Ténéré 700

Hlavní hvězdou prezentace je pochopitelně dlouho očekávaná Ténéré 700 a my můžeme rovnou říct, že nás rozhodně nezklamala. Od pohledu lehká, hbitá a schopná projet jakýkoliv terén v pořádném trapu. Taková motorka tady hrozně chyběla.

Kořeny modelu Ténéré sahají až do roku 1976, kdy Yamaha představila adventure enduro XT500. Všestranný čtyřdobý jednoválec se silným točivým momentem a kompaktním rámem okamžitě zaznamenal velký úspěch. Koncem sedmdesátých let byl model XT500 v řadě evropských zemí nejprodávanějším motocyklem značky Yamaha a jen ve Francii se během 14 let výroby prodalo přes 60 000 kusů.

První známkou vývoje nového motocyklu Yamaha Adventure bylo představení konceptu T7 v roce 2016. Nový koncept, který se objevil na motocyklových výstavách po celém světě, vzbudil nesmírný zájem a očekávání. A teď je konečně tady ve finální podobě. Lehký a nekompromisní model Adventure se špičkovými specifikacemi ve své třídě a jeden z nejzajímavějších a nejvýraznějších Adventure modelů představených v posledních letech. S úspěšným řadovým dvouválcem CP2 689 ccm a zcela novým podvozkem je model Ténéré 700 připraven nabídnout špičkové jízdní vlastnosti a ovladatelnost na nezpevněném povrchu.

Zcela nový je lehký dvojitý kolébkový rám, stavba stroje extrémně štíhlá a kompaktní je i sedlo – všechno je podřízeno špičkovému výkonu v terénu. Agresivní maska je ve stylu rallye se čtyřmi LED světlomety a dvěma LED obrysovými světly, opravdové nadšence do terénu potěší nastavitelná 43mm USD vidlice se zdvihem 210 mm a dálkově nastavitelný zadní tlumič se zdvihem 200 mm. Dobrou zprávou je kompletně vypínatelné ABS pro to pravé terénní řádění.

Hodně zajímavě vypadá budík po vzoru rally speciálů. Špičková motorka se neobejde bez správného rozměru kol – takže je tady lehké 21palcové přední a 18palcové zadní kolo s drátěným výpletem s pneumatikami Adventure. Na 16ti litrovou nádrž ujede Ténéré přes 300 km. Nová Ténéré 700 bude k dispozici v druhé polovině roku 2019.


XSR XTribute

Před více než 40 lety představila společnost Yamaha model XT500 se vzduchem chlazeným čtyřtaktním jednoválcem, který se stal jedním z nejoblíbenějších motocyklů v Evropě. Klíčem k úspěchu se stala jednoduchá konstrukce, využitelný výkon a mimořádná všestrannost. Nový model XSR700 XTribute, s barvami vycházejícími z modelu XT a vzhledem klasického scrambleru, si zachovává ryzí charakter XT a vzdává tak hold tomuto kultovnímu motocyklu.

Na počest modelu XT zvolila společnost Yamaha pro XSR700 XTribute kultovní barvy: stříbrnou nádrž, bílé blatníky a zlatá kola – a dokonce i ukazatele směru jsou opět oranžové, stejně jako na původním XT. XSR700 XTribute má mimo barevného provedení ve stylu XT také tapered řídítka ve stylu off-roadových motocyklů, která doplňují vzhled městského scrambleru. Kromě pohodlné vzpřímené jízdní pozice poskytují širší řídítka lepší oporu, se kterou se s motocyklem lépe manévruje při nízkých rychlostech. Mezi další osobité prvky patří mohutné stupačky ve stylu motokrosových strojů, které dotvářejí charakter odolného scrambleru.

Lehká litá kola s deseti paprsky jsou obuta do pneumatik s hrubým vzorkem, který u modelu XSR700 XTribute umocňuje vzhled agresivního městského scrambleru. Skvělá přilnavost a úchvatné jízdní vlastnosti na zpevněných i nezpevněných vozovkách zajišťují tomuto motocyklu řady Sport Heritage pneumatiky Pirelli MT60RS – 180/55-17 vzadu a 120/70-217 vpředu. U všech motocyklů Yamaha z řady Sport Heritage je mimořádná pozornost věnována jednotlivým detailům a ani XSR700 XTribute není výjimkou. Přední vidlice je opatřena černými pryžovými manžetami, které dotvářejí styl retro. V horní části jsou na trubky vidlice nasazeny černé plastové kryty zajišťující čistý vzhled přední části.

S hmotností pouhých 186 kg včetně náplní patří XSR700 XTribute k nejlehčím scramblerům ve své třídě. Spojením ocelového páteřového rámu a kompaktního podvozku vzniklo agilní konstrukční řešení se špičkovou ovladatelností. XSR700 XTribute je tak ideálním strojem do města, který nabídne vzrušující zážitky z jízdy také na otevřených silnicích.


XMAX IRON MAX

Další novinkou jsou speciální edice oblíbených skútrů XMAX ve všech kubaturách 400, 300 a 125. Modely TMAX a XMAX nezapřou geny řady MAX. Od svého uvedení na trh nastavily nová pravidla a do evropských ulic vnesly novou úroveň výkonnosti, módního vzhledu a stylu. Tyto modely, které si vybudovaly pevnou pozici jako nejlepší sportovní skútry, dělají vše na MAX. Pouhý rok po úspěšném uvedení nové řady XMAX společnost Yamaha představuje novou speciální edici XMAX IRON MAX s ještě bohatší výbavou, která potvrzuje výjimečné postavení těchto ostrých sportovních skútrů. Nová speciální edice s modely kubatury 400, 300 a 125 je určena zákazníkům, kteří požadují praktičnost a dynamiku, a osloví každého, kdo hledá špičkové provedení a osobitý stylový vzhled.

Mezi nejdůležitější nové prvky skútrů XMAX IRON MAX patří speciálně tvarované sedlo s integrovanou opěrkou jezdce doplněné hliníkovými stupačkami navrženými tak, aby zvýraznily exkluzivitu těchto tří prémiových skútrů. Další kvalitní detaily zahrnují například chromované orámování rychloměru a koncové světlo s kouřově tónovaným prosvětlovacím krytem.

V prostorném a ergonomickém kokpitu modelů XMAX IRON MAX najdeme kožené čalounění, které umocňuje dojem luxusu. Elegantní, vytříbenou novou barvu kapotáže Sword Grey doplňují nová loga zdůrazňující prestižní charakter těchto výjimečných sportovních skútrů.

V roce 2019 budou skútry TMAX DX, TMAX SX a TMAX SX Sport Edition dostupné v nových barevných variantách, modely TMAX a XMAX si zachovávají svá stávající barevná provedení.


YZR-R1 GYTR

Pro milovníky závodů a těch vytrvalostních zvlášť je tady nádherná YZF-R1 ve speciální okruhové verze GYTR ve vítězných barvách závodu Suzuki 8 Hours.

Rok 2018 byl svědkem 20. výročí jednoho z nejvýraznějších motocyklů historie, Yamahy YZF-R1. První model z roku 1998 znamenal revoluci v konstrukci superbiků. Rozměry a umístění motoru, konfigurace prvků rámu a samotný rám – to vše bylo unikátní.

Na oslavu 20. výročí vzniku tohoto přelomového motocyklu se tři soutěžní týmy Yamaha zúčastnily legendárního závodu Suzuka 8 Hours na YZF-R1 v původních červenobílých barvách z roku 1998. Na svých strojích speciální edice, a v barevně sladěných kombinézách, získali jezdci týmu Yamaha Factory Racing Team Alex Lowes, Michael van der Mark a Katsuyuki Nakasuga v tomto prestižním vytrvalostním závodu čtvrté vítězství v řadě. Modely k 20. výročí ve vítězných barvách závodu Suzuka 8 Hours jsou také vybaveny doplňky GYTR Performance – Genuine Yamaha Technology Racing – a dalšími speciálními díly. Model YZF-R1 GYTR je určen pouze pro použití na uzavřených okruzích.

Společnost Yamaha Motor Europe uvolní do prodeje dvacet kusů tohoto exkluzivního stroje – jeden za každý rok dvacetiletého působení YZF-R1 ve světě superbiků. Model představený na výstavě EICMA je prototyp a konečné technické parametry budou zveřejněny v polovině prosince, kdy si zákazníci budou moci rezervovat svou YZF-R1 GYTR 2019 online předtím, než ji bude možné převzít u oficiálního dealera Yamaha. Každý, kdo bude mít štěstí a získá tento jedinečný kousek motocyklové historie, automaticky také obdrží vstup na akci Yamaha Racing Experience (YRE) 2019, kde se od specialistů dozví, jak ze svého okruhového speciálu dostat maximum.


3CT Concept

Velice zajímavě vypadá koncept tříkolky na bázi úspěšného modelu Tricity s názvem 3CT. V roce 2015 se společnost Yamaha rozhodla rozšířit tradiční sortiment městských skútrů představením inovativního modelu Tricity 125, následovaného v roce 2017 verzí 155. Oba modely dnes zajišťují každodenní dojíždění více než 22 000 zákazníků ve městech jako jsou Paříž, Miláno nebo Řím. Inovativní, lehká a snadno ovladatelná tříkolová konstrukce modelu Yamaha Tricity poskytuje vysokou stabilitu v různých povětrnostních podmínkách a na různých typech povrchu, a přitahuje novou generaci zákazníků v segmentu městských vozidel.

Nový model potvrzuje, že budoucí konstrukční trend značky Yamaha zachovává směr prověřený modelem Tricity, tj. důraz na snadné řízení a nízkou hmotnost společně se zvýšeným výkonem pro vyšší rychlost a špičkovou dynamiku. Takové vlastnosti umožňují jízdu na delší vzdálenosti a současně zachovávají modelu Tricity agilitu potřebnou pro provoz ve městě.

Hnací silou, díky které má prototyp 3CT výkonu na rozdávání ve městě i na dálnici, je nový motor Blue Core 300 cm3 – stejný motor, díky kterému se nový model XMAX 300 stal nejprodávanějším sportovním skútrem v Evropě.

Pro jízdní komfort při neustálém zastavování a rozjíždění je model 3CT vybaven systémem asistenčního blokování náklonu, který jezdci pomáhá udržovat skútr ve svislé poloze při zastavení. Nový systém asistenčního blokování náklonu má inovativní konstrukci, která neblokuje zavěšení předních kol a která pomáhá jezdci plynule se rozjíždět i snadno manipulovat se skútrem na parkovišti.

Dynamická kapotáž modelu 3CT je výsledkem dokonalé kombinace DNA Yamaha a stylu Tricity a nese inovativní nové barevné provedení ve stylu různě tvarovaných dílků „puzzle” s řadou rozličných vzorů, které vytvářejí jedinečný městský design. V kontrastu s atraktivním a originálním designem kapotáže využívají kola a podvozek především šedou barvu s doplňky v barvě Electric Blue, které podtrhují a doplňují neotřelý avantgardní vzhled modelu 3CT.


NIKEN GT

Niken GT je další z novinek, které mají přinést zcela nové zážitky z jízdy. Model NIKEN s inovativní technologií vícekolového podvozku s náklonem a dvojitou vidlicí upside down je předurčen nabídnout ty nejúchvatnější zážitky při průjezdu zatáček a současně jezdcům poskytnout větší jistotu v jakýchkoli podmínkách. Díky větší kontaktní ploše mezi pneumatikami a povrchem vozovky zajišťují dvě přední kola se schopností náklonu vyšší míru přilnavosti přední části, která se projevuje zejména při jízdě v zatáčkách a při brzdění. Tento jedinečný, dynamický charakter modelu NIKEN zajišťuje jízdní vlastnosti a projev, jaké žádný jiný motocykl nemůže nabídnout.

Nový NIKEN GT nabízí kromě tříkolového designu celou řadu speciálních prvků a poskytuje tak ještě lepší vlastnosti pro cestování na dlouhé vzdálenosti a vyšší míru pohodlí pro jezdce i spolujezdce. Vyšší čelní štít modelu NIKEN GT zajišťuje lepší ochranu horní části těla před větrem a vlivy počasí, speciálně navržené komfortní sedlo zpříjemňuje sportovní jízdu na dlouhé vzdálenosti jezdci i spolujezdci. Prvotřídní polotuhé boční brašny z materiálu ABS o objemu 25 litrů jsou lehké, kompaktní a nabízejí snadnou manipulaci. Pohodlí zvyšují rovněž integrovaná madla pro spolujezdce na zadní části nosiče.

Vyhřívané rukojeti jsou zárukou jízdního komfortu za jakéhokoli počasí. Jezdci se zobrazují informace o stupni vyhřívání na přístrojovém panelu. K dispozici je také přídavná 12V zásuvka pro napájení a nabíjení různých zařízení. Model GT je standardně vybaven hlavním stojanem, se kterým lze pohodlně zaparkovat nebo na dlouhých cestách provádět běžnou údržbu řetězu a kontrolu pneumatik.

NIKEN je díky inovativnímu tříkolovému designu a radikálním tvarům kapotáže středem pozornosti všude, kde se objeví. Pro ještě větší exkluzivitu je nový NIKEN GT nabízen ve dvou nových barevných kombinacích dostupných pouze pro tento model – Nimbus Grey s černými vidlicemi a Phantom Blue s vidlicemi zlaté barvy.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno