Od svého představení v roce 1992 se ikonická Honda Fireblade vyvinula do pozoruhodného sportovního motocyklu litrové kategorie. Tento model často sloužil jako základ schopných závodních strojů pro okruhy po celém světě i pro silnice, na kterých se jezdí závod Isle of Man TT.

Čas ani konkurence však nečekají, a proto se konstruktéři značky Honda v roce 2020 rozhodli udělat čáru za tím, kde model CBR1000RR Fireblade do té doby stál, a zaměřit se na to, kam by se měl do budoucna vydat.

Výsledkem intenzivní spolupráce s Honda Racing Corporation byly dva zcela nové motocykly – CBR1000RR-R Fireblade* a CBR1000RR-R Fireblade SP, které dostaly za úkol posunout legendu vpřed.

Oba modely do velké míry vycházejí z RC213V-S, což je závodní stroj MotoGP určený k provozu na běžných komunikacích. Aerodynamika byla odvozena od MotoGP stroje RC213V a nový Fireblade byl od základu navržen jako nový motocykl – co se týče motoru, ovladatelnosti i aerodynamiky – s důrazem na maximální výkony na závodní trati.

Rok 2022 je pro značku Honda i pro model Fireblade důležitým výročím, neboť uplyne 30 let existence stroje, který se během této doby osvědčil jako skutečně klíčový sportovní motocykl. Řada drobných změn pro tento rok přispěla k lepší akceleraci na výjezdu ze zatáček, činnosti systému HSTC i k bezchybnému ovládání škrticí klapky.

Na oslavu tří dekád ryzích výkonů vznikne pro Evropu limitovaná edice CBR1000RR-R Fireblade SP 30th Anniversary, která bude snadno rozpoznatelná díky evokujícímu barevnému provedení.

 

 

CBR1000RR-R Fireblade
SP 30th Anniversary

Na oslavu původního průlomového modelu Fireblade z roku 1992, bude v roce 2022 nabídka rozšířena o limitovanou edici v barevném provedení „Trikolóra“, které navrhl pan Hiroaki Tsukui, který stál u zrodu původního barevného návrhu v roce 1992. Všechny detaily jsou na první pohled rozpoznatelné a žádný nechybí.

Celek je dotvořen ultramoderním uspořádáním pocházejícím z roku 2020 kombinovaným s prvky připomínajícími „tahy štětcem“, jež zřetelně odkazují na významného předchůdce. Celek dotváří modré čalounění zadního sedla.

Limitovaný model se odlišuje i v dalších detailech. Po zapnutí zapalování se na displeji zobrazí animace „ohnivého prstence“. Na hlavě vidlice každého stroje je laserem vyryto unikátní sériové číslo. Loga 30th Anniversary na víčku palivové nádrže, na inteligentním klíči a laserem vyryté logo na tlumiči výfuku od firmy Akrapovič vytvářejí nenápadný otisk výjimečnosti, díky němuž bude mít CBR1000RR-R Fireblade SP 30th Anniversary v historii značky Honda své vlastní místo.

 

 

Motor, parametry

 Řadový čtyřválcový motor s krátkým zdvihem disponuje vysokým výkonem ve vysokých otáčkách; 160 kW při 14 500 ot./min. s maximem točivého momentu 112 Nm při 12 500 ot./min.

  • Nové zadní ozubené kolo se 43 zuby zkracuje koncový převod pro ještě lepší jízdu a akceleraci, čímž rozšiřuje možnosti volby rychlostních stupňů
  • Otvory sání v hlavě mají nový tvar zlepšující průtok; odpovídajícím způsobem byly upraveny i přívodní kanály a vzduchová komora
  • Výfukové potrubí s uspořádáním 4-2-1 s dvoudílnou střední částí a s katalyzátorem optimalizovaným pro průchod spalin

 

Řadový čtyřválcový motor o objemu 1000 cm3 se semi-cam gear systémem v modelu Fireblade SP byl navržen v těsné spolupráci s konstruktéry HRC odpovědnými za vývojový program pro MotoGP.

Motor dosahuje maximálního výkonu 160 kW při 14 500 ot./min., přičemž hodnota točivého momentu vrcholí na 112 Nm při 12 500 ot./min. Pro dosažení požadované velikosti ventilů, účinnosti spalování a snížení tření, jež jsou pro takovéto výkonové parametry nezbytné, má motor modelu Fireblade stejné „nadčtvercové“ hodnoty vrtání (81 mm) a zdvihu (48,5 mm), jako RC213V. Kompresní poměr vzrostl ze 13,2:1 na 13,4:1.

Vzduch je do motoru přiváděn náporovým přívodem nacházejícím se na špici přední kapotáže; jeho velikost odpovídá otvoru u MotoGP stroje RC213V. Žebrovaný „turbulátor“ na pravé, levé a horní straně před vstupem přívodu zajišťuje maximální nasávání proudícího vzduchu s minimálním dopadem na ovladatelnost. Úhel zkosení vnitřní stěny přívodu zachovává proudění vzduchu při vysoké rychlosti a akceleraci.

Pro zachování stálého výkonu při různých rychlostech stlačený vzduch prochází nejkratší cestou hlavou řízení, kolem jejího středového sloupku a dále rovnou do vzduchové komory. Tato hladká trasa byla umožněna díky inteligentnímu klíči Honda Smart Key a úhlu řízení 25°. Aby bylo možné do motoru dodat potřebné množství vzduchu, má tělo škrticí klapky průměr 52 mm.

Novinkou pro rok 2022, která zajišťuje hladší proudění vzduchu při otevření škrticí klapky, je úprava „špinavé“ strany vzduchového filtru, která zlepšuje odstraňování nečistot z nasávaného vzduchu a zesiluje jeho víření.

Na „čisté“ straně filtrovaný vzduch prochází šikmo seříznutými sacími kanály, přičemž kanály č. 2 a 3 byly zkráceny o 15 mm. Zároveň s tím byl odpovídajícím způsobem zmenšen vnitřní průměr sacích otvorů v hlavě válců, čímž došlo ke zvýšení rychlosti proudění vzduchu, ke zlepšení účinnosti plnění a tudíž i k nárůstu výkonu ve středních otáčkách.

Další změnou, jejímž cílem rovněž bylo zlepšení akcelerace na všechny rychlostní stupně ve středních otáčkách (při zachování výkonu ve vysokých otáčkách) bylo zvětšení zadního ozubeného kola ze 40 na 43 zubů.

Stejně jako sací potrubí, také čtyři výfukové svody mají oválný průřez. Pro modelový rok 2022 má výfukové potrubí s uspořádáním 4-2-1 přepracovanou střední dvoudílnou část, která spaliny přivádí do katalyzátoru (včetně samotného katalyzátoru), a to s ohledem na lepší proudění plynů.

Tlumič výfuku Akrapovič je vyroben z titanu a jeho malé fyzické rozměry i nízká hmotnost přispívají k centralizaci hmoty a umožňují dostatečný úhel náklonu na pravou stranu. Také výfukový ventil byl zkonstruován ve spolupráci s firmou Akrapovič, aby byl zajištěn jak vysoký točivý moment v nízkých otáčkách, tak výkon ve vysokých otáčkách; uzavřením patentovaného omezovače zdvihu ventilu se zastaví průchod výfukových plynů a zároveň se sníží hlučnost.

 

 

Sací ventily mají průměr 32,5 mm, výfukové pak 28,5 mm; jsou ovládány finger-follower vahadly; úhel osy ventilů na straně sání je 9°, což přispívá ke snížení povrchu spalovací komory a ke zlepšení účinnosti spalování.

V motoru bylo použito množství technologií z MotoGP. Ke snížení tření přispívá vrstva diamantu podobného uhlíku (Diamond Like Carbon – DLC) na palcích vaček – stejně jako u RC213V-S. V roce 2020 to bylo poprvé, kdy byl tento proces použit u masově vyráběného motocyklu. Díky němu došlo ke snížení ztrát třením ve ventilovém rozvodu o 35 % v porovnání se systémem bez DLC.

Ventilový rozvod je poháněn semi-cam gear train systémem. Pro zajištění pohonu v takto vysokých otáčkách a s takto vysokým zdvihem je řetěz poháněn rozvodovým kolem umístěným na klikovém hřídeli přes vložené ozubené kolo; díky tomu je řetěz kratší.

Lehké kované ojnice a jejich víka z titanu TI-64A (materiálu vyvinutého společností Honda) jsou o 50 % lehčí než stejné díky z chrom-molybdenové oceli; kromě toho jsou u nich použity šrouby z chrom-molybden-vanadové oceli HB 149 (Cr-Mo-V, opět vyvinuté společností Honda), které nevyžadují matice.

Pro zajištění odolnosti je stejná konfigurace jako u RC213V-S použita u kluzných povrchů; ojniční pouzdra jsou zhotovena z tenkostěnné beryliové mědi C1720-HT (s ohledem na její spolehlivost ve vysokých otáčkách), zatímco povrchy ložiskové pánve klikové ojniční hlavy jsou opatřeny DLC.

Kované písty jsou vyrobeny z hliníku A2618 (podobně jako u RC213V-S) a vyznačují se nízkou hmotností, pevností a odolností. Pro zajištění odolnosti proti opotřebení ve vysokých otáčkách jsou boky pístů opatřeny povlakem Ober (s teflonovou a molybdenovou bází) a nikl-fosforovým galvanickým povlakem drážky pro umístění závlačky pístního čepu.

Pro řešení problému s teplotou jsou písty vybaveny vícebodovými tryskami, které v průběhu každého cyklu rozstřikují chladicí olej do různých směrů. Při nízkých otáčkách, kdy chlazení není zapotřebí, kuličky v olejových tryskách proudění oleje uzavřou, aby se omezila ztráta tlaku oleje a snížilo se tření.

Pro snížení deformací vrtání (a tudíž i tření) je válec vybaven zabudovaným spodním obtokem. Tento systém zajišťuje cirkulaci ochlazené vody z chladiče do hlavního vodního pláště, zatímco v prostoru vespod se využívá neochlazená voda. Výsledkem je nižší a rovnoměrnější teplota ve všech místech na povrchu vrtání.

Pro zmenšení šířky se startování motoru provádí tak, že startér namísto klikového hřídele roztáčí hlavní hřídel spojky. Toto řešení umožnilo vytvoření kompaktnějšího klikového hřídele, zatímco dvojí funkce primárního poháněného ozubeného kola (které má nižší počet zubů), jež zároveň přenáší otáčivý pohyb motoru startéru, šetří prostor. Motor je díky snížení vzdálenosti mezi klikovým hřídelem, předlohovým hřídelem a hlavním hřídelem krátký. Zadní strana bloku motoru zároveň slouží pro upevnění horní části zadního tlumiče.

 

 

Elektronika – ovládání

  • Software systému nastavitelné kontroly trakce (HSTC) byl a základě zpětné vazby od jezdců týmu HRC upraven s ohledem na hladší řízení trakce
  • U elektronicky řízené škrticí klapky je použita lehčí pružina, která zlepšuje lineárnost jejího ovládání
  • Vylepšené rychlořazení pro rychlejší a hladší přeřazování
  • Tři standardní jízdní režimy včetně možnosti přizpůsobení nastavení výkonu, brzdění motorem, HSTC a systému pro zamezení zvedání předního kola
  • Režim Start ve standardní výbavě

 

Model CBR1000RR pro modelový rok 2017 byl vybaven prvním řadovým čtyřválcem značky Honda, jenž byl opatřen elektronicky ovládanou škrticí klapkou (TBW). Tato technologie, která byla odvozena od systému použitého u RC213V-S, ovládá úhel otevření škrticí klapky (v závislosti na vstupu z rukojeti plynu) a zajišťuje lineární přísun výkonu i jeho přesné a přirozené ovládání pravou rukou jezdce.

Jedná se o kritickou oblast, proto byla pro rok 2022 u škrticí klapky použita lehčí pružina, která zajišťuje lepší kontrolu nad zvýšeným výkonem motoru, zlepšuje odezvu a lineárnost ovládání plynové rukojeti.

Zároveň s tím došlo k úpravám systému nastavitelné kontroly HSTC, který disponuje 9 úrovněmi nastavení a lze jej zcela vypnout. Pro rok 2020 získal systém HSTC u modelu CBR1000RR-R Fireblade možnost regulace prokluzu (která sleduje míru, do jaké se rychlost prokluzu kol mění v závislosti na poměru otáček předního/zadního kola), která hladce reguluje rychlý prokluz zadního kola.

Pro modelový rok 2022 se prodleva mezi časováním zásahu a rychlostí prokluzu ještě více zkrátila. Výsledkem je mnohem hladší a intuitivnější kontrola adheze díky softwaru, který byl vyvinut na základě rozsáhlé zpětné vazby od špičkových jezdců z celého světa včetně členů týmu HRC.

K dispozici jsou tři standardní jízdní režimy, které umožňují úpravu výkonu a charakteru motoru. Výkon (Power – P) je možné nastavit na úroveň od 1 do 5, přičemž 1 nabízí maximální a přímý výkon. Brzdění motorem (Engine Brake – EB) reguluje výkon při zavřené škrticí klapce v úrovních 1-3, přičemž 1 znamená nejsilnější brzdění motorem; Systém pro zamezení zvedání předního kola (Wheelie – W) rovněž nabízí úrovně 1-3 (a také možnost úplného vypnutí), kdy 1 nabízí nejslabší regulaci výkonu.

Systém pro zamezení zvedání předního kola využívá informace o úhlu podélného náklonu stroje poskytované jednotkou IMU, a dále údaje o otáčení předního a zadního kola. Na základě těchto dat reguluje točivý moment a eliminuje případné zvedání předního kola, aniž by docházelo k omezení přenosu hnací síly.

Fireblade SP je také vybaven režimem Start pro rozjezdy v závodech. Tento systém omezí otáčky motoru na nastavenou hodnotu 6 000, 7 000, 8 000 a 9 000 ot./min., a to i při plně otevřené škrticí klapce, čímž jezdci umožňuje soustředit se pouze na uvolnění spojky a semafory. Standardně dodávané rychlořazení nyní funguje ještě rychleji. V rámci jeho úprav byla zkrácena doba přerušení přívodu paliva při řazení a byl vyhlazen náběh točivého momentu po zařazení dalšího rychlostního stupně.

 

 

Podvozek

  • Hliníkový rám a kyvné rameno mají tuhost vyladěnou s důrazem na přesnou ovladatelnost a přilnavost
  • Šestiosá jednotka pro měření setrvačných sil (Inertial Measurement Unit – IMU) od firmy Bosch zajišťuje přesný výpočet dynamického chování a přesnou kontrolu 
  • Druhá generace odpružení Öhlins Smart Electronic Control (S-EC) nabízí jemnější volbu nastavení. Vidlice Öhlins NPX disponuje tlakovým tlumičem pro špičkové pohlcování nerovností a kontrolu nad strojem
  • Radiální čtyřpístové třmeny Brembo Stylema jsou spojeny se systémem ABS, který disponuje přepínáním na režimy SPORT/TRACK
  • 3stupňový elektronický tlumič řízení Honda (HESD) od firmy Showa zajišťuje kontrolu stability díky řízení prostřednictvím IMU

 

Lichoběžníkový hlavní rám byl zkonstruován z 2mm hliníku kvůli přesnějšímu vyladění a vyvážení tuhosti; po svaření čtyř hlavních součástí rámu je motor ve výrobě upevněn v šesti bodech, čímž se zlepšuje ovladatelnost stroje. Vertikální a torzní tuhost byly navzájem pečlivě vyváženy s cílem dosáhnout maximálního pocitu kontroly nad strojem.

Rozvor kol dosahuje 1 460 mm, sklon přední vidlice a závlek mají hodnoty 24°/102 mm. Pohotovostní hmotnost činí 201 kg. Rozložení hmotnosti je v poměru 53 % / 47 %, zatímco vysoko umístěné těžiště usnadňuje naklánění stroje do zatáček.

Kyvné rameno zkonstruované z 18 různých tlouštěk hliníku a podobné tomu, jež je použito u RC213V-S, má délku 622,7 mm. Stejně jako v případě hlavního rámu, i zde jsou horizontální a vertikální tuhost vzájemně vyladěny s důrazem na maximální přilnavost a pocit kontroly.

Pro dosažení optimální tuhosti rámu (a také pro úsporu hmotnosti) je vrchní úchyt zadního tlumiče Pro-Link pomocí konzoly upevněn k zadní části bloku motoru. Tím je zároveň zadní kolo odděleno od hlavy řízení, čímž se zvyšuje stabilita ve vysokých rychlostech i pocit kontroly nad trakcí zadního kola.

Minimalistický podesdlový rám je tvořen kulatými tenkostěnnými hliníkovými trubkami. K hlavnímu rámu je upevněn z horní strany, čímž se zužuje prostor kolem zadní části palivové nádrže a sedla a vzniká tím kompaktní – a aerodynamicky efektivní – jízdní pozice. Sedlo je umístěno ve výšce 830 mm, řídítka jsou skloněna vpřed (pro lepší ovladatelnost) a vyvýšené stupačky jsou umístěny více vzadu.

Šestiosá jednotka pro měření setrvačných sil (Inertial Measurement Unit – IMU) od firmy Bosch zajišťuje přesný výpočet podélných a příčných náklonů pro zajištění přesné kontroly nad chováním stroje. Model Fireblade SP je také vybaven elektronickým tlumičem řízení Honda od firmy Showa (Showa’s Honda Electronic Steering Damper – HESD), který se vyznačuje lehkou konstrukcí a je upevněn ve spodní části hlavy řízení a spojen se spodním upevněním vidlice. HESD je ovládán přes vstup ze senzorů rychlosti otáčení kol a jednotky IMU; k dispozici jsou 3 úrovně kontroly.

Odpružení modelu Fireblade SP je tvořeno poloaktivním elektronickým systémem Semi-active Öhlins Electronic Control (S-EC). 43mm NPX vidlice využívá systém tlakového tlumiče, který minimalizuje kavitaci a umožňuje stabilnější regulaci tlumení a lepší pohlcování nerovností v rychlostech běžných na závodním okruhu. Zároveň s tím se zlepšilo vnímání přilnavosti předního kola. Délka vidlice nabízí více prostoru pro změny geometrie. Jako zadní tlumič je použita jednotka TTX36.

Ve spojení s hardwarem ladicí rozhraní Öhlins Objective Based Tuning interface (OBTi) poskytuje možnost mnohem jemnějšího nastavení předního i zadního odpružení; odpružení obou kol může být nastaveno nezávisle na implicitním nastavení a nabízí možnost vytvoření a uložení 3 individuálních režimů, díky kterým si jezdec může stroj nastavit pro různé podmínky, jako jsou počasí, opotřebení pneumatik nebo množství paliva, a ty pak během jízdy okamžitě přepínat.

Čtyřpístové radiální brzdové třmeny Brembo Stylema jsou ovládány hlavním brzdovým válcem Brembo a brzdovou pákou. Zakusují se do 5 mm silných kotoučů o průměru 330 mm, které zajišťují účinný rozptyl tepla. Zadní brzdový třmen Brembo je stejný, jako ten, jenž je použit u RC213V-S.

Technologie pro zamezení zvedání zadního kola a řízení brzdné síly v závislosti na bočním náklonu pomocí ABS zvyšují jistotu při vjezdu do zatáček. Systém zahrnuje dva přepínatelné režimy; režim SPORT určený pro jízdu na silnicích s vyšším brzdným účinkem a menšími podélnými náklony, a dále režim TRACK, který nabízí brzdný výkon při výrazně vyšších traťových rychlostech.

Na zadním 17palcovém ráfku je obuta pneumatika o rozměru 200/55-ZR17, která minimalizuje změny geometrie podvozku při přechodu ze silničních na okruhové pneumatiky. Přední ráfek je obut do pneumatiky o rozměru 120/70-ZR17; obě kola jsou pro rok 2022 opatřena výraznou zlatou povrchovou úpravou, která Fireblade SP odlišuje od standardní verze Fireblade.

 

 

Aerodynamický paket a výbava

  • Kapotáž, štítek a blatník minimalizují čelní plochu a snižují aerodynamický odpor; nízká palivová nádrž přispívá ke kompaktní jízdní pozici
  • Vnitřní křidélka v kapotáži odvozená od MotoGP stroje RC213V omezují zvedání předního kola při akceleraci a zlepšují stabilitu při brzdění
  • 5palcový barevný TFT displej a čtyřsměrový ovladač na levé rukojeti nabízejí intuitivní ovládání jízdních systémů
  • K vyššímu pohodlí přispívá inteligentní klíč Smart Key

 

Agresivní tvary kapotáže nejsou pouze stylistickým cvičením; hlavní důraz byl při vývoji kladen na dosažení v dané třídě špičkového aerodynamického odporu (při zalehnutí jezdce během jízdy na závodní trati), na omezení zvedání přídě při akceleraci a na zlepšení stability při brzdění.

Vrchní plocha palivové nádrže je umístěna nízko, čímž se při zalehnutí jezdce snižuje čelní plocha stroje. Štítek se sklonem 35° hladce odvádí proud vzduchu z horní části kapotáže přes jezdce a kryt sedla, který sám o sobě klade minimální možný aerodynamický odpor. Štěrbiny v horní části pravé i levé kapotáže snižují odpor při stáčení a naklánění během průjezdů zatáčkami.

Pro usnadnění řízení se na obou stranách předního blatníku nachází konvexní plocha, která proud vzduchu odvádí od předního kola a směruje jej kolem kapotáže. Chladicí vzduch pro chladič motoru i olejový chladič je pomocí aerodynamických prvků optimalizován jak s ohledem na rychlost, tak s ohledem na tlak vzduchu proudícího kolem kola.

Spodní část kapotáže je protažena do blízkosti zadního kola a vytvarována tak, aby proud vzduchu směrovala dolů. To má dva důvody: za sucha se ke kolu dostává méně vzduchu, čímž se zmenšuje aerodynamický odpor; za mokra se ke kolu dostává méně vody, čímž se zlepšuje přilnavost. Aby mohl vzduch proudit kolem nohou jezdce s minimálním odporem, jsou boky zadního vnitřního blatníku pečlivě tvarovány, zatímco jeho horní strana je vyříznuta tak, aby odváděla vzduch procházející od vozovky kolem kyvného ramene směrem nahoru a snižovala tak zdvih v prostoru zádi.

Výsledkem je u sériové verze Fireblade SP nejlepší hodnota koeficientu aerodynamického odporu v dané třídě – 0,270.

Pro dosažení přítlaku při okruhových rychlostech – a zároveň pro zachování co nejmenší plochy přídě – je kapotáž opatřena konstrukcí křidélek, která efektivně vytvářejí stejný přítlak, jako řešení použité v roce 2018 u MotoGP stroje RC213V. Výsledkem je omezení zvedání předního kola při akceleraci a zvýšená stabilita při brzdění a při vjezdu do zatáček.

V levém i pravém otvoru v kapotáži jsou svisle nad sebou uspořádána tři křidélka. Toto uspořádání (hluboké ve svislém směru a mělké v podélném směru) nemá žádný nepříznivý vliv na schopnost klopení a naklánění při vjezdu do zatáčky. A jednotná vzdálenost mezi odtokovou hranou křidélek a vnitřní stěnou kapotáže omezuje oddělování proudu vzduchu, čímž je zaručena maximální přítlačná síla.

Úhel křidélek vyrovnává protilehlé přítlačné síly působící na pravou a levou stranu v důsledku úhlů vzepětí a zkosení během klopení v zatáčkách, což má za následek stabilní chování stroje. Rychlosti proudění přes vrchní stranu a pod spodní stranou křidélek se liší tak, aby se zabránilo „zachycení“ vzduchu na bocích kapotáže, což by mělo nepříznivý vliv na ovladatelnost.

Pro zajištění kompletního a intuitivního ovládání systémů modelu Fireblade slouží barevný 5palcový TFT displej s vysokým rozlišením. Displej je plně přizpůsobitelný a zobrazuje přesně ty údaje, které chce mít jezdec k dispozici. Kompaktní ovládací prvek na levé rukojeti obsahuje čtyřsměrový ovladač; jeho použití je snadné a rychlé – vrchní/spodní tlačítka slouží k nastavení parametrů jízdního režimu, zatímco levé/pravé tlačítko slouží k procházení zobrazovaných informací.

Inteligentní klíč Honda Smart Key ovládá zapalování a zámek řídítek bez nutnosti zasunout klíč do spínací skříňky. To je nejen pohodlné při každodenním použití, ale zároveň toto řešení umožňuje použití závodní hlavy vidlice, čímž uvolňuje optimální prostor pro náporový přívod vzduchu.

 

Příslušenství

Pro CBR1000RR-R Fireblade SP bude v modelovém roce 2022 k dispozici celá řada příslušenství, a to jak jednotlivě, tak ve formě paketů ‘Carbon’, ‘Racing’ a ‘Long Distance’.

*Karbonový kryt vzduchové komory
*Karbonový spodní kryt motoru
*Karbonový přední blatník
*Karbonový zadní vnitřní blatník
*Kryt zadního sedadla v barvě stroje
*Padací protektory
*Kryt zadního ozubeného kola
*Vyšší štítek (zatmavený nebo čirý)
*Polep palivové nádrže
*Sedlo čalouněné materiálem Alcantara
*Víčko otvoru pro doplňování oleje v barvách HRC
*Polepy kol
*USB nabíjecí zásuvka
*7litrový tankbag
*Rozložitelný vak na zadní sedlo, 15-22 l
*Plachta na motocykl do interiéru i exteriéru

 

Technické parametry

Cena:
CBR1000RR-R:  544.900 Kč
CBR1000RR-R SP:  644.900 Kč
CBR1000RR-R SP 30Ann: 649.900 Kč

MOTOR
TypKapalinou chlazený, 4taktní, 16ventilový řadový čtyřválec, rozvod DOHC
Zdvihový objem (cm³)1000 cm3
Počet ventilů na válec4
Vrtání ´ zdvih (mm):81 mm x 48,5 mm
Kompresní poměr13,4 : 1
Maximální výkon160 kW při 14 500 ot./min.
Max. točivý moment112 Nm při 12 500 ot./min.
Úroveň hlukuLurban – 74 dB, Lwot – 77 dB
Olejová náplň4,0 l
PALIVOVÝ SYSTÉM
KarburacePGM-FI
Objem palivové nádrže16,1 l
Emise CO2 dle WMTC153 g/km
Spotřeba paliva6,6 l/100 km
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA
StartováníElektrické
Kapacita baterie12-2 Ah HY85S (Li-ion)
HNACÍ ÚSTROJÍ
Typ spojkyMokrá lamelová hydraulická spojka
Typ převodovkyManuální, 6stupňová
Stálý převodŘetěz
RÁM
TypZdvojený páteřový hliníkový rám
PODVOZEK
Rozměry (D x Š x V)2 100 x 745 x 1 140 mm
Rozvor kol1 460 mm
Záklon rejdového čepu24o
Závlek102 mm
Výška sedla830 mm
Světlá výška115 mm
Pohotovostní hmotnost201 kg
ZAVĚŠENÍ KOL
Typ vpředu43mm teleskopická vidlice Öhlins NPX S-EC s nastavením předpětí, komprese a odskoku, zdvih 125 mm.
Typ vzaduKyvné rameno Öhlins TTX36 S-EC Pro-Link s nastavením předpětí, komprese a odskoku, zdvih 143 mm.
KOLA
Velikost ráfku přední17 palců x 3,5
Velikost ráfku zadní17 palců x 6,0
Pneumatika vpředu120/70-ZR17 M/C (58W)

Pirelli Diablo Supercorsa SP

Bridgestone RS11

Pneumatika vzadu200/55-ZR17 M/C (78W)

Pirelli Diablo Supercorsa SP

Bridgestone RS11

BRZDY
Systém ABS, Typ2kanálový
VpředuKotouč o průměru 330 mm s radiálně umístěným čtyřpístovým třmenem Brembo Stylema
Vzadu220mm kotouč s 2pístovým třmenem Brembo
PŘÍSTROJE A ELEKTRONIKA
Přístrojový panelTFT-LCD
Zabezpečovací systémKlíček Honda Smart
SvětlometLED
Zadní světloLED
Ukazatele směru s funkcí automatického vypínáníAno
RychlořazeníAno

 

 


zdroj: Honda Česká republika

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno