Generální manažer Ducati Corse, Luigi Dall’Igna, během testování nové Panigale V4 R prohlásil, že tlačí na každý projekt a Ducati musí vyhrát a rozpovídal se ještě více.

Na závěr letošní sezóny se rozjely testovací dny, ve kterých se jezdci WSBK i MotoGP připravovali na příští sezónu. A právě Ducati si pro mistrovství světa Superbiků připravila novou Panigale V4 R. Nejprve testovali na okruhu v Aragónu a poté v Jerezu, kde ji zkoušela dvojice Chaz Davies a Álvaro Bautista, nováček v týmu. Testu se zúčastnil také početný tým Ducati Corse a nechyběl ani Gigi Dall’Igna, který pověděl trochu víc k novému stroji.

“Projekt je úplně nový a upřímně, docela mladý,” začal svou řeč generální manažer závodního oddělení Ducati. “Máme nějaké problémy, které musíme vyřešit a v některých oblastech je nějaký prostor pro zlepšení. Pokud bych to měl převést na číslo, tak bych možná řekl, že jsme na 80%. Ve skutečnosti jme motorku docela hodně zlepšili spolu s testovacími jezdci, jako byli Zanetti a Pirro. Máme jasné myšlenky ohledně problémů a jejich řešení.”

Vzhledem k očekáváním před nadcházejí sezónou Ital pověděl: “Myslím, že takový tlak máme u každého projektu, který děláme. Není to takový problém, protože Ducati musí vyhrát. Upřímně, tlak, který na mě každý vyvíjí není nic v porovnání s tlakem, který si na sebe vyvíjím sám! Není to pro mě problém.”

V posledních letech jsme mohli sledovat, že Ducati investuje spoustu času i finančních prostředků do obou šampionátů. Na to je Dall’Igna hrdý, že menší továrna dokáže závodit jak ve WorldSBK, tak v MotoGP. “Samozřejmě, že podporujeme MotoGP, ale i Superbiky. Tato V4 R je úplně nová a musíme do ní vložit více úsilí, protože když je motorka nová, musíte ji od začátku dál vyvíjet. Stojí to mnohem více, než běžná evoluce, když už je motorka připravená. Proto jdeme tímto směrem a spousta lidí pracuje pro oba šampionáty.”

U Ducati dochází také ke změnám v jezdeckém složení. Z MotoGP do továrního týmu WorldSBK přichází Álvaro Bautista, Eugene Laverty podepsal s týmem Go Eleven Ducati a Michael Ruben Rinaldi pojede v Barni Racing. “Víme, že je Álvaro silný jezdec. Znám ho velice dobře, protože jsme společně vyhráli v roce 2006 v šampionátu 125 ccm a vím, že je velice dobrý závodník. Eugene je více než jezdec, je můj kamarád, takže jsem opravdu rád, že ho vidím na Ducati. Byl v kontaktu s týmem, ne s Ducati Corse. Úroveň podpory u GoEleven se ještě řeší. Samozřejmě, že budou používat motorku Ducati, ale musíme najít řešení mezi tím, co můžeme dělat a co dokáže tým. Je docela pozdě mít v tomto týmu inženýra, takže to je hlavní problém, který v tuhle chvíli máme. Rád bych to vyřešil, ale není to jednoduché. GoEleven a Barni budou soukromé týmy, bude to jako v MotoGP. Rádi bychom měli více motorek, nejen kvůli příjmu, ale také kvůli informacím, kterém můžeme získat od různých jezdců a různých týmů. Je to důležité pro vývoj a zrychlení procesu vývoje motorky.”

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno