* Honda čtyřtaktní vidlicový tříválcový motor s úhlem válců 75° je vybaven elektrickým kompresorem, který bez ohledu na otáčky motoru zajišťuje výrazně vyšší točivý moment v nízkých a středních otáčkách.

* Agregát byl nově vyvinut pro velkoobjemové motocykly

* Kompaktní a extrémně štíhlé proporce nabízejí nezměrný potenciál pokud jde o
vývoj nových modelů.

 

 

Vývojáři a konstruktéři společnosti Honda pokusili najít nový přístup k tomu, jak by měla vypadat nová generace vysoce úsporných a výkonných spalovacích motorů a jaký by tyto motory měly poskytovat výkon a zážitek z jízdy. A navrhli něco opravdu speciálního.

Kapalinou chlazený vidlicový tříválec V3 s úhlem válců 75° je v současnosti vyvíjen pro velkoobjemové stroje, přičemž jeho rozměry jsou mimořádně štíhlé a kompaktní. Motor je jako
první na světě vybaven elektrickým kompresorem pro motocykly, který je schopný regulovat
stlačení nasávaného vzduchu bez ohledu na otáčky motoru. Výsledkem je dynamická odezva a vysoký točivý moment již od nízkých otáček.

Elektrický kompresor navíc poskytuje vysokou míru svobody pokud jde o prostorové uspořádání všech komponent v omezeném prostoru, který je u motocyklu k dispozici, a zároveň efektivní centralizaci hmoty. Navíc nevyžaduje mezichladič stlačeného vzduchu.

Pamětníci si vybaví, že naposledy byl motor V3 u silničního motocyklu Honda použit v polovině
80. let minulého století u legendárního dvoutaktního stroje Honda NS400R. Nyní – o čtyřicet let později -a ve zcela jiném světě je potenciál tohoto nového směru zřejmý, a to zejména pokud jde o nezměrné možnosti co do počtu nově připravovaných modelů.

Vývoj bude pokračovat směrem k sériové výrobě a k cíli společnosti Honda umožnit zákazníkům si ještě více vychutnat jedinečnou radost z jízdy a vlastnictví motocyklu.

 

 


zdroj: TZ HONDA

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno