Je to už víc než dvacet let od doby, kdy Ducati představila svého prvního Monstera a teď je tady revoluční model s vodou chlazenou dvanáctistovkou Testastretta 11° a zástupem elektronickým pomocníků. Nový Monster S má 145 koní a slibuje pořádně divokou jízdu.

Pro mnohé příznivce italské značky bude nový Monster hodně kontroverzní, protože pro ně bylo vzduchem chlazené jádro něco, na co se nesmí sahat. Doba jde ale kupředu a tak tu máme prvního vodou chlazeného Monstera s motorem Testastretta 11° odvozeným ze superbiku 1198. Jeho výkon je 135 koní a točivý moment 118 Nm.

Podle nás ale nemá cenu smutnit – nový Monster má kromě posíleného motoru i kompletně nový podvozek a zástup nejmodernějších elektronickým pomůcek – samozřejmostí je osmistupňová kontrola trakce, tři módy pro systém ABS a tři jízdní režimy systému ride-by-wire.

Protože jde o vlajkovou loď naháčů od Ducati nechybí ani brzdy nejvyšší specifikace, jednoramenná kyvka a lehká kola. Továrna se zaměřila také na vychytanější ergonomii a poprvé tak uvidíme Monstera s výškově nastavitelným sedlem.


Lehkého faceliftu se dočkal i design s novým světlem a jinou zadní partií. Budíky jsou po vzoru Panigale kompletně digitální a integrují veškeré elektronické systémy. Monster půjde koupit ve dvou tradičních barvách – červené a bílé.

Pro připomenutí supersilných modelů S4R a S4Rs Ducati představila i model Monster 1200 S, který má celých 145 koní a 124 Nm, vychytanější podvozek Öhlins a suchou hmotnost na hodnotě 182 kg. Nechybí ani radiální brzdy Brembo ve specifikaci M50.

Monster slibuje hodně divokou jízdu a už se nemůžeme dočkat, až ho poprvé proženeme. Vypadá to, že rok 2014 bude rokem nabušených naháčů.

 
 

Foto: Ducati

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno