Jestli Hondě něco nechybí, je to určitě odvaha. V posledních letech představuje čím dál víc motorek s inovativním designem a jejich poslední kreace jménem NM4 Vultus je zatím nejodvážnějším počinem. A nemyslete si, že jde o nějaký koncept. Vultus je skutečná motorka, která přijede do showroomů už letos.

Design Vultusu má základ v tradičních japonských komiksech v Evropě známých jako “Manga” a “Anime”. Podle továrny chtěl konstruktérský tým postavit motorku, která by vycházela z téhle kultury a uměla oslovit mnohem širší skupinu lidí, nejenom stávající motorkáře.

 

Technika

Motor je stejný řadový dvouválec o objemu 745 kubíků, který pohání další letošní novinku – nenáročnou NC750X (první jízda ZDE). Jeho maximální výkon je těsně nad hranicí 40 kW a přichází už v 6250 otáčkách. 68 Nm točivého momentu v 4750 otáčkách zajistí slušný odpich bez nutnosti vytáčet motor až k červenému poli.

O řazení se postará inovovaná dvouspojková převodovka DCT s možností manuální řazení tlačítky na řídítkách. Ani tady nechybí plně automatický režim D a sportovněji střižený mód S, který se drží jednotlivých převodových stupňů o kousek déle a neřadí v nízkých otáčkách.

Rám je ocelový a má zajišťovat hbitou ovladatelnost jak ve městě, tak i mimo něj. Pohotovostní hmotnost Vultusu je 245 kg, vyvážení v poměru 49% / 51% (předek / zadek). Vpředu jsou klasické teleskopické vidlice o průměru 43 mm, zadek je odpružen pomocí systému Pro-Link. Ve výbavě nechybí kotoučové brzdy, dvoukanálové ABS je už v základu.

 

Design

Vultus je hodně široký – vzdálenost zrcátek je plných 933 mm, výška sedla je naopak hodně malá, pouhých 650 mm. Přední světlo je kompletně z LED diod, do kapotáže jsou integrované jak blinkry, tak i zrcátka. NM4 bude k dispozici pouze v jedné barvě: matné černé.

“Sakra, v jakým filmu jsem tohle viděl?”. To bude asi nejčastější otázka, kterou si při pohledu na Vultuse budete klást. Design je opravdu mimořádně futuristický, ale jestli je to pěkné, to už musíte posoudit sami.

Honda je proslulá svou praktičností, takže ani tady nechybí věci, které vám zpříjemní každodenní život. Nechybí 12V zásuvka, uzamykatelné odkládací prostory pod řídítky nebo možnost bočních kufrů, které se chytře integrují do zadní části. Zajímavým řešení je možnost zvednutí sedla spolujezdce (čtyři polohy) a udělat si z nějak příjemnou opěrku.

Digitální přístrojovka má čtyři režimy podbarvení, které se mění v závislosti na jízdní módu, ve kterém právě jste. Podsvícení si ale můžete i manuálně upravit, na výběr je celkem 25 individuálních nastavení. Hlavně to růžové je hodně vtipné a opravdu nevíme o nikom, kdo by na něco takového chtěl koukat déle než dvě vteřiny…

Zatím není jasné, kdy Honda Vultus přijede na český trh, ale mělo by to být ještě v průběhu letošního roku.

Dejte nám vědět, co si o tomto počinu myslíte. Zajímá nás to! Díky…

Foto: Honda

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno