Nová Honda PCX125 si zachovává unikátní pozici, zároveň však postupně vyzrává. Je výraznější a ostřejší, snaží se odlišit a nově přichází také s přepracovaným LED světlometem.

Uvnitř kapotáže se nachází objemná podsedlová schránka, stroj disponuje většími stupačkami a ve schránce na rukavice se nachází konektor USB typu C. Nový „širokoúhlý“ přístrojový panel poskytuje jezdci všechny důležité informace a zapalování i zámek sedla se nově ovládají pomocí inteligentního klíče Honda Smart Key.

Nový je také čtyřventilový motor enhanced Smart Power Plus (eSP+), který nabízí více výkonu a točivého momentu. Jezdec nepochybně ocení také systém nastavitelné kontroly trakce Honda Selectable Torque Control (HSTC). Páteř stroje tvoří přepracovaný trubkový ocelový rám, pro více komfortu při jízdě se zvětšil zdvih zadního odpružení a větší je také přední i zadní pneumatika.

 

Model PCX125 pro rok 2021 bude k dispozici v následujících barevných provedeních:

matná šedá metalíza Matt Dim Gray Metallic **NOVINKA**
bílá perleťová Pearl Jasmine White
červená Candy Luster Red
matná černá metalíza Matt Galaxy Black Metallic,

 

 

 

Vzhled a výbava

  • Zcela přepracovaná kapotáž posouvá futuristický vzhled stroje na novou úroveň.
  • Nový LED světlomet obsahuje charakteristické světlo pro denní svícení.
  • Více prostoru pod sedlem, USB zásuvka ve schránce na rukavice.
  • Ovládání zapalování a zámku sedla inteligentním klíčem Smart Key.

 

Konzistentním designovým prvkem modelu PCX125 vždy byla jeho kapotáž – výrazná charakteristická linie a jednotný lak obalující celý stroj od přídě až k zádi. Toto téma zůstalo zachováno i pro rok 2021 – je však výraznější a ostřejší, s větším důrazem na futuristický styl, který byl vždy důležitou součástí atraktivity modelu PCX.

Prémiové osvětlení tvořené výhradně z LED diod je dalším aspektem, který PCX125 odlišuje od okolního davu. Součástí nového světlometu je charakteristicky tvarované světlo pro denní svícení s 5 rovnoběžně umístěnými úzkými dělicími liniemi. Na zádi stroje mu kontrastuje zadní světlo ve tvaru písmene X, které díky pokročilé optické technologii poskytuje intenzivní 3D efekt.

Všechny linie a úhly byly decentně upraveny s důrazem na dramatický efekt. Přední kapotáž se ve své horní části nálevkovitě rozšiřuje, zatímco v pase je opět elegantně zúžená. Doplňuje ji o něco větší černý plexi štítek, který zlepšuje ochranu před větrem, aniž by opticky zatěžoval přední část stroje.

Sedlo jezdce i spolujezdce je tvarováno tak, aby z něj bylo možné snadno dosáhnout na zem. Prostor pro nohy vpředu a po stranách se zvětšil o 30 mm. Sedlo zůstává ve výšce 764 mm, stroj se z něj však dobře ovládá, neboť výška potřebná pro jeho obkročení činí pouhých 540 mm.

Aerodynamické linie ukrývají pod sedlem ještě větší odkládací schránku. Díky dodatečným 2,4 l její celkový objem činí 30,4 l, což je hodnota dostatečná pro integrální přilbu a další předměty. Ve schránce na rukavice je nově umístěn konektor USB typu C, který nahradil dosud používanou 12V zásuvku. Nyní stačí telefon pouze připojit. Změny se dotkly dokonce i víčka palivové nádrže. Nyní je k dispozici prostor, kam lze víčko během tankování odložit.

Další novinkou ve výzbroji PCX125 je inteligentní klíč Smart Key. Kromě standardního ovládání zapalování a schránky pod sedlem s ním lze také zamykat a odemykat (volitelný) 35litrový vrchní kufr. S inteligentním klíčem v kapse jezdce se kufr automaticky odemkne a poté, co jezdec od stroje odejde, se opět zamkne. Je možné ho zamknout také přímo klíčem.

Nový „širokoúhlý“ přístrojový panel poskytuje všechny informace, jež jsou přehledně a úhledně uspořádány ve snadno čitelném formátu. Inverzní LCD displej zobrazuje údaj o rychlosti, další zobrazované informace zahrnují tachometr, denní počítadlo ujetých kilometrů, ukazatel stavu paliva, údaj o průměrné spotřebě či indikátor funkce Idling Stop.

Charakteristickým prvkem modelu PCX jsou široká chromovaná řídítka. Díky upevnění do tradičních čelistí (s nově optimalizovanou tvrdostí pryžových vložek) nabízejí vynikající kontrolu v městském provozu, a zároveň slouží jako elegantní retro prvek.

Změny se dotkly také madel pro spolujezdce. Jejich nová verze je tenčí, čímž se oproti dosavadnímu provedení ušetřilo 310 g, spolujezdec přitom má k dispozici komfortní a pevné madlo, které mu při jízdě poskytne potřebnou jistotu.

 

 

Motor

  • Nový, výkonnější čtyřventilový vodou chlazený SOHC motor eSP+
  • Pro rok 2021 je stroj vybaven také systémem Honda Selectable Torque Control (HSTC).
  • Motor disponuje systémem vypnutí motoru při zastavení (Idling Stop) a plní emisní normu EURO5

 

Nový čtyřventilový, kapalinou chlazený SOHC motor enhanced Smart Power Plus (eSP+) v modelu PCX125 disponuje výkonem 9,2 kW při 8 750 ot./min. a maximem točivého momentu 11,8 Nm při 6 500 ot./min. Vrtání a zdvih jsou 53,5 x 55,5 mm, kompresní poměr dosahuje hodnoty 11,5 : 1 (oproti 52,4 x 57,9 mm a 11 : 1 u dosavadní verze). Kratší zdvih nejen poskytuje prostor pro dva další ventily, ale zároveň snižuje ztráty způsobené třením.

Zlepšilo se zrychlení z klidu i dynamická akcelerace. S PCX lze bez problémů udržovat rychlost kolem 90 km/h. Hodnota maximální rychlosti dosahuje 98 km/h. Díky nižší spotřebě motoru dosahující přibližně 2,1 l/100 km (v režimu WMTC) postačuje 8,1litrová nádrž přibližně na 385 km.

Další technologií, která majiteli PCX dodává více jistoty při jízdě za mokra, je systém nastavitelné kontroly trakce Honda Selectable Torque Control (HSTC), který nenápadně a obratně řídí trakci zadního kola. Pokud systém HSTC omezuje prokluz zadního kola, bliká na přístrojovém panelu kontrolka se symbolem „T“. Systém je možné zcela vypnout.

Technologie snižování tření eSP jsou využity v celém motoru. K co nejnižší spotřebě paliva přispívá mimo jiné i důmyslné prostorové uspořádání jednotlivých položek, jako je olejové čerpadlo, jež je zabudováno do klikového hřídele. Kompaktní spalovací komora a systém vstřikování paliva PGM-FI se škrticí klapkou o průměru 28 mm (nárůst o 2 mm) optimalizují rychlost spalování a chlazení.

Posunutý válec snižuje tření způsobené kontaktem mezi pístem a stěnou válce, čímž přispívá k efektivnímu přenosu energie spalovacího procesu na klikový hřídel. „Zubatá“ litinová vložka s drobnými povrchovými výstupky eliminuje případné deformace a změny průměru vrtání válce. Toto řešení snižuje napětí v pístních kroužcích, čímž dochází ke zmenšení tření. Nový hydraulický napínák vačkového řetězu zvyšuje účinnost motoru tím, že snižuje interní vibrace a zlepšuje spotřebu paliva.

Chlazení motoru zajišťují olejové trysky v pístu – stejné, jaké lze najít například u motokrosového stroje CRF450R. Toto řešení umožňuje správné časování zapalování, a zároveň napomáhá předcházet abnormálnímu spalování, známému jako „klepání“. Hydraulické zdvihátko vačkového řetězu potlačuje jeho vibrace, omezuje hlučnost a snižuje tření.

Chladič s vysokou účinností, který je integrován do vnější pravé strany klikové skříně, využívá malý a lehký ventilátor, jenž zmenšuje ztráty třením a snižuje aerodynamický odpor. Valivý odpor uvnitř převodového ústrojí klesl díky použití tří hlavních ložisek s nízkým třením, která jsou konstruována tak, aby zvládala zátěž přenášenou na každé z nich. K vyššímu výkonu přispívá také optimalizovaná spojka a řemenice.

Elektronicky řízený bezkartáčový startér je integrován přímo na konec klikového hřídele a slouží jako startér i jako alternátor. Vzhledem k tomu, že motor roztáčí přímo, odpadá veškerý hluk daný zapojením převodů či ozubených kol.

Pokud skútr stojí a je stisknutá brzda, funkce Idling Stop motor po třech sekundách chodu na volnoběh automaticky vypne a po otočení rukojetí plynu znovu ihned nastartuje. Použití této funkce je velmi snadné díky alternátoru s integrovaným startérem a systému zpětného natočení, který vrací klikový hřídel zpět do polohy před sáním vzduchu, a díky dekompresnímu mechanizmu, jenž potlačuje odpor roztáčení klikového hřídele kvůli kompresi. Systém disponuje funkcí sledování stavu baterie, jež umožní vypnutí systému s cílem předejít jejímu nadměrnému vybíjení.

V rámci vylepšení pro rok 2021 získal stroj inovovaný kryt motoru a kyvné rameno. Úpravy vnitřní struktury tlumiče výfuku a přemístění katalyzátoru přispěly k lepšímu čištění spalin, díky čemuž motor plní emisní normu EURO5.

 

 

Podvozek

  • Nový ocelový rám je zárukou odolnosti a snadné ovladatelnosti.
  • Dva zadní tlumiče jsou opatřeny pružinami s větším průměrem a s delším zdvihem, který zlepšuje komfort.
  • Moderní vzhled doplňují nová stylová kola. Větší pneumatiky přispívají k lepší přilnavosti na vozovce.

 

Nová Honda PCX125 disponuje přepracovaným dvojitým ocelovým kolébkovým rámem, jehož úkolem je zajistit robustnost potřebnou pro náročný městský provoz, aniž by přitom došlo ke ztrátě manévrovatelnosti, jíž jsou skútry PCX pověstné, její uživatelské přívětivosti a uvolněné pozice při jízdě.

Rozvor kol činí 1 315 mm, sklon přední vidlice a závlek dosahují 26° 30’, respektive 80 mm. Pohotovostní hmotnost činí 130 kg. Obě kola mají stylový nový design, který skvěle ladí se zbytkem stroje. Zadní kolo má nově průměr 13 palců, tedy o 1 palec menší. Také pneumatiky jsou větší – 110/70-14 vpředu a 130/70-13 vzadu (oproti dosavadním 100/80-14 a 120/70-14).

31mm přední vidlice se zdvihem v ose kola 89 mm zůstala nezměněna, u zadního kola však došlo ke zvětšení zdvihu o 10 mm na 95 mm. Tlumiče jsou opatřeny silnějšími pružinami pro hladší jízdu po rozbitých městských ulicích.

O brzdění se stará přední dvoupístová brzda s 220mm kotoučem a zadní 130mm bubnová brzda. Jednokanálový systém ABS působí na přední brzdu.

 

Technické parametry

 

 

MOTOR
Typkapalinou chlazený čtyřtaktní jednoválec eSP+ s rozvodem SOHC a se 4 ventily
Zdvihový objem125 cm3
Vrtání x zdvih53,5 x 55,5 mm
Kompresní poměr11,5 : 1
Maximální výkon9,2 kW / 8 750 ot./min.
Max. točivý moment11,8 Nm při 6 500 ot./min.
Olejová náplň0,9 l
PALIVOVÝ SYSTÉM
KarburaceElektronické vstřikování paliva PGM-FI
Objem palivové nádrže8,1 l
Spotřeba paliva2,1 l/100 km (bez funkce Idling Stop, režim WMTC)
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA
StartérElektrický
Kapacita baterie12 V / 7 Ah (10H)
Výkon alternátoru255 W
HNACÍ ÚSTROJÍ
Typ spojkyAutomatická, odstředivá, suchá
Typ převodovkyV-Matic
Stálý převod10,65
RÁM
TypDvojitý rám z ocelových trubek
PODVOZEK
Rozměry (D x Š x V)1 935 x 740 x 1 105 mm
Rozvor kol1 315 mm
Úhel přední vidlice26° 30’
Závlek80 mm
Výška sedla764 mm
Světlá výška135 mm
Pohotovostní hmotnost130 kg
ZAVĚŠENÍ KOL
Typ vpředuTeleskopická vidlice 31 mm, zdvih v ose kola 89 mm
Typ vzaduDvojitě odpružené hliníkové kyvné rameno, zdvih v ose kola 95 mm
KOLA
Typ vpředu5 paprsků ve tvaru Y, z lehké slitiny
Typ vzadu5 paprsků ve tvaru Y, z lehké slitiny
Velikost ráfku přední14M/C x MT2.75
Velikost ráfku zadní13M/C x MT3.50
Pneumatika vpředu110/70-14M/C
Pneumatika vzadu130/70-13M/C
BRZDY
Typ vpředu220mm hydraulická kotoučová s kombinovaným dvoupístovým třmenem a s ABS
Typ vzadu130mm bubnová
PŘÍSTROJE A ELEKTRONIKA
SvětlometLED
Zadní světloLED

 

 

Veškeré parametry jsou předběžné a mohou být bez předchozího upozornění změněny.

 

*Upozornění: uvedené hodnoty jsou výsledky naměřené společností Honda při standardních zkušebních podmínkách stanovených WMTC. Zkoušky se provádí na rovné vozovce se standardní verzí vozidla, s jedním jezdcem a bez dodatečné volitelné výbavy. Skutečná spotřeba paliva se může lišit v závislosti na způsobu jízdy, údržbě vašeho stroje, povětrnostních podmínkách, stavu vozovky, tlaku pneumatik, instalovaném příslušenství, nákladu, hmotnosti jezdce a spolujezdce a dalších faktorech.

 

 

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno