Také čtvrtý japonský výrobce svolal na dnešek v rámci novinářského dne na kolínském Intermotu tiskovou konferenci. A k překvapení všech představil hned čtveřici novinek a jeden překvapivý koncept

Burgman 650

Vlajková loď maxiskútrů od Suzuki se dočkala pro rok 2013 výrazné modifikace. Kompletně nový je design, který naživo vypadá opravdu elegantně. V dnešní době si už asi nelze představit novou motorku, která by neměla přední LED diody, takže Burgman není žádnou vyjímkou a dostal dvojici LEDek s denním svícením. Hezkým detailem jsou zadní světla integrovaná do kapotáží.

 

Burgman vždycky platil za velmi rychlý skútrák, takže novinka se drží velkého objemu motoru a moderních technologií. Pohání ji řadový dvouválec o objemu 638 cm3, který má spotřebovávat o 15% méně paliva. Variátorová převodovka má tři režimy – dva automatické (drive a power) a jeden manuální, kde si kolébkovým přepínačem na řídítkách můžete řadit sami. Na výběr je z pěti přednastavených převodových poměrů.

 

Myslelo se i na pohodlí a praktičnost. Burgman bude nabízet polohovatelné sedlo a elektricky posuvný plexištít. V nabídce nechybí ani vyhřívané hefty. Pod sedlo se vejdou dvě integrálky a celý zavazadlový prostor je osvětlený.

Kompletně nové jsou budíky, které nabízí všechny důležité údaje včetně zvoleného režimu převodovky nebo aktuální spotřeby paliva. Na otáčkoměru se dočkáme i kontrolky ECO, která bude informovat o tom, jak úsporně jedete.

Intruder C1500T

Suzuki nezapomíná ani na segment cruiserů a přestože si tato kategorie nežádá zrovna hi-tech novinky, nový Intruder C1500T potěší každého milovníka pohodové jízdy. Už na první pohled z něj čiší pohoda a chuť podnikat dlouhé vyjížďky. Potvrzuje to i sada bočních kufrů, se kterými se bude Intruder prodávat už v základní výbavě. Pěkně pasují do linie celé motorky  a navíc jsou potaženy kůží.

Ale nejen stylingem živ je cruiser. Vidlicový dvouválec o zdvihovém objemu 1 462 ccm se chlubí největším výkonem ve své třídě (1 000 – 1 600 ccm), hladkým chodem díky vstřikování paliva SDTV (vychází z GSX-R) a v neposlední řadě i pěkným designem.  A barvy? Ty neřešte, „Téčko“ je prostě černý…

 

Hayabusa

Suzuki Busu 2013 neoznačuje jako nový model, ale jako “technical refinement”. Co na ní tedy najdeme? Na první pohled si všimnete nového předku, tedy vidlic KYB s radiálně přichycenými čtyřpístky Brembo, kterým nechybí ani ABS. Motor? Pístní kroužky kované z hliníku dostaly chrom-nitridový povlak PVD, který je tvrdší a hladší, než konvenční chromování. Jezdec má k dispozici přepínač palivových map, na výběr je ze tří. Lehce pozměněn je také design. Zadní světla jsou LEDková, nové je sedlo spolujezdce a madlo, přední skládané světlo.

 

GSX-R1000 1 Million Commemorative Edition

Velká část tiskové konference se nesla v rytmu oslav. Suzuki GSX-R dosáhla na milion vyrobených kusů a to už je hodně slušné číslo, které si zaslouží oslavu. Chystá se tedy limitovaná edice připomínající první model. Technicky se oproti stávajícímu modelu nic nemění (tak snad alespoň výfuky, ne?), krom krásných barev ale nebude chybět destička s výrobním číslem. Vyrobeno by mělo být 1985 kusů, což je rok uvedení prvního GSX-R.

 

Koncept DL1000 V-Strom

Suzuki dobře ví, že ji v nabídce chybí jedna zásadní motorka v kategorii, která stále narůstá na oblibě, tedy velké cestovní enduro. A tak se na tiskové konferenci představil koncept litrového DL. Motor očividně vychází z SV1000, otázka je jak moc by musel být (vzhledem k emisím) u finální verze změněn. Suzuki slibuje lehký a pevný rám, radiální brzdy s ABSkontrolu trakce. Že by příští rok?

 

 

 

Foto: Suzuki

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno