Motorka, na kterou bychom neměli zapomínat. Pořád je v nabídce Hondy a pořád má dlouhou řadu spokojených majitelů a obdivovatelů. Připomeňme si její klady po krátkém svezení na upgradované verzi z roku 2010

Tuhle motorku „pro chytrý lidi“ máme už nějaký ten pátek prokouknutou. Příjemný cestovní stroj na každodenní použití, tahoun pro každého jezdce, který chce hlavně jezdit a ne pořád jen šroubovat. Taková je CBF1000 už léta.

Charakteristika, na které se nic nezměnilo ani v provedení 2010. Ihned po nasednutí zapadnete za její řidítka tak, jako byste se tady narodili. Nádrž je maličko užší a sedlo zapuštěné opět hluboko pod ní, takže máte spíš pocit, že sedíte v motorce než na ní – a to má nemálo jezdců rádo.

Výhledu dopředu lahodí nově postavené budíky a těšit se můžete i z toho, že máte k dispozici nastavitelné plexi. To všechno je prima, ale vás asi bude víc zajímat, jak to doopravdy jezdí. Motor má mít totiž o osm koníků víc, než měl ten předešlý, takže se logicky nabízí otázka, jestli je to dostatečná „kláda“, aby se celý ten projekt litrové CBF náležitě oživil a oslovil ještě větší okruh fanoušků, než jaký měl do týhle doby.

Naší odpovědí je, že ano. Prostě tohle je přesně ta porce výkonu, kterou „chytrý lidi“ potřebujou (a využijou). Z nuly na stovku se dostanete jen o chloupek nad hranicí 3,5 vteřiny, ze šedesátky na sto čtyřicet se po přidání plynu vyšvihnete za vteřin 7. Vše je příjemné, čitelné, bez zbytečné brutality. 106 koní ve čtyřválcovém motoru užijete někde u hranice 9 tisíc otáček, ale na hodně svižnou jízdu stačí točit i daleko míň.

Největší výhodou téhle motorky ovšem byla a stále zůstává překvapivá ovladatelnost. Zatáčky zvládá s obrovskou předvídatelností, ovšem velice brzy zjistíte, že jsou až příliš nízko usazené stupačky. K tomu podle nás přispívá úzká 160 zadní pneu, u které je dobře, že Honda nevyslyšela volání naivků – toužících po nějakém balonu – a nechala vše při starém.

Během našeho testu se spotřeba pohybovala okolo hranice 5 litrů benzinu, a to i při větším zatížení, což je ale hranice, na kterou jsme už byli u téhle motorky zvyklí. Deklarovanou váhu 245 kg (pohotovostní) bychom doporučovali moc neřešit, protože ji kvůli nízko posazenému těžišti stroje nebudete při manipulaci na malém prostoru skoro vnímat – a při jízdě nepoznáte už vůbec nic, protože jakmile se dá CBF do pohybu, pak z ní radost z volného pohybu jen stříká.

Opravdu příjemná motorka. Když přemýšlíme, co bychom jí vytkli, pak snad až zbytečně úzká řidítka a možná trochu „antisexy“ lak (hlavně ten černý). Ale pokud se chcete bavit o skutečné užitečnosti, pak je otázka barvy podružná.

Taková je tedy nová CBF1000 po prvním krátkém svezení. Už teď se těšíme, jak dopadne její srovnání s nejbližší konkurencí ve své třídě. Tajně si totiž tipujeme, že mezi „univerzály“ bude mít CBF na to, aby byla král.

Honda o ní říká: „Velký, mimořádně pohodlný cestovní motocykl, vhodný pro všechny typy jezdců. CBF1000 se může pochlubit silným řadovým čtyřválcovým motorem litrové třídy, excelentní ovladatelností a výkonnou brzdovou soustavou. V pohodlně tvarovaném sedle naleznete zalíbení nejen Vy, ale také Váš spolujezdec, se kterým lze na tomto motocyklu absolvovat obrovské porce kilometrů s absolutní lehkostí. Jezdci také ocení třípolohové stavitelné sedlo a nastavitelný přední štít. CBF1000 je nenáročným, univerzálním společníkem, který Vám bude dlouhé roky věrně sloužit.“

Foto: Honda

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno