Společnost Honda Motor Europe dnes představila nový model VFR800X Crossrunner pro rok 2015, jenž se vyznačuje množstvím změn a přináší nové funkce, které upevňují jeho pozici prémiového cestovního endura (adventure sports tourer)

Crossrunner pro modelový rok 2015 je vybaven inovovaným motorem V4 o objemu 800 cm3, jenž se vyznačuje vyšším maximálním výkonem a větším točivým momentem ve středních otáčkách. Model se bude líbit cestovatům asi také díky své výbavě, která zpříjemní všechny ty dlouhé kilometry: Nastavitelný systém kontroly trakce (HSTC), ABS, LED světla, automatické vypínání směrovek a vyhřívané rukojeti jako standard.

Původní Crossrunner, jenž se prodává od roku 2011, spojil unikátní motor V4 o objemu 800 cm3 s konstrukcí stroje, díky které jezdec za řídítky zaujímá vzpřímenou polohu. VFR800X Crossrunner pro rok 2015 posouvá tuto koncepci ještě dále, neboť nabízí výraznější sportovní charakter spolu s vylepšenou, agresivnější pozicí za řídítky či ostřejším vzhledem vyzývajícím k dobrodružství.

Srdcem stroje zůstává i nadále 16ventilový DOHC motor V4 s úhlem válců 90°, který je vybaven systémem proměnlivého časování ventilů VTEC. Tento motor nově nabízí vyšší točivý moment v nízkých a středních otáčkách, jenž je zárukou pružné a dynamické jízdy, a zároveň maximální výkon 78 kW dostupný při 10 250 ot./min.

Honda VFR800X Crossrunner

Hliníkový zdvojený rám je opatřen lehčím inovovaným pomocným rámem a novým hliníkovým kyvným ramenem, které je dalším charakteristickým prvkem strojů VFR. Zavěšení kol se vyznačuje delším zdvihem odpružení: 25 mm v případě dvoudílné teleskopické vidlice a 28 mm u zadního tlumiče. Systém ABS je součástí standardní výbavy a 17palcové duté přední kolo z hliníkové slitiny je opatřeno dvěma 310mm kotouči spojenými s radiálně upevněnými čtyřpístovými třmeny. Sportovní pneumatiky s šířkou 120 mm vpředu a 180 mm vzadu zajišťují optimální chování stroje na všech typech vozovek.

Jezdec má nyní také k dispozici stejný systém kontroly trakce jako u modelu Crosstourer. Systém HSTC (Honda Selectable Torque Control) nabízí dvě úrovně nastavení (plus úplné vypnutí), kdy bleskurychle detekuje ztrátu trakce zadního kola, na což reaguje okamžitým snížením točivého momentu motoru, aby pneumatika opět mohla získat plnou přilnavost.

 

Crossrunner je skutečným zástupcem řady VFR – je to motocykl navržený pro dynamickou a zábavnou jízdu, který však zároveň nabízí styl, komfort a praktičnost. I s ohledem na to lze sedlo nastavit do dvou poloh, rukojeti jsou opatřeny pětistupňovým vyhříváním a součástí standardní výbavy jsou i ukazatele směru s funkcí automatického vypnutí vyvinutou společností Honda. Nové osvětlení tvořené výhradně LED diodami dodává stroji prémiový charakter a odlišuje ho od okolí.

 

Foto: Honda

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno