• Přepracovaná kapotáž s důrazem na individualitu
  • Velký potenciál pro individuální úpravy; všechny čtyři panely jsou na každé straně upevněny pouze šesti šrouby
  • LCD přístrojový panel nyní obsahuje otáčkoměr a ukazatel zařazeného rychlostního stupně.

 

Dosavadní model MSX125 svým vzhledem do velké míry představoval zmenšeninu moderních linií nahých sportovních motocyklů Honda své doby. Pro rok 2021 se design nového MSX125 Grom ubírá odlišným směrem.

Z jeho kapotáže vyzařuje nový druh výstřednosti – výrazná individualita, která se mísí s moderními tvary štíhlého LED světlometu, ořezaného sedla a podsedlového rámu s retro tvary superkompaktních bočních panelů a krytu nádrže.

A vzhledem k tomu, kolik zákazníků se neustále snaží učinit svůj stroj unikátním, vycházeli konstruktéři MSX125 Grom z koncepce dostupnosti a možností snadného přizpůsobení (customizace) – všechny díly kapotáže jsou na každé straně dohromady upevněny pouze šesti šrouby, které jsou navíc lakovány jasnou zelenou barvou, jež představuje další unikátní designový dotek.

Zlatá inverzní přední vidlice a žlutá pružina tlumiče výrazně kontrastují s černě lakovaným motorem, výfukem, koly a kyvným ramenem. Snadno čitelný a kompaktní LCD digitální přístrojový panel po úpravě kromě ukazatele rychlosti, dvou denních počítadel, palivoměru a hodin obsahuje také otáčkoměr a ukazatel zařazeného rychlostního stupně. Vynulování denních počítadel a nastavení hodin nebo přepínání mezi tachometrem a denním počítadlem je možné tlačítky na stranách displeje.

 

Barevné varianty jsou následující:
Stříbrná metalíza Foce
Černá metalíza Mat Gunpowder
Červená Gaiety

 

 

Motor

 

  • Zcela nový vzduchem chlazený dvouválcový motor o objemu 125 cm3
  • Pětistupňová převodovka zvyšuje možnosti pro jízdu mimo město
  • Motor plní emisní normu EURO5

 

MSX125 Grom má nový vzduchem chlazený dvouventilový motor o objemu 125 cm3 s vrtáním 50 mm, zdvihem 63,1 mm a s kompresním poměrem 10,0:1. Maximálního výkonu 7,2 kW motor dosahuje při 7 250 ot./min., přičemž nejvyšší hodnota točivého momentu činí 10,5 Nm při 5 500 ot./min.

Stejně jako u předchozího modelu, všechny součásti motoru Hondy MSX125 Grom představují skvělou směs dynamického výkonu, dostupnosti a skvělé variability. Tento agregát se zaměřuje především na zábavu spojenou s každým otočením plynové rukojeti, jedním významným vylepšením, které všichni majitelé ocení, je použití 5stupňové převodovky (namísto dosavadní 4stupňové), která umožnila lepší rozložení převodových stupňů pro uvolněnější jízdu vyššími rychlostmi. Hodnota maximální rychlosti vzrostla z 92 na 94 km/h.

Manuální ovládání spojky stále evokuje jízdu na velkém motocyklu, zatímco kolo převodovky s 15 zuby, kolo koncového převodu se 38 zuby a 12palcové pneumatiky zajišťují skvělou dynamiku při jízdách ve městě i možnost pomalé jízdy na vyšší rychlostní stupeň – obojí ideální pro snadnou jízdu v hustém provozu.

Stroj se vyznačuje nízkou spotřebou 65,7 km/l (v režimu WMTC), a to díky využití technologií pro snižování tření, jako je například předsazený válec nebo válečkové vahadlo pro pohon ventilů. Sofistikovaný systém elektronického vstřikování paliva zaručuje vysokou účinnost spalování a díky řízení sání i výfuku zajišťuje pružnou odezvu na otočení plynové rukojeti. Velká 2,5litrová vzduchová komora a panelový mokrý papírový filtr zajišťují spolehlivý a tichý přísun vzduchu; samotný filtr má životnost 16000 km. Výfukový svod a tlumič výfuku jsou nově tvořeny dvěma samostatnými díly.

Model MSX125 Grom je homologovaný podle emisní normy EURO5, která od 1. ledna 2020 zavedla výrazně přísnější požadavky na emise, než do té doby platná norma EURO4. Mezi tyto požadavky patří významné snížení povolených emisí oxidu uhelnatého, více než 40% snížení celkových emisí uhlovodíků, důslednější detekce nesprávného zapalování a zavedení limitu na emise pevných částic.

 

 

 

Podvozek

 

  • Jednopáteřní ocelový rám zajišťuje pevnost střední části; sedlo se nachází ve výšce 761 mm
  • Kvalitní odpružení díky 31mm inverzní vidlici a zadnímu tlumiči
  • 12palcové ráfky kol a hydraulické kotoučové brzdy vpředu i vzadu

 

Osvědčený rám modelu MSX125 Grom vstupuje do roku 2021 prakticky beze změn, neboť původní priority jeho konstrukčního řešení zůstávají i nadále v platnosti: vytvoření základu pro praktický stroj, který budou začínající jezdci moci snadno používat – a parkovat – v městském prostředí, avšak který bude stejně použitelný a zábavný i mimo město, a který bude umožňovat i jízdu se spolujezdcem.

Jednopáteřní ocelový rám u MSX125 Grom zajišťuje pevnost střední části stroje. Jeho tuhá trubka se čtvercovým průřezem přímo spojuje hlavové složení a desku s čepem kyvného ramene, přičemž všechny ostatní díly jsou na rámu viditelně zavěšené a skvěle tak doplňují minimalistický vzhled stroje. Specificky vyladěná vertikální/horizontální tuhost rámu a pružnost čepu kyvného ramene a úchytů pro zavěšení motoru nabízí skvělou rovnováhu komfortu a jistoty.

Konstrukce rámu umožňuje efektivní umístění komponentů vstřikovací jednotky PGM-FI a elektroinstalace pod kryty nádrže, a to i přes současné zvětšení jejího objemu (6 litrů). Rozvor dosahuje příjemných 1 200 mm, přičemž sklon přední vidlice a závlek činí 25°/84 mm. Pohotovostní hmotnost se snížila na 103 kg. Nízko položené sedlo (761 mm) činí MSX125 Grom skvěle ovladatelným; vzhledem ke svým rozměrům je vhodný také pro majitele karavanů, kteří jej mohou snadno naložit/složit, převážet a používat.

Přední i zadní odpružení svou kvalitou překonává standard třídy. 31 mm inverzní vidlice snižuje neodpruženou hmotnost a díky větší ploše pístů (oproti standardní teleskopické vidlici) nabízí lepší tlumení v celé délce zdvihu. Vrchní a spodní body upevnění vidlice mají plnohodnotný rozměr, čímž dále zlepšují ovladatelnost a dodávají jezdci pocit jistoty. Lehký a robustní zadní tlumič je spojen s jednoduchým a odolným ocelovým kyvným ramenem ve tvaru písmene H, jež je vyrobeno z ocelových profilů 50 mm x 25 mm.

Nejdůležitějším součástí vzhledu i funkce nové Hondy MSX Grom jsou její 5paprsková (inovovaná) 12palcová kola z lehkých slitin, která jsou opatřena širokými 2,5palcovými ráfky. Přední pneumatika o rozměrech 120/70-12 a zadní pneumatika 130/70-12 dodávají stroji dynamický vzhled i výkony. Hydraulický dvoupístový přední (ve zlaté barvě) a jednopístový zadní brzdový třmen ovládají přední 220 mm a zadní 190 mm kotouč. ABS systém operuje prostřednictvím IMU.

 

 

 

Technické parametry

 

MOTOR
Typ2ventilový vzduchem chlazený jednoválec
Zdvihový objem125 cm3
Vrtání x zdvih50,0 mm x 63,1 mm
Kompresní poměr10,0:1
Maximální výkon7,2 kW při 7 250 ot./min.
Max. točivý moment10,5 Nm při 5 500 ot./min.
Olejová náplň1,1 litru
PALIVOVÝ SYSTÉM
KarburacePGM FI
Objem palivové nádrže6,0 litru
Spotřeba paliva65,7 km/l
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA
Startérelektrický
Kapacita baterie12 V, 3,5 Ah
Výkon alternátoru225 W při 5 000 ot./min.
HNACÍ ÚSTROJÍ
Typ spojkyLamelová, mokrá
Typ převodovky5stupňová
Stálý převodŘetěz
RÁM
TypJednopáteřní ocelový rám

 

 

PODVOZEK
Rozměry (D x Š x V)1 760 mm x 720 mm x 1 015 mm
Rozvor kol1 200 mm
Úhel přední vidlice25⁰
Závlek81 mm
Výška sedla761 mm
Světlá výška180 mm
Pohotovostní hmotnost103 kg
Poloměr otáčení1,9 metru
ZAVĚŠENÍ KOL
Typ vpředuPřední vidlice inverzní, 31 mm
Typ vzaduJeden tlumič, kyvné rameno ze čtvercových ocelových profilů
KOLA
Typ vpředuZ lehké slitiny, pětipaprsková
Typ vzaduZ lehké slitiny, pětipaprsková
Velikost ráfku předníMT 2.5-12
Velikost ráfku zadníMT 2.5-12
Pneumatika vpředu120/70-12
Pneumatika vzadu130/70-12
BRZDY
Typ vpředuJednoduchá, 220 mm kotouč s hydraulickým dvoupístovým brzdovým třmenem
Typ vzaduJednoduchá, 190 mm kotouč s hydraulickým jednopístovým brzdovým třmenem
PŘÍSTROJE A ELEKTRONIKA
Přístrojový panelDigitální LCD přístrojový panel s ukazatelem rychlosti, dvěma denními počítadly, ukazatelem stavu paliva a hodinami.
SvětlometLED světlomet a zadní světlo

 

Veškeré parametry jsou předběžné a mohou být bez předchozího upozornění změněny.

# Upozornění: Uvedené hodnoty jsou výsledky naměřené společností Honda při standardních zkušebních podmínkách stanovených WMTC. Zkoušky se provádí na rovné vozovce se standardní verzí vozidla, s jedním jezdcem a bez dodatečné volitelné výbavy. Skutečná spotřeba paliva se může lišit v závislosti na způsobu jízdy, údržbě vašeho stroje, povětrnostních podmínkách, stavu vozovky, tlaku pneumatik, instalovaném příslušenství, nákladu, hmotnosti jezdce a spolujezdce a dalších faktorech.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno