Yamaha rozhodně nehodlá zaspat stále větší popularitu stylových motorek a pro rok 2014 představila hned dvě – zcela novou MT-07 a SR400. Modernizace se dočkala i Super Ténéré a řada chopperů XVS1300. Naprostou peckou je ale MT-09 Street Rally, ze které adrenalin přímo stříká.



MT-09 Street Rally

Populární novinku MT-09 rozšíří pro rok 2014 model Street Rally, který se od série liší speciálními kompomenty, které z něj dělají totální nástroj zábavy.

Ve výbavě je kryt světla a nádrže, boční místo na startovní čísla, větrný štítek nebo ochranné blastery na řídítkách. MT-09 Street Rally dostala i úzké a rovné sedlo motardového střihu a nový tvar stupaček.

 


 

MT-07

Řadu MT doplní úplně nový dvouválcový model s řadovým motorem o objemu 689 cm3. Ten má výkon 75 koní a točivý moment 68 Nm už při 6500 otáčkách. Při suché hmotnosti pouhých 164 kg by mělo jít o hodně zábavnou strojovnu. Motor má systém přetočených ojničních čepů, takže slibuje parádní zvuk a tah ve středním otáčkovém pásmu.

Zcela nová je šestistupňová převodovka. Podle Yamahy má motor výbornou účinnost, což slibuje nízkou spotřebu paliva a motorka bude k dispozici i ve verzi pro řidičáky typu A2, které jsou omezeny na 35 kW a můžete je řídit už od osmnácti let.

Motorka slibuje velmi úzkou stavbu a kompaktní podvozek s nízko umístěným sedlem (805 mm od země). Geometrie podvozku je naladěna pro vzrušující zážitky, alespoň to tvrdí továrna.

Zadní kyvka je zcela nová a má asymetrický tvar. 10paprskové ráfky jsou z lehké slitiny a motorku budou brzdit 282 mm disky s čtyřpískovými třmeny. Budíky jsou kompletně digitální a zadní světlo je z LED diod.


 

SR 400

Sport Heritage je modelová řada, která má dát vzpomenout na legendární motorky minulosti a Yamaha ji letos rozšířila o parádní SR 400. Ta má nejen retro vzhled, ale i skvělý autentický motor s podvozkem a hlavně – opravdovou našlapávačkou. Pro spoustu lidí bude tohle návrat k opravdové klasice. Původní motorka byla představena už před 35 lety…

Motor je vzduchem chlazený jednoválec s typickou mechanickou jednoduchostí, rozvodem SOHC a dvěma ventily. Měl by být naladěn na slušný výkon a zátah v nízkých otáčkách – tohle je mašina, kterou přece nechcete točit. Na tomhle stoji si budete užívat retro zážitků…

Pokud hledáte karburátory, musíme vás zklamat. SR je plněno moderním vstřikováním a díky tomu plní nejpřísnější emisní normy a má nízkou spotřebu paliva. Tohle bude skvělé svezení, nemůžeme se dočkat!


 

XJR 1300

Fantasticky jemný naháč XJR vyjíždí do roku 2014 pouze s novými barvami, jiných změn se nedočkal, ale ono to vlastně není ani potřeba. XJR je pořád výborná volba pro toho, kdo chce klasickou motorku s parádním motorem a designem.


 

XT1200Z a XT1200ZE Super Ténéré

Oblíbené cestovní enduro s řadovým dvouválcem doplní model ZE, který má oproti standardu elektronicky nastavitelný podvozek. Ten se ovládá jednoduchým přepínačem na řídítkách a díky celé řadě nastavení dává možnost až 84 volitelných režimů podvozku.

ZE má v originální výbavě vyhřívané rukojeti, top case, hlavní stojánek nebo ochranné blastery na řídítkách. Tohle bude výborná volba pro opravdové cestovatele, kteří chtějí cestovat i mimo asfalt.


 

XVS1300 Custom, XV1300A CFD

Třináctkové choppery jsou v oblibě, proto Yamaha připravila dva zcela nové modely. Custom má oproti standardu delší rozvor a předkopnuté přední kolo, klasický posez zajistí velmi nízké sedlo.

Model CFD je zkratka pro “Casual Street Dress” a obsahuje výbavu pro zpříjemnění cestování. Najdete tady velkou kapotáž, účinný větrný štítek nebo boční kufry.

 

Foto: Yamaha

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno