Honda se do toho pěkně opřela a v předvečer výstavy v Miláně představila celou řadu nových modelů. Je tady posílený Fireblade v parádních barvách, zcela nová CB650F, zajímavý cruiser CTX ve dvou objemových variantách nebo tříkilo CBR. Je toho opravdu hodně, mrkněte na náš článek.
CBR1000RR Fireblade
Fireblade dostal ke svým 21. narozeninám menší facelift. Tolik očekávaný motor V4 po vzoru MotoGP je ale stále v nedohlednu. Stávající řadová jednotka má přepracované vnitřky, které by ji měly zvednout výkon o nějaké tři koně a posílit by měl hlavně střed otáček. CBR1000RR pořád nemá kontrolu trakce a Fireblade se tak spoléhá na svoji neochvějnou mechanickou přilnavost.
Změn se dočkala i jezdecká pozice – stupačky jsou o 10 mm vzadu a nový tvar mají i řídítka, které jsou o 1° níže.
Nás ale nejvíc zajímá model SP, který má podvozek Öhlins (vpředu špičkové vidlice NIX30 a zadní tlumič TTX36), monoblokové brzdy Brembo a pouze jedno sedlo. Výkon verze SP by měl být o cca 10 koní větší než u základního modelu.
Zadní podsedadlový rám je lehčí, motorka bude obuta do sportovních pneumatik Pirelli SuperCorsa SP a systém C-ABS bude mít závodnější naladění. První novinářské testy by měly být v prosinci a tak doufáme, že se už brzo svezeme 🙂
CB650F a CBR650F
Legendární Hornet je minulostí, přivítejte zcela novou CB650F. Podle továrny jde o obratného naháče, který chce být juniorským streetfighterem.
Čtyřválcový motor o objemu 649 cm3 je zcela nový a je naladěn tak, by měl největší šťávu v nižších a středních otáčkách. Továrna dokonce mluví o tom, že bude skvěle fungovat i pod 4000 otáček. Honba za uječeným vrškem tak dala přednost silnému spodku. To chválíme, k nahaté motorce se hodí. Jeho výkon je 87 koní s točivým momentem 63 Nm.
Podvozek dostal na starosti dvojitý ocelový rám, přední odpružení poskytne možná trochu překvapivě klasická teleskopická vidlice, takže se musíme rozloučit se systémem upside-down. Nová jsou pětipaprsková kola a brzdy s možností objednání dvoukanálového systému ABS.
K dispozici bude i verze o výkonu 35 kW pro držitele řidičáků A2, která bude mít systém ABS už v základu.
K dispozici bude i zcela nová kapotovaná verze CBR650F, která bude o kousek praktičtější než naháč a která sdílí stejný nový motor.
CTX700 a CTX1300
Dvě stylové novinky, které podle továrny spojují to nejlepší ze silniční motorky a cruiseru. Sedmistovka má řadový dvouválec, automatickou dvouspojkovou převodovku DCT a ABS už v základu. V nabídce bude i model N, který nebude mít přední kapotu, ale jenom malý větrný štítek.
Srdcem třináctistovky je vodou chlazený motor V4, který má původ v Pan Europeanu, ale dostal nové přemapování na posílení nižších a středních otáček. Rychlým dálničním přesunům bude pomáhat dlouhé zpřevodování, pětistupňová převodovka a pohon bezúdržbovým kardanem. Téměř dvacetilitrová nádrž by měla stačit na více než 300 km mezi tankováním.
Výborná by měla být ovladatelnost – vpředu jsou 43 mm USD vidlice, vzadu pak dvojice tlumičů a hliníková kyvka. Nechybí ani kombinovaný systém ABS a kontrola trakce TCS.
CTX1300 si bere některé povedené designové prvky z Gold Winga F6B. Nízké sedlo, příjemnou a přirozenou jezdeckou pozici, funkční kapotáž a dvojici bočních kufrů už ve standardu. Cestování zpříjemní i kvalitní audio s dvěma reproduktory, které je kompatibilní s Bluetooth.
CBR300R
Posílení se dočkala naše oblíbená dvěpade CBR, ze které se stala třístovka. Zvýšený výkon na 31 koní slibuje slušné zážitky a znatelný bude i nárůst točivého momentu. Objem motoru je nyní 286 kubíků díky prodloužení zdvihu. Zapracovalo se na reakci motoru na otočení plynové rukojeti a dodávce výkonu. Ve standardu bude i dvoukanálové ABS.
Designově se nová CBR300R inspirovala v litrovém Firebladu a dvojice světel z ní dělá dospěle vypadající strojovnu. Pokud Honda udrží slušnou cenovku, o čem nepochybujeme, je tohle velká konkurence povedené Ninje 300.
Další nové modely roku 2014…
Integra
Jedna z nejzajímavější kombinací skútru a motorky dostala pro rok 2014 zlepšenou ergonomii, pozměněný design, zvětšení zdvihového objemu na 745 kubíků, více výkonu i točivého momentu, novou hliníkovou kyvku a softwarový update dvouspojkové převodovky DCT.
NC750S a NC750X
Oblíbená sedmikila NC dostaly větší objem, takže z nich jsou letos sedmpade, což přineslo větší výkon a zlepšení točivého momentu. Obě verze mají dvojici vyvažovacích hřídelů kvůli potlačení vibrací, novou koncovku výfuku a delší převody. ABS je nyní ve standardní výbavě a nově naladěný je i automat DCT.
VFR800F
Legendární “Vefro” má komplentě nový design, jinou teleskopickou vidlici, zadní kyvku Pro-link, nová kola a kapotáž. Mezi další vylepšení patří výškově nastavitelné sedlo, standardní výbava v podobě kontroly trakce, ABS, vyhřívaných rukojetí a nových automaticky se vypínajících blinkrů.
Motorka je o 10 kilogramů lehčí než předchozí model a má nově naladěný motor pro lepší zátah v nižších a středních otáčkách.
Foto: Honda