sice šílené zadní 240mm pneu, ale vše ostatní je podřízeno ještě ostřejší a sportovnější jízdě. Tomu napovídá také plně nastavitelná 48mm vidlice, nebo použití monobloků Brembo M4.32. Nuda tohle rozhodně nebude. Elektronika, tam nemůže Diavel zaostávat, takže dostal novou jednotku Bosch 6D IMU, která umí náklonové ABS, kontrolu trakce DTC EVO, wheelie kontrolu DWC EVO, rychlostart DPL EVO a pro komfort při cestování také tempomat. Navíc je k základní verzi možno dokoupit rychořazení nahoru/dolů.

Tím se dostáváme k tomu, že nový Diavel byl současně představen také ve verzi S. Ta se tváří ještě elegantněji a sportovněji zároveň, čemuž odpovídají také použité komponenty – plně nastavitelný podvozek Öhlins, monobloky Brembo M50 a zmiňované rychlořazení, které je zde v základní výbavě. Kromě toho má verze S jiná kola, sedlo a pár dalších luxusních detailů. Somik už nám tady poslintal celý notebook, asi se mu to líbí, klukovi.

Panigale V4 R

Pomyslnou třešničkou na celém představení se pak stala nová nejvyšší specifikace Panigale V4. Tak jak bylo ve zvyku, i tady jde o homologační speciál a zároveň nejsilnější verzi. Oči okamžitě sklouznou k těm tolikrát diskutovaným aerodanymickým křidélkům, které se tímto poprvé dostávají do showroomů, ovšem to rozhodně není jediné, co se na kapotáži změnilo. V Ducati velmi intenzivně pracovali na zlepšení aerodynamiky, takže kapota má nový tvar a je větší. A jak bylo u předchozích R obvyklé, i tady je hliníková nádrž a hromada karbonu.

Ovšem přepracovaná kapota není tím hlavním tahákem… tím je samozřejmě motor. Jelikož jde o homologační speciál, tedy motorku, která musí odpovídat superbikovým pravidlům a zároveň je to čtyřválec, musel jít motor pod litr – s objemem 998 cm3 splněno. Kdo by se obával ztráty výkonu snížením objemu, toho uklidníme. Kované klikovky, titanové ojnice a ventily, větší kanály a kompletně přepracované sání i výfuk, to jsou ty nejdůležitější úpravy na nových motorech. Výsledkem je fascinujících 221 koní při 15250 ot./min. při dodržení normy Euro 4. Kdo chce jít dál, může použít závodní výfuk Akrapovič a zvýšit maximální výkon na 234 koní. No, tak teď se nám tu do záchvatu dostává zase Carlos, vypadá to, že mu každou chvíli rupne pumpa.

Výčet použitých komponentů je samozřejmě seznamem toho nejlepšího – podvozek Öhlins, vpředu USD s označením NPX 25/30, vzadu tlumič TTX36 a k tomu tlumič řízení od stejného výrobce, brzdové třmeny Brembo Stylema, kovaná hliníková kola Marchesini, nastavitelná geometrie hliníkové kyvné vidlice. Taktéž elektronika na maximální míře s jednotkou Bosch 6D IMU: náklonové ABS EVO, kontrola trakce DTC EVO, Ducati Slide Control (DSC), kontrola wheelie DWC EVO, startovací asistent DPL, rychlořazení DQS nahoru / dolů, nastavitelná motorová brzda EBC EVO, omezovač pro jízdu v boxu a telemetrie DDA+ s GPS modulem. Víc už toho na motorce prostě mít nejde a Ducati opět ukázala, kdo je v segmentu superbiků králem.

Panigale V4 S Corse

Že je italský design naprostá špička, netřeba pochybovat a zrovna Ducati to u svých superbiků dlouhodobě dává na obdiv. Komu by celá červená Panigale V4 S nevyhovovala, může nyní sáhnout po edici Corse s opravdu povedeným lakováním. Technika zůstává stejná jako u standardní V4 S.

Mluvit se začalo ještě o jednom adventure biku, ovšem tam bylo využito toho, že v angličtině má toto slovo více významů. Šlo totiž o představení nového elektrokola MIG-RR, vyrobeného ve spolupráci se značkou Thok. A jelikož kolům vůbec nerozumíme, řekneme vám jen to, že vypadá jako pěkně ostré enduro kolo. Však se podívejte sami. Ovšem my budeme mít pořád radši tu Multistradu.

V řadě Scrambler nám Ducati jen zopakovala novinky z veletrhu Intermot, které jsme vám představili zde.

1 komentář

  1. Pěkné shrnutí se vším duležitým, díky. Mě překvapivě nejvíc zaujal Hypermotard, ty výfuky pod sedlem je krása zase vidět a to co ten kluk ve videu předvádí je radost sledovat, takhle si představuju promo video. Skoro si člověk říká, jestli takovejdle hypermotard není lepší jak sportovní naháč nebo okruhovka, zábavy až nad hlavu.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno