Jezdit v dešti sice není nic příjemného, přesto byste se tomu neměli vyhýbat. Přečtěte si pár mých rad a v pohodě vodu na motorce zvládnete. V momentálně panujícím počasí je to zatraceně potřeba.

* Na vodě je potřeba trochu zpomalit. Ne se šourat krokem, ale ubrat cca 20 % z běžné rychlosti. Zpomalte intuitivně. Na vodě má motorka delší brzdnou dráhu, daleko víc hrozí smyk. Obzvláště citlivě musíte dávkovat brzdy. Klíčem k bezpečné jízdě je plynulost všech vašich pohybů. Pokud začne pršet, nesmíte se dostat do křeče.

* Nechte v zatáčkách motorku co nejvíc narovnanou využitím pohybu horní části těla směrem dovnitř, jak je vidět na druhém obrázku. Nikdy ji nelámejte pod sebe, protože tím náklon naopak zvyšujete!

* Gumy mění ve vztahu k asfaltu své vlastnosti od prvního okamžiku, kdy začne být silnice mokrá. Vyhýbejte se bílým čarám a vodorovnému značení na silnici.

 

 

* Když prší, bývá většinou chladněji. Mokré rukavice a prokřehlé prsty, to je jedna z nejhorších komplikací pro ovládání motorky, jaké si vůbec dovedeme představit. Prochladlá ruka ztrácí cit, prsty samotné se často dostávají do křečí.

* Existují nepromokavé pogumované kombinézy a návleky na boty, které dokážou jezdce na motorce udržet v relativním suchu, a to i po několika hodinách jízdy v dešti. Takzvaný „nepromok“ doporučujeme jako jednu z nejdůležitějších součástí motorkářské výbavy, hlavně na cesty. Pomoct si můžete i takovou drobností, jako jsou igelitové rukavice u benzinek, které dokáží zpomalit pronikání vlhkosti.

* Pokud máte místo, vozte s sebou náhradní čiré plexi (jestliže jezdíte s tmavším) a ujistěte se, že není poškrábané. Rýhy mají tendenci rozbíjet světlo a dělat nepříjemné odlesky.

* Na vodě je nejhorší následné čistění zaprasené motorky. V dnešní době kvalitních pneumatik ale není problém jet i na mokru velmi svižně a bezpečně.

 

 


text: Karel Táborský, foto: Jan Starek Photographer, Ondřej Tichý, Ondřej Kroutil

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno