Automotodrom v Brně patří mezi nejlepší okruhy světa a i mezi nejrychlejšími závodníky má obrovskou oblibu. Pojďte si ho s námi projet s námi. Třeba se vám následující popis bude hodit při některém z okruhových dnů

 

Zatáčka 1 – Ohromně rychlej nájezd po cílovce. Šestistovky brzdí až na hranici sto metrů, litry kousek za přemostěním. Netlačte motorku rychle k pravému okraji, protože zatáčku můžete z prostředka naletět rychleji. Uprostřed se můžete nechat vynést dva tři metry od obrubníku.

Zatáčka 2 – Pokud jste ji správně trefili, na konci ji hodně utáhněte a nenechte motorku jet moc doleva. To určí vaši rychlost na výjezdu do mírného kopce, kde můžete na vnitřku přejet i obrubník a (bod 3) motorku co nejrychleji narovnat a dát plyn.

Zatáčka 4, 5 – Na nájezdu na „áčko“ je lehce zvlněnej asfalt, ale nebojte se toho. Neuspěchejte zatočení a směrujte motorku na vrchol zatáčky (oranžový obrubník). Na překlápěčce nesměrujte motorku příliš vpravo, jeďte asi v první třetině zleva. Vrchol další pravé zatáčky je docela daleko, tak motorku netlačte rychle na vnitřek. Na výjezdu můžete až na obrubník.

 


Zatáčka 6, 7
– Hodně těžký místo, kde se dá ztratit dost času. Na nájezdu do první pravé nechte zatočení až skoro ke konci obrubníku, což vám dá dobrou rychlost a stopu do druhé pravé. Správně se tyhle dvě jezdí jakoby „najednou“, ale na to musíte jet opravdu rychle. V druhé pravé neuspěchejte zatočení, abyste měli motorku na správném místě při náletu na stadion.

Zatáčka 8 – První levou na „céčku“ jeďte zleva asi z třetiny trati. Není nutný se rychle tlačit na obrubník vlevo a na konci ji můžete hezky utáhnout. Nejezděte tady zeširoka, jinak budete pomalí na krátké rovince. Ideální je jet celý komplex stadionu od zatáček 6 a 7 až na výjezd na „déčko“ na jednu rychlost.

 

Zatáčka 9 – Na nájezdu je ve stopě lehce propadlá silnice a zase tady platí neuspěchat zatočení, jinak budete špatně na překlápěčce na „déčko“. Hodně se tady padá na přední kolo, protože se brzdí až na vrchol zatáčky.

Zatáčka 10 – Najíždějte asi z poloviny silnice a tlačte motorku k pravému okraji. Dá se tady hodně brzo přidat plyn a motorku poslat do smyku. Důležitej je výjezd, protože ten určí vaši rychlost na rovince do Schwantzovy zatáčky.

Zatáčka 11 – Ve „Schwantzu“ se jede z kopce a motorka má hodně zatížené přední kolo. Na nájezdu je lehký hrb, takže se opět snažte neuspěchat zatočení. V polovině zatáčky už byste měli mít koleno až na obrubníku a na výjezdu pořádně přidat plyn. Klidně se nechte vynést až k obrubníku. Někdo tady řadí, ale rychlejší je nechat motorku klidně lehce přetočit.

Zatáčka 12, 13 – Tohle je asi nejnebezpečnější místo na trati, protože je tady asfalt v negativním odklonu. První levá se dá hodně utáhnout a na výjezdu neposílat motorku až na prostředek trati, ale tlačit ji hodně na levý kraj. Tak budete moct jet pravou do kopce hodně rovně a mít co nejvíc přidaný plyn. Na výjezdu je malý „houpák“, který může motorku rozhodit. Tenhle výjezd je ohromně důležitý pro rychlý čas. Klidně jeďte až na obrubník vlevo. Tohle je asi nejlepší místo po pořádné wheelie.

Zatáčka 14, 15 – Poslední překlápěčka je docela těžká a je tady nutné neuspěchat zatočení do první levé. Koleno tlačte až na obrubník vlevo a další pravou zatáčku na cílovku klidně jeďte víc zeširoka. Má dva vrcholy a pro rychlej čas je nutný trefit oba dva. Není to vůbec jednoduchý a dejte si pozor na highsider – motorky tady totiž na zadku rády kloužou. Pokud to dobře trefíte, budete mít správnou rychlost na cílovce. Na výjezdu bike pošlete klidně až k levému obrubníku.

INFO Brno dráha: délka: 5 403,19 m, šířka: 15,00 m,  zatáčky: 14 (6 levých, 8 pravých), stoupání: maximální 7,5 %, klesání: maximální 5 %, výškový rozdíl: 73,75 m

Foto: astron studio

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here